.
Neatliekamās situācijas pediatrijā – padziļinātais kurss
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:3.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:19.02.2021 15:55:25
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | PEK_048 | LKI līmenis: | 7. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Klīniskā medicīna; Pediatrija | Mērķauditorija: | Ārstniecība | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Reinis Balmaks | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Pediatrijas katedra | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Rīga, Vienības gatve 45, pkrsu[pnkts]lv, +371 67621730 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 0 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 0 | Kopā lekciju kontaktstundas | 0 | ||||
Nodarbības (skaits) | 8 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 4 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 32 | ||||
Kopā kontaktstundas | 32 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Medicīnas fakultātes 6. kursam atbilstošas zināšanas par neatliekamām situācijām, intensīvo terapiju un pediatriju. Vēlams iepriekš apgūt kursu “Neatliekamās situācijas pediatrijā”. Pirms kursa nepieciešama kursa materiāla izlasīšana. | ||||||||
Mērķis: | Simulējot reālai videi pietuvinātas klīniskās situācijas, apgūt strukturētu vitālo funkciju izvērtējumu un to traucējumu novēršanu kritiski slimiem bērniem. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Fizioloģiskā monitorēšana bērniem | Nodarbības | 1.00 | MITC | |||||
2 | Anatomiski un fizioloģiski grūti elpceļi bērniem | Nodarbības | 1.00 | MITC | |||||
3 | Mākslīgās plaušu ventilācijas uzsākšana bērniem | Nodarbības | 1.00 | MITC | |||||
4 | Kardiogēnais šoks bērniem | Nodarbības | 1.00 | MITC | |||||
5 | Analgēzija un sedācija bērniem | Nodarbības | 1.00 | MITC | |||||
6 | Toksidromi bērniem | Nodarbības | 1.00 | MITC | |||||
7 | Kardiopulmonālā reanimācija īpašos apstākļos bērniem | Nodarbības | 1.00 | MITC | |||||
8 | Komandas darbs/ krīzes resursu vadība | Nodarbības | 1.00 | MITC | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Studējošajiem atbilstoši katrai tēmai būs pieejams īss kopsavilkums, nodrošinātas starptautiskas vadlīnijas vai nozīmīgs literatūras apskats un interneta saites nepieciešamo procedūru apgūšanai, izmantojot video. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Lekciju un nodarbību apmeklējums ir obligāts; darbs ar mācību materiāliem un literatūru; piedalīšanās komandas darbā – simulācijās; mutiska zināšanu kontrole pēcsimulāciju situāciju analīzē. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Studenti apgūs paplašinātu diferenciāldiagnostiku dzīvību apdraudošajiem stāvokļiem, to specifiku un kompensācijas mehānismus bērna organismā, kā arī kritiskās intervences to novēršanai. Papildus tam tiks pakāpeniski un mērķtiecīgi attīstīta izpratne par strukturētas pieejas un krīzes resursu vadības principu izmantošanu. | ||||||||
Prasmes: | Strukturēta kritiski slima bērna izvērtēšana; Elpceļu nodrošināšana: plāns A, B un C; Pozitīva spiediena ventilācija ar mehāniskajām ierīcēm; Inotropiskā atbalsta nodrošināšana; Asins gāzu interpretācija; Līderība / Komandas darbs / Komunikācija krīzes laikā. | ||||||||
Kompetences: | Medicīnas studenti spēs gan, izmantojot teorētiskās zināšanas un vadības principus, uzņemties līderību, gan, izmantojot praktiskās iemaņas un komunikācijas spējas, iekļauties efektīvā komandā kritisku slimu bērnu stabilizēšanai. Iegūtās kompetences būs universāli pielietojamas ne tikai kursa laikā simulētajās klīniskajās situācijās. | ||||||||
Klīniskās Prasmes: | |||||||||
Nr. | Skill | Level | |||||||
1 | Hemodinamikas monitorings | A - Iesācēja līmenis | |||||||
2 | Hemodinamikas monitorings | B1 - Pamatlīmenis | |||||||
3 | Hemodinamikas monitorings | B2 - Vidējs līmenis | |||||||
4 | Intraosālās pieejas nodrošināšana | A - Iesācēja līmenis | |||||||
5 | Intraosālās pieejas nodrošināšana | B1 - Pamatlīmenis | |||||||
6 | Intraosālās pieejas nodrošināšana | B2 - Vidējs līmenis | |||||||
7 | Kardiopulmonālā reanimācija (pamata) | A - Iesācēja līmenis | |||||||
8 | Kardiopulmonālā reanimācija (pamata) | B1 - Pamatlīmenis | |||||||
9 | Kardiopulmonālā reanimācija (pamata) | B2 - Vidējs līmenis | |||||||
10 | Medikamentu (infūza) ievadīšana caur PVK (sistēma) | A - Iesācēja līmenis | |||||||
11 | Medikamentu (infūza) ievadīšana caur PVK (sistēma) | B1 - Pamatlīmenis | |||||||
12 | Nazofaringeālā elpvada ievadīšana | A - Iesācēja līmenis | |||||||
13 | Nazofaringeālā elpvada ievadīšana | B1 - Pamatlīmenis | |||||||
14 | Nazofaringeālā elpvada ievadīšana | B2 - Vidējs līmenis | |||||||
15 | Orofaringeālā elpvada ievadīšana | A - Iesācēja līmenis | |||||||
16 | Orofaringeālā elpvada ievadīšana | B1 - Pamatlīmenis | |||||||
17 | Orofaringeālā elpvada ievadīšana | B2 - Vidējs līmenis | |||||||
18 | Ventilācija ar elpināmo maisu | A - Iesācēja līmenis | |||||||
19 | Ventilācija ar elpināmo maisu | B1 - Pamatlīmenis | |||||||
20 | Ventilācija ar elpināmo maisu | B2 - Vidējs līmenis | |||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Maconochie et al. European Resuscitation Council Guidelines for Resuscitation 2015. Section 6. Paediatric life support. Resuscitation 95 (2015) 223-248 | ||||||||
2 | Kīniskā anestezioloģija un intensīvā terapija. Induļa Vanaga un Antoņinas Sondores redakcijā. Rīga, 2017 | ||||||||
3 | VSIA BKUS Bērnu intensīvās terapijas ceļvedis v1.0. Reinis Balmaks, Ivars Veģeris, Arnita Tomiņa. Pieejams no: https://www.bkus.lv/sites/default/files/editor/celvedis.pdf | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Kursa vadītāja sagatavoti konspekti, zāļu devas, algoritmi. | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | New England Journal of Medicine – Videos in Clinical Medicine |