Pārlekt uz galveno saturu

Īsumā par studiju kursu

ECTS:6
Kursa vadītājs:Elīna Akmane
Studiju tips:Pilna laika
Līmenis:2. cikla (Maģistra)
Mērķauditorija:Ārstniecība
Valoda:Latviešu
Studiju kursa apraksts Pilns apraksts, Pilna laika
Zinātnes nozare:Klīniskā medicīna

Mērķis

Studiju kursa mērķis ir padziļināt studentu zināšanas par vizuālās mākslas terapijas teorētiskajām pieejām, metodēm un procesa organizēšanas pamatprincipiem, kā arī attīstīt prasmes un kompetences veidot un pielietot mākslas terapijas stratēģijas, definēt mērķus un uzdevumus, vadīt atsevišķas sesijas un kritiski reflektēt par profesionālo darbību dažādu klientu/pacientu grupu vajadzībām veselības aprūpes vidē.

Priekšzināšanas

Profesionālā darbība mākslu terapijā un tās tiesiskie pamati; Izvērtēšanas principi un process mākslu terapijā; Personības un attīstības psiholoģija; Individuālā konsultēšana mākslu terapijā un psihodinamika; Vizuāli plastiskās mākslas terapija I.

Rezultāti

Zināšanas

1.Students: izskaidro dažādu vizuālās mākslas terapijas (VMT) metožu un tehniku teorētisko pamatojumu; izprot dažādas VMT teorētiskās pieejas darbam ar klientu/pacientu grupām dažādās vidēs; nosauc un pamato mākslu terapijas procesa organizēšanas pamatprincipus, to veidošanos un pielāgošanu atbilstoši konkrētai klientu/pacientu grupai vai traucējumam; pārzina intervences un organizācijas īpatnības darbam dažādās prakses/darba vietās veselības aprūpē.

Prasmes

1.Students: izvirza un formulē klientu/pacientu grupai atbilstošus mākslas terapijas mērķus un uzdevumus; izvēlas piemērotas teorētiskās pieejas un veido mākslas terapijas stratēģiju, ņemot vērā grupas specifiku, vecumposmu un iespējamos riskus; lieto atbilstošas VMT metodes, tehnikas un intervences atbilstoši noteiktajiem mērķiem; analizē un novērtē mākslas terapijas procesu un rezultātus; dokumentē sesijas, noformējot protokolus.

Kompetences

1.Students: patstāvīgi pielieto VMT pamatprincipus, metodes, tehnikas un intervences, sasaistot tās ar definētajiem mērķiem un klientu/pacientu vajadzībām; organizē un vada atsevišķas mākslas terapijas sesijas individuāli un grupā simulācijas spēles veidā, analizē to struktūru, saturu un terapeitiskās attiecības, novērtē rezultātus; spēj kritiski izvērtēt savu profesionālo darbību, atpazīstot ierobežojumus un attīstības iespējas; veic regulāru pašrefleksiju, sasaistot to ar profesionālo izaugsmi.

Plānojums

Plānošanas periods:2026. gada pavasara semestris
Studiju programmaStudiju semestrisProgrammas līmenisStudiju kursa kategorijaDocētājiGrafiks
Mākslas terapija42. cikla (Maģistra)Ierobežota izvēle