Pārlekt uz galveno saturu

Satura producēšana multimediju platformām

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:6.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:02.02.2024 12:26:12
Par studiju kursu
Kursa kods:KF_007LKI līmenis:6. līmenis
Kredītpunkti:2.00ECTS:3.00
Zinātnes nozare:Komunikācijas zinātneMērķauditorija:Informācijas un komunikācijas zinātne
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Alnis Stakle
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Sociālo zinātņu fakultāte
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:Dzirciema iela 16, Rīga, szfatrsu[pnkts]lv
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)8Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas16
Nodarbības (skaits)2Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas4
Kopā kontaktstundas20
Nepilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)6Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas12
Nodarbības (skaits)2Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas4
Kopā kontaktstundas16
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Nav nepieciešamas
Mērķis:
Iepazīstināt studentus ar producēšanas pamatprincipiem, satura daudzpusību un dažādā satura producēšanu, atbilstoši atšķirīgajām multimediju platformām un to pielietojumiem sabiedrības vidū mūsdienās. Veicināt studentu izpratni par producēšanu no empīriskā skatu punkta, izprotot mūsdienu jomas daudzveidību un tā pieprasījumu. Kursa ietvaros studentiem būs iespēja izprast satura radīšanas dažādās šķautnes – sākot ar ideju un beidzot ar galvenajiem izaicinājumiem producēšanas kompānijas vadīšanā. Kurss piedāvā plašu ieskatu mūsdienu satura tendencēs, ieskatu pašmāju un pasaules satura radīšanas procesos, tā veidošanā gan no producentu, gan mediju skatu punkta.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Kas ir satura producēšana multimediju plaformām? 21.gadsimta satura izaicinājumi – kas atšķirīgiem medijiem un mediju platformām ir nepieciešams. Piedāvājums, satura aktualitātes, kā ģenerēt idejas atbilstoši sabiedrības mediju lietojumam. Content house – Mūsdienu mērķis uz ko tiecas mediji.Lekcijas1.00auditorija
2Satura žanri (2 lekcijas). Kas ir formāti producēšanas jomā, aktualitātes, “evergreen” formāti; formātu adaptācija. Formātu žanri dažādās mediju platformās – sākot no reklāmām, beidzot ar seriāliem un podkāstiem.Lekcijas2.00auditorija
3Seminārs – Formātu analīze; vairāku valstu formātu adaptācijas salīdzināšana –veiksmes formula, lielākās neveiksmes.Nodarbības1.00auditorija
4Programmu izvēle un to attīstīšana. Kā izvēlēties atbilstošāko saturu medijam; kas ir būtiskākie faktori, kas ietekmē izvēli; kam mediji pievērš uzmanību. Idejas prezentēšanas veiksmes atslēga – Baiba Zūzena, TV3 Latvija bijusī vadītāja.Lekcijas1.00auditorija
5Producēšanas pamati – ideja, scenārijs, tehniskais scenārijs, pirms izstrāde un pēc apstrāde. Radio, TV, digitālie raidījumi – vienojošie un atšķirīgie elementi. Komercmediju un sabiedrisko mediju specifika, kas ietekmē producēšanas gaitu.Lekcijas1.00auditorija
6Producēšana praksē un producēšanas kompānijas vadīšana. Galvenie izaicinājumi, iespējas, realitāte. Ilze Ūdre – Latvijas lielākās producentu kompānijas vadītāja, realizējusi tādus projektus kā Eņģeļi pār Latviju, X Faktors, Es Mīlu Tevi, Latvija.Lekcijas1.00auditorija
7Seminārs: Idejas prezentācija.Nodarbības1.00auditorija
8Reklāma un satura mārketings – ko tas nozīmē mūsdienās un, kā tas tiek sasaistīts ar satura producēšanu.Lekcijas1.00auditorija
9Reklāmu režija.Lekcijas1.00auditorija
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Kas ir satura producēšana multimediju plaformām? 21.gadsimta satura izaicinājumi – kas atšķirīgiem medijiem un mediju platformām ir nepieciešams. Piedāvājums, satura aktualitātes, kā ģenerēt idejas atbilstoši sabiedrības mediju lietojumam. Content house – Mūsdienu mērķis uz ko tiecas mediji.Lekcijas1.00auditorija
2Satura žanri (2 lekcijas). Kas ir formāti producēšanas jomā, aktualitātes, “evergreen” formāti; formātu adaptācija. Formātu žanri dažādās mediju platformās – sākot no reklāmām, beidzot ar seriāliem un podkāstiem.Lekcijas1.00auditorija
3Seminārs – Formātu analīze; vairāku valstu formātu adaptācijas salīdzināšana –veiksmes formula, lielākās neveiksmes.Nodarbības1.00auditorija
4Programmu izvēle un to attīstīšana. Kā izvēlēties atbilstošāko saturu medijam; kas ir būtiskākie faktori, kas ietekmē izvēli; kam mediji pievērš uzmanību. Idejas prezentēšanas veiksmes atslēga – Baiba Zūzena, TV3 Latvija bijusī vadītāja.Lekcijas1.00auditorija
5Producēšanas pamati – ideja, scenārijs, tehniskais scenārijs, pirms izstrāde un pēc apstrāde. Radio, TV, digitālie raidījumi – vienojošie un atšķirīgie elementi. Komercmediju un sabiedrisko mediju specifika, kas ietekmē producēšanas gaitu.Lekcijas0.50auditorija
6Producēšana praksē un producēšanas kompānijas vadīšana. Galvenie izaicinājumi, iespējas, realitāte. Ilze Ūdre – Latvijas lielākās producentu kompānijas vadītāja, realizējusi tādus projektus kā Eņģeļi pār Latviju, X Faktors, Es Mīlu Tevi, Latvija.Lekcijas0.50auditorija
7Seminārs: Idejas prezentācija.Nodarbības1.00auditorija
8Reklāma un satura mārketings – ko tas nozīmē mūsdienās un, kā tas tiek sasaistīts ar satura producēšanu.Lekcijas1.00auditorija
9Reklāmu režija.Lekcijas1.00auditorija
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Pēc lekcijas apmeklējuma uz nākamo nodarbību/lekciju studentam ir jāsagatavo kopsavilkums par pasniedzēja/ vieslektora stāstīto, papildinot to ar obligātās literatūras avotos iegūto informāciju par konkrēto tēmu, un video vai audio materiāls, kurā students izklāsta galvenās tēzes, kas sagatavotas tādā saturiskā pasniegšanas līmenī, lai būtu iespējams iekļaut digitālajos medijos un vai TV/radio. Prezentācija, kas jāsagatavo uz otro semināru, tiek veidota grupās, sagatavojot arī rakstveida materiālu par formāta ideju. Noslēguma darbs ir prezentētās idejas detalizēts izklāsts, balstoties uz seminārā iegūto atgriezenisko saiti no lektora un kursa biedriem; noslēguma darbs ir jāiesniedz kā formāta pieteikums līdz 5 lpp; kā arī kā video prezentācija potenciālajam medijam. Studiju kursa beigās aicinu aizpildīt studiju kursa novērtējuma anketu, kas sniegs vērtīgus datus kursa satura un mācību metožu pilnveidē.
Vērtēšanas kritēriji:
Prasības kopsavilkumiem un semināriem: 
Semināru apmeklējums un prezentāciju sagatavošana semināriem ir obligāta. Lekciju un semināru laikā var tikt uzdoti uzdevumi par lekcijas vai semināra tēmu, kas jāveic individuāli vai mazās grupās. Lekciju un vieslekciju apmeklēšana – 20%.
 Semināru apmeklētība un līdzdalība semināros – 25%. Individuālie un grupu darbi – 35%.

