.
Karjeras teorijas un konsultēšana
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:2.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:02.02.2024 12:25:37
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | KF_038 | LKI līmenis: | Visiem līmeņiem | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Pedagoģija; Pieaugušo pedagoģija | Mērķauditorija: | Socioloģija | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Daina Romanovska | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Sociālo zinātņu fakultāte | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Dzirciema iela 16, Rīga, szfrsu[pnkts]lv | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 6 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 12 | ||||
Nodarbības (skaits) | 10 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 20 | ||||
Kopā kontaktstundas | 32 | ||||||||
Nepilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 6 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 12 | ||||
Nodarbības (skaits) | 10 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 20 | ||||
Kopā kontaktstundas | 32 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Nav nepieciešamas | ||||||||
Mērķis: | Sniegt studentiem priekšstatu par karjeras teorijām un mācīt praktiski izmantot dažādas metodes darbā ar klientiem, veicot karjeras konsultācijas, personāla atlasi un profesionālo attīstību | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Karjeras atbalsta sistēma Latvijā un ES mūžizglītības kontekstā. Jēdzienu "karjera", "karjeras atbalsts", "karjeras vadība" un citu izpratne, karjeras attīstības posmi indivīda un organizācijas skatījumā | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 0.00 | auditorija | |||||||
2 | Attīstības teorijas jeb mūža ilguma teorijas. D. Supera profesionālās izvēles teorija. E. Ginzberga teorija. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
3 | Dž. Hollanda personības tipu teorija un tās analīze. D. Supera profesionālās izvēles teorija. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
4 | Karjeras konsultēšanas teorijas. Konsultēšanas modeļi un pieejas. Konsultēšanas būtība un veidi. Konsultēšanas intervija. Konsultēšanas process. | Lekcijas | 0.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||||
5 | Karjeras konsultēšanas posmi. Grafisko skalu izmantošana karjeras konsultēšanā. Problēmu risināšanas un lēmumu pieņemšanas stratēģijas. Karjeras attīstības plāna veidošana. Konsultēšanas novērtēšana un pašnovērtēšana. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||||
6 | Individuālās konsultēšanas metodes. Sagatavošanās konsultācijai (telpa, laiks, informācija). Kontakta veidošana ar klientu (resursi, piemēri). Klienta gatavība pieņemt un īstenot karjeras lēmumus | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||||
7 | Grupas konsultēšanas metodes. Grupas konsultēšanas darba specifika un konfidencialitātes nosacījumi. Grupas dinamikas ievērošana, vadot karjeras konsultācijas. Grupas darba metodes. | Lekcijas | 0.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||||
8 | Karjeras konsultantu ētiskie aspekti | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 0.00 | auditorija | |||||||
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Karjeras atbalsta sistēma Latvijā un ES mūžizglītības kontekstā. Jēdzienu "karjera", "karjeras atbalsts", "karjeras vadība" un citu izpratne, karjeras attīstības posmi indivīda un organizācijas skatījumā | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 0.00 | auditorija | |||||||
2 | Attīstības teorijas jeb mūža ilguma teorijas. D. Supera profesionālās izvēles teorija. E. Ginzberga teorija. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
3 | Dž. Hollanda personības tipu teorija un tās analīze. D. Supera profesionālās izvēles teorija. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
4 | Karjeras konsultēšanas teorijas. Konsultēšanas modeļi un pieejas. Konsultēšanas būtība un veidi. Konsultēšanas intervija. Konsultēšanas process. | Lekcijas | 0.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||||
5 | Karjeras konsultēšanas posmi. Grafisko skalu izmantošana karjeras konsultēšanā. Problēmu risināšanas un lēmumu pieņemšanas stratēģijas. Karjeras attīstības plāna veidošana. Konsultēšanas novērtēšana un pašnovērtēšana. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||||
6 | Individuālās konsultēšanas metodes. Sagatavošanās konsultācijai (telpa, laiks, informācija). Kontakta veidošana ar klientu (resursi, piemēri). Klienta gatavība pieņemt un īstenot karjeras lēmumus | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||||
7 | Grupas konsultēšanas metodes. Grupas konsultēšanas darba specifika un konfidencialitātes nosacījumi. Grupas dinamikas ievērošana, vadot karjeras konsultācijas. Grupas darba metodes. | Lekcijas | 0.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||||
8 | Karjeras konsultantu ētiskie aspekti | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 0.00 | auditorija | |||||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Kursa laikā plānoti 2 patstāvīgie darbi: 1. Analizēt kādu no karjeras teorijām; 2. Izveidot karjeras konsultācijas plānu un to realizēt. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Dalība visos semināros un praktiskajās nodarbībās. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Zinās aktuālākas teorijas karjeras konsultēšanā. Izpratne par konsultēšanas modeļiem un pieejām. Zinās svarīgākos ētiskos aspektus konsultanta darbā. Pratīs nosaukt karjeras konsultēšanas svarīgākos posmus un pielietojamās metodes. Zinās pielietot dažādas individuālās un grupas konsultēšanas metodes. | ||||||||
Prasmes: | Pratīs pielietot dažādas karjeras konsultēšanas intervijas un metodes. Pratīs izveidot karjeras attīstības plānu sev un citiem. Pratīs analizēt un kritiski izvērtēt dažādas karjeras attīstības teorijas. Pilnveidos personiskās karjeras vadības prasmes. | ||||||||
Kompetences: | Kompetence konsultēšanā un karjeras attīstībā. Karjeras individuālās un grupas konsultēšanas prasmes. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Metodiskie līdzekļi karjeras konsultanta atbalstam | ||||||||
2 | Amundsons, N. (2016). Aktīvā iesaistīšanās: esība un darbība karjeras konsultēšanā. Rīga: VIAA | ||||||||
3 | Andersone, R., Plaude, A., Rutka, L., & Stikute, E. (2018). Konsultēšanas vadlīnijas pedagogiem. Metodiskā atbalsta līdzeklis. Ielādēts no Informatīvie materiāli | ||||||||
4 | Savicks, M. (2017). Dzīves plānošanas rokasgrāmata. Rīga: VIAA | ||||||||
5 | Savicks, M., & Hārtungs, P. (2018). Mans karjeras stāsts. Rīga: VIAA | ||||||||
6 | Majore-Dūšele, I. (2016). Ētiskie apsvērumi konsultēšanā un psihoterapijā. | ||||||||
7 | Ļevina, J., & Mārtinsone, K. (2016). Konsultēšana un konsultatīvā psiholoģija. Rīga: RSU | ||||||||
8 | Latvijas karjeras konsultantu profesionālās ētikas kodekss | ||||||||
9 | Lemešonoka, I. (2020). Kompetenču pieeja karjeras izglītībā skolā. Rokasgrāmata skolotājiem. | ||||||||
10 | Bērnu tiesību aizsardzības likums | ||||||||
11 | Cameron, H. (2008). The Counselling Interview: A Guide for the Helping Professions. New York: Palgrave Macmillan | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Hill, C. (2019). Helping Skills: Facilitating Exploration, Insight, and Action. Washington: American Psychological Association |