.
Stresa menedžments
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:2.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:01.02.2022 15:02:55
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | SUUK_219 | LKI līmenis: | Visiem līmeņiem | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Sporta zinātne; Sporta pedagoģija | Mērķauditorija: | Sporta treneris | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Lāsma Spundiņa | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Sporta un uztura katedra | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Rīga, Cigoriņu iela 3, suukrsu[pnkts]lv, +371 67611559 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 4 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 8 | ||||
Nodarbības (skaits) | 5 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 10 | ||||
Kopā kontaktstundas | 18 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Vidusskolas līmeņa zināšanas sociālajās zinātnēs. | ||||||||
Mērķis: | Attīsīt studentiem izpratni par stresa norises procesiem, to ietekmi uz cilvēku fizioloģiskajā, psiholoģiskajā un komunikācijas līmenī, kā arī stresa vadības pamatprincipiem saistībā ar aktuālajām stresa situācijām (aktuālajiem stresoriem), gan individuālā līmenī, gan sabiedrības aktuālo situāciju kontekstā. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Ievads stresa teorijā. Stresa norises fizioloģiskais process. Pozitīvais un negatīvais stress. | Lekcijas | 1.00 | E-studiju vide | |||||
2 | Stresa ietekme uz fizisko un psiholoģisko veselību. | Lekcijas | 1.00 | E-studiju vide | |||||
3 | Stress un personība. Individuālās stresa reakcijas veidojošie faktori, to atpazīšana. | Nodarbības | 1.00 | cits | |||||
4 | Laika vadīšana. | Lekcijas | 1.00 | E-studiju vide | |||||
Nodarbības | 1.00 | cits | |||||||
5 | Stresa pārvarēšana, regulācija un vadība. | Lekcijas | 1.00 | E-studiju vide | |||||
Nodarbības | 1.00 | cits | |||||||
6 | Stresa prevences pasākumu kopums. Individuālās stresa prevences programmas izstrāde un prezentēšana. | Nodarbības | 2.00 | cits | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Studenti patstāvīgā darba ietvaros pēta literatūru, piedalās grupu darbā un diskusijās, individuāli apgūst un pilnveido stresa vadīšanas praktiskās iemaņas un veic vingrinājumus. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | 1. Aktīva līdzdalība nodarbībās - piedalīšanās diskusijās un individuāli un/vai grupās veikto patstāvīgo darbu prezentācijas, kā arī pašpārbaudes testu izpilde pēc video lekcijām - 30% 2. Individuālā stresa vadības plāna izstrāde - 70%. Vērtējums tiek izlikts 10 ballu skalā. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Iegūst zināšanas par stresa norises mehānismiem, to ietekmi uz cilvēku, par personības individuālajām īpatnībām attiecībā uz dažādu stresoru ietekmi, par stresa vadības tehnikām un laika plānošanu. | ||||||||
Prasmes: | Prot orientēties stresa teorijās. Prot atpazīt stresa reakcijas. Izprot stresa radītos cēloņus un to ietekmi uz fizisko un emocionālo veselību. Spēj pielietot stresa mazināšanas tehnikas un to ietekmi fiziskās un emocionālās veselības uzlabošanā. | ||||||||
Kompetences: | Spēj atpazīt stresu sevī un veikt piemērotākās stresa vadības tehnikas, pielietot stresa vadības tehnikas preventīvi, lai uzlabotu savu stresa noturību, spēj atpazīt stresa reakcijas citos. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Mārtinsone K., Miltuze A. Psiholoģija 2. Personība, grupa, sabiedrība, kultūra. Zvaigzne ABC, 2015 | ||||||||
2 | Goulmens D. Tava emocionālā inteliģence. Jumava, 2001 | ||||||||
3 | Ozoliņ Nucho A., Vidnere M. Stresa menedžments. Rīga, 1998 | ||||||||
4 | Seljē H. Stress bez distresa. Rīga: apgāds Vieda, 1992 | ||||||||
5 | Seljē H. Mana mūža stress. Rīga: apgāds Zinātne, 1983 | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Mārtinsone K., Sudraba V. Veselības psiholoģija: teorijas un prakses starpdisciplinārā perspektīvā, RSU, 2019 | ||||||||
2 | Dispenza, Dž. „Atbrīvojies no ieradumu spēka!”. Apgāds „Lietusdārzs”, Rīga, 2015 | ||||||||
3 | Gavaina, Š. „Radošā vizualizācija”. Apgāds „Zvaigzne ABC”, Rīga, 2011 | ||||||||
4 | Kuzņecovs V. Stress un depresija. Lietišķas informācijas dienests, Rīga, 2010. | ||||||||
5 | Kovejs S. R. Ļoti veiksmīgu cilvēku septiņi paradumi. Rīga, apgāds Zvaigzne ABC, 2007 | ||||||||
6 | Heija, L. „Izdziedē sevi pats”. Izdevniecība „Aplis”, Rīga, 2006 | ||||||||
7 | Frankls V. Izdzīvošanas māksla: Psihologs pārdzīvo koncentrācijas nometni. Rīga: apgāds „Zvaigzne ABC”, 2004 | ||||||||
8 | Кабат-Зинн, Дж. „Куда бы ты не шел - ты уже там. Медитация полноты осознания в повседневной жизни”. Izdevniecība “Класс”, Москва, 2001 | ||||||||
9 | Kulbergs J. Dinamiskā psihiatrija teorija un prakse. Jumava, 2001 | ||||||||
10 | Lindemanis,H. „Autogēnais treniņš”. Izdevniecība „Zinātne”, Rīga, 1986 | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | TEDx konference: Amy Cuddy, Your body language may shape who you are. | ||||||||
2 | TEDx konference: Alan Watkins, How to be briliant every single day. |