.
Angļu valoda komunikācijas zinātnē
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:3.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:24.11.2020 12:03:54
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | VC_053 | LKI līmenis: | 6. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 4.00 | ECTS: | 6.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Valodniecība | Mērķauditorija: | Komunikācijas zinātne | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Zita Goldšmite | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Valodu centrs | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Rīga, Dzirciema iela 16, valodasrsu[pnkts]lv, valodasrsu[pnkts]lv, +371 67061586 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 0 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 0 | Kopā lekciju kontaktstundas | 0 | ||||
Nodarbības (skaits) | 20 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 40 | ||||
Kopā kontaktstundas | 40 | ||||||||
Pilns laiks - 2. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 0 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 0 | Kopā lekciju kontaktstundas | 0 | ||||
Nodarbības (skaits) | 20 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 40 | ||||
Kopā kontaktstundas | 40 | ||||||||
Nepilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 0 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 0 | Kopā lekciju kontaktstundas | 0 | ||||
Nodarbības (skaits) | 10 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 20 | ||||
Kopā kontaktstundas | 20 | ||||||||
Nepilns laiks - 2. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 0 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 0 | Kopā lekciju kontaktstundas | 0 | ||||
Nodarbības (skaits) | 10 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 20 | ||||
Kopā kontaktstundas | 20 | ||||||||
Nepilns laiks - 3. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 0 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 0 | Kopā lekciju kontaktstundas | 0 | ||||
Nodarbības (skaits) | 10 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 20 | ||||
Kopā kontaktstundas | 20 | ||||||||
Nepilns laiks - 4. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 0 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 0 | Kopā lekciju kontaktstundas | 0 | ||||
Nodarbības (skaits) | 10 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 20 | ||||
Kopā kontaktstundas | 20 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Angļu valodas zināšanas vidusskolas programmas līmenī. | ||||||||
Mērķis: | Attīstīt angļu valodas lietošanas komunikatīvās iemaņas un prasmes studiju nolūkiem un darbam turpmākajā specialitātē un veicināt profesionālās terminoloģijas apguvi un tās praktisko lietošanu. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Multimediji un komunikācija. Multimediju vēsture un attīstības perspektīvas. Kursa "Angļu valoda komunikācijas zinātnē" mērķi, uzdevumi, studiju rezultāti, prasības un pārbaudījumi. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
2 | Akadēmiskā angļu valoda 2.1. Angļu-angļu vārdnīcu lietošana. Šķirkļu informācija: definīcijas, sinonīmi, antonīmi, vārdu savienojumi, izteicieni. (www.macmillandictionary.com; www.merriam-webster.com; www.thesaurus.com; www.collinsdictionary.com; www.ozdic.com/collocation-dictionary) Vārdu veidošana: sakne, priedēklis, piedēklis. Biežāk sastopamie piedēkļi lietvārdam, darbības vārdam un īpašības vārdam angļu valodā. 2.2. Prezentācijas. Prezentācijas struktūra. Prezentācijās biežāk lietotie izizt | Nodarbības | 4.00 | auditorija | |||||
3 | Drukātie mediji 3.1. Laikraksti: reģionālie un nacionālie, kvalitātes prese un dzeltenā prese 3.2. Virsraksti – valodas struktūras, gramatiskās īpatnības rakstu virsrakstos 3.3. Laikrakstu sadaļas; Informācijas atrašana; rakstu valoda; pārskats par laikrakstiem | Nodarbības | 4.00 | auditorija | |||||
4 | Drukātie mediji 4.1. Žurnāli – kopīgais un atšķirīgais salīdzinājumā ar laikrakstiem 4.2. Grupu darbs – sava laikraksta/žurnāla izveidošana un prezentēšana | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
5 | Akadēmiskā angļu valoda. Kopsavilkums: galvenie principi; tēzes teikums un papildu informācija. Kopsavilkuma rediģēšana. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
6 | Radio 6.1. Radio vārdu krājums. Radio ziņu raidījuma plānošana. Tēzes teikums 6.2. Radio pārraides. Cilvēki un viņu pienākumi radio | Nodarbības | 4.00 | auditorija | |||||
