.
Sabiedrības problēmu analīze, komentēšana un prognozēšana
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:6.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:02.02.2024 12:25:35
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | KSK_055 | LKI līmenis: | Visiem līmeņiem | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Komunikācijas zinātne | Mērķauditorija: | Komunikācijas zinātne | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Normunds Kozlovs | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Sociālo zinātņu fakultāte | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Dzirciema iela 16, Rīga, szfrsu[pnkts]lv | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 3 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 6 | ||||
Nodarbības (skaits) | 2 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 4 | ||||
Kopā kontaktstundas | 10 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Ievads komunikācijas teorijās. | ||||||||
Mērķis: | Kurss iepazīstinās ar dažiem būtiskākajiem teorētiķiem ideoloģijas, mediju un komunikācijas teoriju jomā, kā arī ar viņu piedāvātiem analīzes modeļiem un lietoto konceptuālo aparātu saistībā ar mūsdienu sabiedrisko problēmu analīzi, prognozēšanu un komentēšanu. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Analītiskie mehānismi. Psihoanalīze, marksisms un dzīves filozofija; strukturālisms. | Lekcijas | 3.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Prezentācija studentu medijam. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Pārliecības nostiprināšanas kapacitāte. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | • Iepazīt vadošo humanitāro zinātņu analītiķu sociālās teorijas; • spēt analizēt un izvērtēt laikmetīgās sociālās situācijas; • apzināt raksturīgāko laikmetīgās situācijas sociālo problemātiku. | ||||||||
Prasmes: | Studentiem ir jāapgūst iemaņas analizēt sabiedrībā notiekošos procesus Latvijas kontekstā shēmā: Zīme-Kultūra-Sabiedrība; simptomātika un profilakse un prasmes teoretizēt par mūsdienu sociālo problemātiku atšķirīgu konceptuālo shēmu ietvaros. | ||||||||
Kompetences: | Studentiem kursa noklausīšanās rezultātā ir sev jāizveido priekšstats par iespējām analizēt laikmetīgo sociālo situāciju humanitāro zinātņu dažādās paradigmās: antropoloģiski, semiotiski un vienkārši kritiski. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Pierre Bourdieu, http://www.homme-moderne.org/societe/socio/bourdieu/varia/e… par neoliberālismu | ||||||||
2 | K.Markss, Kapitāls, R.1973.76.-86.lpp Preču fetišisms | ||||||||
3 | Kultūra Teksts Zīme, R.1993. 23.-60.,137.-152.lpp. J.Lotmana Kultūras semiotika | ||||||||
4 | Kentaurs 5, R.1993. 38.-45.lpp. Ż.Bodrijāra vīrusu teorija | ||||||||
5 | M.Fuko, Patiesība, Vara, Patība, R.1995. 32.-49.lpp. Antipsihiatrijas diskursi | ||||||||
6 | V.Šmids, Dzīves Māksla Izaicinājums Tagadnei, Aizkraukle 1996. 54.-80.lpp. 68.g. kontr-kultūras kustība | ||||||||
7 | Interstanding 2 conference, Estonia 1999. 17.-25.lpp. E.Kluitenbergs par mašīnas fetišu | ||||||||
8 | Valstiska Cilvēka Kanons, R.1990. 204.-213.lpp. M.L.Kons par birokrātu | ||||||||
9 | Studija 2000.Nr.3, 30.-33.lpp. K.Vanags par digitālo kultūru | ||||||||
10 | Noam Chomsky, Powers and Prospects, London 1997, 31.-55.lpp. par valodas dabu | ||||||||
11 | Paul Virilio: http://www.ctheory.net/text_file.asp?pick=72 Speed and Information: Cyberspace Alarm! par tehnoloģijām | ||||||||
12 | F.Nīče http://www.beseen.com/hc-index.htmlhttp://www.beseen.com/hc… On the Use and Abuse of History for Life, 1873 par dzīves filozofiju | ||||||||
13 | Foucault: What is Enlightenment? par apgaismību | ||||||||
14 | http://foucault.info/documents/whatIsEnlightenment/foucault… | ||||||||
15 | K.Levi-Stross, http://mural.uv.es/madelro/myth.html Levi-Straus: par mītiem | ||||||||
16 | Ernests Gelners, Arkls, zobens un grāmata, 1988. 216.-230.lpp. | ||||||||
17 | Ērvings Gofmanis Sevis izrādīšana ikdienas dzīvē 1959, 163.-196.lpp. | ||||||||
18 | Friedrich Kittler http://www.ctheory.net/text_file.asp?pick=45The History of | ||||||||
19 | Communication Media par mediju vēsturi | ||||||||
20 | G.Debors http://library.nothingness.org/articles/SI/en/display/17 The Society of the Spectacle Debord: Izrāžu sabiedrība | ||||||||
21 | Sigmund Freud http://psychclassics.yorku.ca/Freud/Dreams/ psihoanalītiskās interpretācijas darbs | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | ctheory.net | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | arterritory.com |