.
Loģika
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:6.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:02.02.2024 12:29:01
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | JF_269 | LKI līmenis: | 6. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Socioloģija; Socioloģijas teorija un vēsture | Mērķauditorija: | Personu un īpašuma aizsardzība | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Vilis Daberts | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Sociālo zinātņu fakultāte | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Dzirciema iela 16, Rīga, szfrsu[pnkts]lv | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 12 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 24 | ||||
Nodarbības (skaits) | 4 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 8 | ||||
Kopā kontaktstundas | 32 | ||||||||
Nepilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 4 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 8 | ||||
Nodarbības (skaits) | 2 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 4 | ||||
Kopā kontaktstundas | 12 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Priekšzināšanas nav nepieciešamas. | ||||||||
Mērķis: | Iepazīstināt ar loģikas terminiem, prast pielietot tos problēmsituāciju risināšanā. Uzdevumi: Loģikas terminu: slēdzienu ar saliktām premisām pareizības, siloģismu loģiskās formas pareizības, terminu savstarpējo attiecību pareizas izpratnes veidošana. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Loģikas filozofija. Jēdziena loģiskie parametri. Jēdzienu veidi. Loģiskās operācijas ar jēdzieniem. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Jēdzienu definēšana. Jēdzienu savstarpējās attiecības. Spriedumu veidi, to formalizācija. | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
3 | Saliktie spriedumi. Loģikas pamatlikumi. Loģikas kvadrāts. Tiešie deduktīvie slēdzieni. | Lekcijas | 3.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||||
4 | Siloģisms, tā figūras un modi. Siloģisma pareizības pārbaude ar dažādām metodēm. | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
5 | Deduktīvie slēdzieni ar saliktām premisām | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
6 | Argumentācijas teorija. Loģiskie paradoksi. | Lekcijas | 3.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||||
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Loģikas filozofija. Jēdziena loģiskie parametri. Jēdzienu veidi. Loģiskās operācijas ar jēdzieniem. | Lekcijas | 0.50 | auditorija | |||||
2 | Jēdzienu definēšana. Jēdzienu savstarpējās attiecības. Spriedumu veidi, to formalizācija. | Lekcijas | 0.50 | auditorija | |||||
3 | Saliktie spriedumi. Loģikas pamatlikumi. Loģikas kvadrāts. Tiešie deduktīvie slēdzieni. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
4 | Siloģisms, tā figūras un modi. Siloģisma pareizības pārbaude ar dažādām metodēm. | Lekcijas | 0.50 | auditorija | |||||
5 | Deduktīvie slēdzieni ar saliktām premisām | Lekcijas | 0.50 | auditorija | |||||
6 | Argumentācijas teorija. Loģiskie paradoksi. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Referāts, rakstiski uzdevumi, literatūras analīze, informācijas vākšana internetā, situāciju analīze. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Nokārtoti kārtējie pārbaudes darbi. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Spēj parādīt vispusīgas un specializētas darba jomai atbilstošas zināšanas un izpratni par formalizācijas procedūrām, noteikt definīcijas, saprast tiesību loģisko regulējumu, tiesību aktu formalizēšanu, veikt slēdzienu formālās pareizības pārbaudi, kā arī korekti veikt argumentācijas procesu. | ||||||||
Prasmes: | Spēj pielietot vispārīgo un speciālo terminoloģiju, veikt praktiskus uzdevumus. Sagatavot rakstisku argumentācijas sižetu par tēmu, kas saistīta ar profesiju, veikt argumentācijas analīzi un sniegt konstruktīvus problēmas risinājumus, kā arī prezentēt to. | ||||||||
Kompetences: | Spēj raksturot un analizēt praktiskas problēmas argumentācijā, atlasīt un izmantot informāciju darbā saziņai ar sabiedrību. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Apsalons E. Valodas lietojuma loģika. R.2011. | ||||||||
2 | Boļšakovs I., Ņikiforovs V. Loģika. 2008. | ||||||||
3 | Daberts V. Loģika. R. 2004. | ||||||||
4 | Vedins I. Loģika. R. 1998. | ||||||||
5 | Veits D.P. Loģika. R. 2000. | ||||||||
6 | Sullivan, S.M. An Introduction To Traditional Logic: Classical Reasoning For Contemporary Minds. NC.2006 | ||||||||
7 | Daberts V. Loģika – II. – Rīga: LUMA, 2005. – 315 lpp. | ||||||||
8 | Vedins I. Loģika. – Rīga: Avots, 2009. – 399. lpp. | ||||||||
9 | I.Vedins, J.Golde. Uzdevumi loģikā. R., 1992., 53 uzdevumi. | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Quine W.V.O. Grundzüge der Logik. – Frankfurt am Main, 1995. | ||||||||
2 | Daberts V. Saturiskais termins autoloģiskā lietojumā un metafora //Latvijas Policijas akadēmijas Raksti, Nr. 6, 1999, 21. – 34. lpp. | ||||||||
3 | Daberts V. Slēdzienu pareizība verifikatīvajā un alētiskajā aspektā // Latvijas Policijas akadēmijas Raksti, Nr. 7, 2000, 41. – 52. lpp. | ||||||||
4 | Бepкoв B.Ф., ЯcкeвичЯ.C., ПaвлюkeвиЧ B.И. Лoгикa. Mинcк‚ 1997 | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | Ilustrētā zinātne | ||||||||
2 | Ilustrētā vēsture | ||||||||
3 | www.lirika.lv | ||||||||
4 | www.satori.lv | ||||||||
5 | Jurista vārds |