7 | Multimediji un televīzija 7.1. Televīzijas programmas, kanāli un cilvēki. 7.2. Raidījumi: plānošana, filmēšana, dokumentācija, montāža 7.3. Televīzijas nākotne tehnoloģiju attīstības laikā. Vārdu krājums | Nodarbības | 3.00 | auditorija | |||||
9 | Kino 9.1. Kinofilmas: žanri un veidi; kinofilmas uzņemšana – no idejas līdz gatavai filmai (scenārijs, raksturi – aktieri, skaņu celiņš) 9.2. Filmas recenzija: uzbūve, valodas līdzekļi (darbības vārda laiki, īpašības vārdi, vienotājvārdi) | Nodarbības | 4.00 | auditorija | |||||
10 | Akadēmiskā angļu valoda. Formālas un neformālas vēstules. 10.1. Vēstules izkārtojums, biežāk lietotās frāzes, formāls, neitrāls un neformāls valodas lietojums, elektroniskās vēstules. 10.2. CV sadaļas. Europass CV aizpildīšana. 10.3. Pieteikuma vēstules. Biežāk lietotās frāzes un izteicieni. Iegūtās izglītības, atbilstošās pieredzes un pozitīvo personīgo īpašību atspoguļošana. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
11 | Māksla 11.1. Māksla un mākslinieki. Īpašības vārdi mākslas darbu raksturošanai. Izstādes un mākslas galerijas; eksponāti 11.2. Mūzika: stili, nenoteiksmes un gerundīva lietošana pēc darbības vārdiem 11.3. Recenzija par izstādi/koncertu/CD 11.4. Festivāli. Pasākumi. Ceremonijas | Nodarbības | 4.00 | auditorija | |||||
12 | Jaunie mediji. Pārmaiņas komunikācijā un tehnoloģijās 12.1. Sociālie mediji, to raksturojums 12.2. Mājas lapas: uzbūve, saturs, analīze | Nodarbības | 4.00 | auditorija | |||||
13 | Mārketings un reklāma. 13.1. Mārketinga stratēģijas. Vārdu veidošana: lietvārdu atvasināšana no darbības vārdiem. Sinonīmi un antonīmi. 13.2. Reklāma un reklāmas materiāli. Teksti reklāmās. Reklāmas saukļi. | Nodarbības | 4.00 | auditorija | |||||
14 | Grafiki un diagrammas. 14.1. Lietišķā grafika; grafiskais attēlojums. Grafiku un diagrammu veidi - tabulas, līniju, stabiņu riņķa diagrammas 14.2. Grafiku un diagrammu aprakstīšana – biežāk lietotie darbības vārdi, īpašības vārdi un apstākļa vārdi | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Multimediji un komunikācija. Multimediju vēsture un attīstības perspektīvas. Kursa "Angļu valoda komunikācijas zinātnē" mērķi, uzdevumi, studiju rezultāti, prasības un pārbaudījumi. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
2 | Akadēmiskā angļu valoda 2.1. Angļu-angļu vārdnīcu lietošana. Šķirkļu informācija: definīcijas, sinonīmi, antonīmi, vārdu savienojumi, izteicieni. (www.macmillandictionary.com; www.merriam-webster.com; www.thesaurus.com; www.collinsdictionary.com; www.ozdic.com/collocation-dictionary) Vārdu veidošana: sakne, priedēklis, piedēklis. Biežāk sastopamie piedēkļi lietvārdam, darbības vārdam un īpašības vārdam angļu valodā. 2.2. Prezentācijas. Prezentācijas struktūra. Prezentācijās biežāk lietotie izizt | Nodarbības | 4.00 | auditorija | |||||
3 | Drukātie mediji 3.1. Laikraksti: reģionālie un nacionālie, kvalitātes prese un dzeltenā prese 3.2. Virsraksti – valodas struktūras, gramatiskās īpatnības rakstu virsrakstos 3.3. Laikrakstu sadaļas; Informācijas atrašana; rakstu valoda; pārskats par laikrakstiem | Nodarbības | 4.00 | auditorija | |||||
4 | Drukātie mediji 4.1. Žurnāli – kopīgais un atšķirīgais salīdzinājumā ar laikrakstiem 4.2. Grupu darbs – sava laikraksta/žurnāla izveidošana un prezentēšana | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
5 | Akadēmiskā angļu valoda. Kopsavilkums: galvenie principi; tēzes teikums un papildu informācija. Kopsavilkuma rediģēšana. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
6 | Radio 6.1. Radio vārdu krājums. Radio ziņu raidījuma plānošana. Tēzes teikums 6.2. Radio pārraides. Cilvēki un viņu pienākumi radio | Nodarbības | 4.00 | auditorija | |||||
7 | Multimediji un televīzija 7.1. Televīzijas programmas, kanāli un cilvēki. 7.2. Raidījumi: plānošana, filmēšana, dokumentācija, montāža 7.3. Televīzijas nākotne tehnoloģiju attīstības laikā. Vārdu krājums | Nodarbības | 3.00 | auditorija | |||||
9 | Kino 9.1. Kinofilmas: žanri un veidi; kinofilmas uzņemšana – no idejas līdz gatavai filmai (scenārijs, raksturi – aktieri, skaņu celiņš) 9.2. Filmas recenzija: uzbūve, valodas līdzekļi (darbības vārda laiki, īpašības vārdi, vienotājvārdi) | Nodarbības | 4.00 | auditorija | |||||
