.
Maģistra darba izstrāde un aizstāvēšana ar prosemināru
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:3.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:02.02.2024 12:25:50
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | KSK_240 | LKI līmenis: | 7. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 20.00 | ECTS: | 30.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Komunikācijas zinātne | Mērķauditorija: | Informācijas un komunikācijas zinātne; Sabiedrības veselība | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Vita Savicka | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Sociālo zinātņu fakultāte | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Dzirciema iela 16, Rīga, szfrsu[pnkts]lv | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 4 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 8 | ||||
Nodarbības (skaits) | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | Kopā nodarbību kontaktstundas | 0 | ||||||
Kopā kontaktstundas | 8 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Pētījuma metodoloģija, profesionālā darbība. | ||||||||
Mērķis: | Pilnveidot maģistrantu izpratni par pētniecību un prasmi izstrādāt sava pētījuma projektu, ietverot detalizētu tā pamatojumu un īstenošanas procesu, plānotās datu ieguves un apstrādes procedūras; izvērtēt iespējamos plānotā pētījuma riskus un draudus; raksturot pētījuma ētiskos aspektus. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Ievadlekcija. Pētījuma plānošana. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Pētījuma aktualitātes pamatojums, problēmas, mērķa, pētnieciskā jautājuma/ hipotēzes formulēšana. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
3 | Literatūras apskats izveides nosacījumi. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
4 | Datu analīzes metodes. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Veikt pētījuma tēmai atbilstošas literatūras meklēšanu, atlasīšanu, analīzi un attīstīt sava pētījuma projektu, ietverot pētījuma pamatojumu, literatūras apskatu un detalizētu pētījuma metodoloģijas aprakstu; izvērtēt iespējamos plānotā pētījuma riskus un draudus, raksturot pētījuma ētiskos aspektus; prezentēt projektu. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Darba ievads, literatūras apskats, metodoloģijas apraksts; pētījuma datu analīze un prezentācija, tās vizuālais aspekts un verbālais aspekts. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Aizstāvēšana (Maģistra darbs) | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Izprot, salīdzina un kritiski izvērtē dažādas teorētiskās nostādnes un pētījumu rezultātus saistībā ar pētījuma tēmu; izprot maģistra darba izstrādes un īstenošanas prasības un vērtēšanas kritērijus. | ||||||||
Prasmes: | Formulē pētniecības problēmjautājumus, atbilstoši tēmai; atlasa un kritiski izvērtē literatūras avotus; pamato pētījuma aktualitāti un problēmu; formulē pētījuma mērķi un jautājumu(s) / hipotēzi(es),; izvēlas pētījuma mērķim atbilstošu pētījuma metodoloģiju, saskaņā ar ētikas normām pētījumā, apraksta plānotās datu analīzes metodes, izvērtē potenciālā pētījuma riskus un draudus; veic datu ievākšanu, apstrādi un analīzi, iegūto rezultātu aprakstīšanu un interpretāciju. | ||||||||
Kompetences: | Patstāvīgi plāno un īsteno pētniecības pamatprincipiem un ētikas normām atbilstošu pētījumu. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Creswell, J. W. (2009). Research Design: Qualitative, quantitative, and mixed methods approach. Thousand Oaks, CA: SAGE. | ||||||||
2 | Leech, N.L., Barrett, K.C., & Morgan, G.A. (2008). SPSS for intermediate statistics: Use and interpretation. Third Edition. New York: London: Lawrence Erlbaum Associates. | ||||||||
3 | Mārtinsone, K., Pipere, A., & Kamerāde, D. (Sast.). (2016). Pētniecība: teorija un prakse. Rīga: RaKa. | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | DeVellis, R.F. (2017). Scale development : theory and applications. Los Angeles. | ||||||||
2 | Guest, G., Namely, E. E. & Mitchell, M. L. (2013) | ||||||||
3 | Collecting Qualitative Data: A FieldManual for Applied Research. Los Angeles: SAGE. | ||||||||
4 | Kaplan, D. (2009). Structural equation modeling : foundations and extensions.Los Angeles | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | Saskaņā ar izvēlēto pētījuma tēmu |