 Noslēguma darbs – 20%.
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens (Rakstisks)
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):Eksāmens (Rakstisks)
Studiju rezultāti
Zināšanas:Sekmīgas studiju kursa apguves rezultātā studenti:
 • Izpratīs mediju satura un formātu jēdzienu un atšķirības • Spēs definēt, kas ir formāti, pasaules tendences un to atšķirības multimediju platformās • Izpratīs mediju intereses satura jomā
Prasmes:Sekmīgas studiju kursa apguves rezultātā studenti būs ieguvuši: • Prasmi izprast mūsdienu satura tendences
 • Prasmi izstrādāt satura idejas konceptu • Prasmi prezentēt producētā raidījuma ideju mediju satura vadītājiem • Iemaņas satura producēšanā • Prasmi izprast satura producēšanas atšķirības dažādajām multimediju platformām
Kompetences:Sekmīgas studiju kursa apguves rezultātā studenti būs ieguvuši: 
• Kompetenci izvērtēt mūsdienu multimediju platformu satura variācijas un spēju izprast mediju intereses un vajadzības
 • Kristisku attieksmi pret satura, formātiem, to piedāvājumu
 • Kompetenci prezentēt ideju un vīziju • Kompetenci izvērtēt un piedāvāt producēšanas pakalpojumu unikalitāti atšķirīgiem satura formātiem
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Amber B & Plothe, T. (2019). Netflix at the nexus : content, practice, and production in the age of streaming television. New York: Peter Lang, 2019
2Collie, C. (2007). The Business of TV Production. Cambridge: Cambridge University Press.
3Cho, Mu J., (2020). Media Production Behavior on Smartphones: Time, Content, Structure, and Context.Stanford University, ProQuest Dissertations Publishing, 2020.
4Mittell, J. (2015). Complex TV: The Poetics of Contemporary Television Storytelling. New York; London: NYU Press.
5Zizza, P & Pena, W. (2019). Save The Writing! Developing a Series with Series Bibles: A Production Guide for Writing Series Bibles for TV, Film and Fiction! Volume 1 of Save the Writing! Series. Secret Legion, Inc.; 1st edition