10 | Akadēmiskā angļu valoda. Formālas un neformālas vēstules. 10.1. Vēstules izkārtojums, biežāk lietotās frāzes, formāls, neitrāls un neformāls valodas lietojums, elektroniskās vēstules. 10.2. CV sadaļas. Europass CV aizpildīšana. 10.3. Pieteikuma vēstules. Biežāk lietotās frāzes un izteicieni. Iegūtās izglītības, atbilstošās pieredzes un pozitīvo personīgo īpašību atspoguļošana. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
11 | Māksla 11.1. Māksla un mākslinieki. Īpašības vārdi mākslas darbu raksturošanai. Izstādes un mākslas galerijas; eksponāti 11.2. Mūzika: stili, nenoteiksmes un gerundīva lietošana pēc darbības vārdiem 11.3. Recenzija par izstādi/koncertu/CD 11.4. Festivāli. Pasākumi. Ceremonijas | Nodarbības | 4.00 | auditorija | |||||
12 | Jaunie mediji. Pārmaiņas komunikācijā un tehnoloģijās 12.1. Sociālie mediji, to raksturojums 12.2. Mājas lapas: uzbūve, saturs, analīze | Nodarbības | 4.00 | auditorija | |||||
13 | Mārketings un reklāma. 13.1. Mārketinga stratēģijas. Vārdu veidošana: lietvārdu atvasināšana no darbības vārdiem. Sinonīmi un antonīmi. 13.2. Reklāma un reklāmas materiāli. Teksti reklāmās. Reklāmas saukļi. | Nodarbības | 4.00 | auditorija | |||||
14 | Grafiki un diagrammas. 14.1. Lietišķā grafika; grafiskais attēlojums. Grafiku un diagrammu veidi - tabulas, līniju, stabiņu riņķa diagrammas 14.2. Grafiku un diagrammu aprakstīšana – biežāk lietotie darbības vārdi, īpašības vārdi un apstākļa vārdi | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Studējošie sagatavo gan individuālas gan grupas prezentācijas par kursa laikā apgūstamajiem tematiem; studenti veic rakstiskus uzdevumus, lasa autentiskus tekstus par kursa laikā apgūstamajiem tematiem un izpilda teksta izpratnes uzdevumus; studējošie patstāvīgi strādā ar angļu-angļu vārdnīcām un sagatavo terminoloģijas definīcijas un tulkojumus latviešu valodā. Studējošie raksta vēstules, kopsavilkumus, recenzijas un rakstus. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | 1) aktīva piedalīšanās nodarbībās, laikus un atbilstošā kvalitātē izpildīti rakstiskie uzdevumi; sagatavotas un sniegtas prezentācijas atbilstoši kursa tēmām; sekmīgi uzrakstīti īsie pārbaudes darbi – terminoloģijas zināšanu un lietojuma pārbaude - 25%. 2) I semestra noslēguma pārbaudījums – 25% 3) Kursa noslēguma eksāmena rakstiskā daļa, kurā tiek pārbaudītas terminoloģijas zināšanas un to praktiskais lietojums, vispārējā teksta un specifiskas informācijas izpratne un rakstu valodas lietojums - 25%. 4) Kursa noslēguma eksāmena mutiskā daļā- prezentācija - 25%. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Pēc studiju kursa sekmīgas apguves studenti spēs: - atpazīt, iztulkot un izskaidrot ar MK jomu saistīto terminoloģiju dažāda veida tekstos; - atrast un reproducēt svarīgāko informāciju autentiskos tekstos gan mutvārdos, gan rakstiski; - noteikt un atstāstīt runātāja viedokli. | ||||||||
Prasmes: | Pēc sekmīgas studiju kursa pabeigšanas studējošie pratīs: - lietot ar profesionālo jomu saistīto terminoloģiju atbilstoši to nozīmei gan mutvārdos, gan rakstiski; - sagatavot un sniegt prezentācijas par jautājumiem saistībā ar multimediju komunikāciju jomu; - izteikt un pamatot savu viedokli, pielietojot atbilstošu vārdu krājumu; - sniegt iegūtās informācijas apkopojumu gan mutiski, gan rakstveidā, izmantojot atbilstošu terminoloģiju; - uzrakstīt kopsavilkumu, formālas un neformālas vēstules, aprakstu, recenziju, utt. | ||||||||
Kompetences: | studējošie spēs sekmīgi darboties komandā, pamatojot savu viedokli profesionālos jautājumos; spēs loģiski izteikt savu viedokli gan rakstiski, gan mutiski, izmantojot apgūto profesionālo terminoloģiju. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Ceramella, Nick & Lee, Elizabeth. Cambridge English for Media. Cambridge University Press. 2008. | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Michael McCarthy, Felicity O’Dell. Academic Vocabulary in Use. Cambridge University Press, 9th printing, 2014 | ||||||||
2 | Ruth Gairns and Stuart Redman. Oxford Word Skills. OUP, 2009. | ||||||||
3 | Stjuart McKinlay, Bob Hastings. Success. Advanced Student’s Book. Pearson Education Limited, 2009. | ||||||||
4 | Lindsay White, Rod Fricker, Rosemary Nixon. Success. Advanced Workbook. Pearson Education Limited, 2009. | ||||||||
5 | Rod Fricker. Success. Advanced Teacher’s Support Book. Pearson Education Limited, 2009. | ||||||||
6 | Virginia Evans. Successful Writing. Proficiency. Express Publishing.2000 | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | http://www.ofcom.org.uk | ||||||||
2 | http://www.computer.org/portal/web/multimedia | ||||||||
3 | http://www.macmillandictionary.com |