Pārlekt uz galveno saturu

Bērnības etnogrāfija

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:3.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:08.03.2024 14:09:35
Par studiju kursu
Kursa kods:KSK_141LKI līmenis:7. līmenis
Kredītpunkti:2.00ECTS:3.00
Zinātnes nozare:Socioloģija; Sociālā antropoloģijaMērķauditorija:Socioloģija
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Karīna Vasiļevska-Dāsa
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Sociālo zinātņu fakultāte
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:Dzirciema iela 16, Rīga, szfatrsu[pnkts]lv
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)3Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas6
Nodarbības (skaits)9Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas18
Kopā kontaktstundas24
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Klasisksās antropoloģijas teorijas.
Mērķis:
Veidot studentos izpratni par to, kā bērnība tiek konceptualizēta mūsu sabiedrībā, kā arī iepazīties ar teorētisko literatūru šajā sakarā, tādā veidā dodot iespēju studentiem veidot padziļinātas zināšanas attiecībā uz bērnības interpretāciju un pētījumiem šajā jomā.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Ievads bērnības etnogrāfijāLekcijas1.00auditorija
2Bērnība sociālās zinātnes pētījumosLekcijas1.00auditorija
3Daba pret kultūru: bērni un viņu audzinātājiLekcijas1.00auditorija
Nodarbības4.00auditorija
4Aktuālās literatūras un pētījumu semināriNodarbības5.00auditorija
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Studentiem patstāvīgi jāapgūst obligātā literatūra, jāgatavo nepieciešamie rakstu darbi un mutiskās uzstāšanās. Studenti patstāvīgi gatavojas semināriem, apmeklē bibliotēku un izmanto pieejamos digitālos resursus, lai sagatavotos klātienes nodarbībām. Specifiskie uzdevumi tiek aktualizēti katru gadu un izklāstīti e-studiju platformā. Lai izvērtētu studiju kursa kvalitāti kopumā, studentam jāaizpilda studiju kursa novērtēšanas anketa Studējošo portālā.
Vērtēšanas kritēriji:
Rakstisks eksāmens (50%); patstāvīgie darbi (50%).
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens (Rakstisks)
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):
Studiju rezultāti
Zināšanas:1) Students spēj izklāstīt zināšanas par galvenajiem izpētes virzieniem bērnības antropoloģijā; 2) Students spēj izvērtēt dažādas bērnu pētniecības metodes un ar tām saistītos izaicinājumus; 3) Students spēj formulēt ar bērnu pētniecību saistītus pētniecības problēmjautājumus Latvijā; 4) Students spēj sniegt ar bērnības tēmu saistītu analīzi; 5) Students spēj aktīvi piedalīties nodarbībās, jo ir iepazinies ar obligāto literatūru; 6) Students spēj piedalīties e-diskusijā.
Prasmes:1) Students spēj pielietot zināšanas konrētu situāciju analīzē; 2) Students spēj teorētiski izplānot ar bērniem saistītus pētījumus; 3) Students spēj izveidot prezentāciju par vienu ar bērnību saistītu problēmjautājumu.
Kompetences:Studenti spēs kritiski vērtēt šajā studiju kursā aplūkoto teorētisko un empīrisko materiālu, izmantot to citu teorētisko un empīrisko materiālu interpretēšanā un analīzē, kā arī pielietot praktisku problēmu risināšanā un pētniecībā.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Aries, P. 1962. Centuries of Childhood. A social history of family life. New York. Vintage Books.
2Gottlieb, A. 2004. The Afterlife is Where We Come From. Chicago: University of Chicago Press.
3LeVine, Robert A. 2007. Ethnographic Studies of Childhood: Historic Overview. American Anthropologist, Vol. 109, Issue 2, pp. 247-260
4Foucault, Michel. 1994. “The Politics of Health in the 18th Century.” In Faubion (ed.) Power. New York: The New Press. 90-105
5Kovats-Bernat, Christopher. 2006. Sleeping Rough in Port-au-Prince: An Ethnography of Street Children and Violence in Haiti. University Press of Florida. pp. 1 – 142* (pp. 143 – 233 pieejamas, bet NAV obligātas)
6Mead, M. 1928. Coming of Age in Samoa. Harper Collins Publishers.
Papildu literatūra
1Bloch, M. 2008. How We Think They Think. Boulder, Colo.: Westview Press.
2Hirshfeld L., 2002. Why Don't Anthropologists Like Children? American Anthropologist, New Series, Vol. 104, No. 2 (Jun., 2002), pp. 611-627
3Jahoda, Gustav, Lewis I.M. (eds). 1990. Acquiring Culture. Introduction: Child Development in Psychology and Anthropology, Routledge, pp. 1 – 35
4Leitāne, Iveta. 2007. Bērnības konstrukta reliģiskie avoti un intencionālais lietojums Latvijā 19./20.gadsimta mijā, Letonica. 2007/16. lpp. 67 - 91 (latviešu plūsmai)
5Morton, H. 1996. Becoming Tongan: an ethnography of childhood. University of Hawaii Press.
Citi informācijas avoti
1Dokumentālā filma "Born into Brothels" un"Babies"
2UNICEF
3Bērnu tiesību aizsardzības likums (internetā) (latviešu plūsmai)