Pārlekt uz galveno saturu

Lietišķā antropoloģija

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:5.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:21.03.2024 11:13:09
Par studiju kursu
Kursa kods:KSK_214LKI līmenis:7. līmenis
Kredītpunkti:2.00ECTS:3.00
Zinātnes nozare:Socioloģija; Sociālā antropoloģijaMērķauditorija:Sociālā antropoloģija
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Klāvs Sedlenieks
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Sociālo zinātņu fakultāte
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:Dzirciema iela 16, Rīga, szfatrsu[pnkts]lv
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)4Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas8
Nodarbības (skaits)8Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas16
Kopā kontaktstundas24
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Vispārējs ievads sociālajā antropoloģijā, Ievads ekonomikas antropoloģijā, Ievads sociālās antropoloģijas metodēs.
Mērķis:
Radīt izpratni par biznesa antropoloģiju kā sociālās antropoloģijas apakšvirzienu un antropoloģijas metožu un teoriju pielietojumu biznesa un organizāciju vidē. Iegūt pamatiemaņas un stimulējošu ietvaru konkrētu biznesa jautājumu vai organizāciju darbības procesu antropoloģiskai analīzei. Izveidot vispārēju priekšstatu un zināšanas par būtiskākajiem mūsdienu lietišķās antropoloģijas problēm-jautājumiem, teorētiskajām pamatnostādnēm un metodoloģiskajās pieejām.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Teorētiskie un metodoloģiskie ieskati lietišķajā antropoloģijā un to praktiskās pielietošanas problemātika.Lekcijas4.00auditorija
2Lietišķās antropoloģijas pielietošanas praktiskie aspekti.Nodarbības4.00auditorija
3Interaktīvā literatūras apguve un projekta skices izstrāde par lietišķās antropoloģijas tematiku.Nodarbības4.00auditorija
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Dalība nodarbībās. Darbs grupā, izstrādājot un prezentējot pētniecisku projektu par lietišķās antropoloģijas tematiku. Rakstisks eksāmens.
Vērtēšanas kritēriji:
Piedalīšanās semināros 30%. Pētnieciskā projekta izstrāde un prezentācija 35%. Rakstisks eksāmens 35%.
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens (Rakstisks)
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):
Studiju rezultāti
Zināšanas:Par būtiskiem teorētiskajiem problēmjautājumie lietišķajā antropoloģijā un antropoloģijas pielietojumu biznesa un organizāciju vidē Par nozīmīgu literatūru un aktuāliem mūsdienu pētījumiem biznesa antropoloģijā. Par metodoloģiju lietišķajā antropoloģijā. Par antropoloģijas potenciālu starpdisciplināros lietišķos pētījumos.
Prasmes:Paaugstināta prasme analizēt antropoloģijas zinātnē un pētņiecībā balstītu literatūru. Uzlabota prasme analizēt biznesa un organizāciju vidē aktuālas vajadzības. -Uzlabota prasme saskatīt antropoloģijas potenciālu un sinerģijas, strādājot starpdisciplinārās vidēs.
Kompetences:Analizēt un izprast klienta vajadzības. Analizēt un izprast antropoloģijas potenciālu biznesa un organizāciju problēmjautājumu risināšanā. Izveidot potenciālu lietišķu pētniecisko projektu un to prezentēt potenciālajam klientam vai sadarbības partnerim.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Literatūra pieejama tikai angļu valodā, tāpēc paredzēta gan latviešu, gan angļu plūsmas studentiem
2Cefkin, Melissa (ed). 2010. Ethnogrpahy and the Corporate Encounter. Reflections on Research in and of Corporations. Berghahn books.
3Lander, Sam. 2014. Practical Ethnography. A Guide to Doing Etnography in the Private Sector. Walnut Creek, CA: Left Coast Press.
4Tett, Gillian. 2021. Anthro Vision. How Anthropology Can Explain Business and Life. Penguin Random House. UK.
5Krause-Jensne, Jakob. 2013. Flexible Firm. The Design of Culture at Bang & Olufsen. Berghahn books.