Pārlekt uz galveno saturu

Pedagoģija veselības aprūpē

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:5.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:09.10.2019 14:53:40
Par studiju kursu
Kursa kods:LF_153LKI līmenis:5. līmenis
Kredītpunkti:2.00ECTS:3.00
Zinātnes nozare:Pedagoģija; Vispārīgā pedagoģijaMērķauditorija:Māszinības
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Gunta Bēta
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:RSU Liepājas filiāle
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:Liepāja, Riņķu iela 24/26, lfatrsu[pnkts]lv, lfatrsu[pnkts]lv, +371 63442118, +371 63442119, +371 63484632
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)5Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas10
Nodarbības (skaits)11Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas22
Kopā kontaktstundas32
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Personības un attīstības psiholoģijā, filozofijā, ētikā, saskarsmē, aprūpes ētikā, māszinību teorijā, aprūpes procesā, datorzinībās.
Mērķis:
Veicināt teorētisko pamatzināšanu par mācīšanas-mācīšanās procesiem apguvi; sekmēt šo zināšanu integrēšanu praktiskā darbā ar pacientu.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Ievads pedagoģijā. Pedagoģijas vēstures galvenie posmi.Lekcijas1.00auditorija
2Galvenās mācīšanās teorijas, jēdzieni.Lekcijas2.00auditorija
3Vecumposmu attīstības raksturojums un mācīšanās.Nodarbības2.00auditorija
4Atmiņa, motivācija, to nozīme mācīšanās procesā.Nodarbības2.00auditorija
5Mācību metodes.Nodarbības2.00auditorija
6Tehnoloģiju lietošana pacientu izglītošanā. Mediju pedagoģija.Nodarbības1.00auditorija
7Vērtēšana un atgriezeniskā saite pedagoģijā.Nodarbības2.00auditorija
8Pieaugušo mācīšanās.Lekcijas1.00auditorija
9Aprūpes pedagoģija. Pieaugušo izglītošana.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības2.00auditorija
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Kursa ietvaros patstāvīgi sagatavo 2 prezentācijas par pedagoģisku tēmu: zinātniskā raksta prezentācija + patstāvīgā darba prezentācija kursa noslēgumā.
Vērtēšanas kritēriji:
Studentu līdzdalība lekcijās un nodarbībās – 15%; kontroldarbi klasē un mājas darbi – 35%; pastāvīgā darba prezentācija kursa noslēgumā – 50%, patstāvīgi sagatavota pacienta izglītošanas nodarbība. Nodarbība sagatavota pēc sekojoša plāna: mērķis, uzdevumi, mērķauditorijas raksturojums – vecums, dzimums, iepriekšējās zināšanas un prasmes, veselības situācija utml., kur notiks, saturs, metodes, pamatojums izvēlei, uzskates līdzekļi, laiks – cik?, ietekmējošie faktori, vērtēšana – mērķis, metode, kas, kad?, izmantotie literatūras avoti. Patstāvīgais darbs tiek vērtēts ar atzīmi 10 ballu sistēmā, kur zemākais sekmīgais vērtējums ir 4 balles.
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens (Mutisks)
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):
Studiju rezultāti
Zināšanas:Students zinās pedagoģijas vēstures galvenos posmus, pamatjēdzienus un pamata teorijas pedagoģijā.
Prasmes:Spēs orientēties, novērtēt pedagoģisko situāciju aprūpes darbā un izglītot pacientus saskaņā ar pedagoģiskām un didaktiskām vadlīnijām.
Kompetences:Students spēs izveidot pacienta apmācības plānu, integrējot un izmantojot atbilstošas pedagoģiskas zināšanas, prasmes, attieksmes.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Pieaugušo izglītība (2012) rakstu krājums, sast. K.Mārtinsone, RAKA
2Ķestere I. (2008) Pedagoģijas vēsture, Rīga: Zvaigzne ABC
3Bastable S. (2007) Nurse as Educator: Principles of teaching and Learning for nursing practice, Jones&Bartlett Learning
4Šiliņa M., Dupure I. (2004) Pacientu izglītošana – māsas kompetence, Nacionālais apgāds
Papildu literatūra
1Falvo R.D. (2010) Effective Patient Education, 4th ed., Jones&Bartlett Publ.
2Muma R.D., Lyons B.A. (2012) Patient Education. Practical Approach, 2nd ed., Jones&Bartlett Publ.
3Pētījumi pieaugušo pedagoģijā (2005), zin.rakstu krājums, red. T.Koķe, LU
4Dunn L. Study: Hospitals' use of interactive technology improves patient satisfaction. 2011. http://www.beckershHospitalreview.com/healthcare-informatio….
5Rubene Z., Krūmiņa A., Vanaga I. 2008. Ievads mediju pedagoģijā, RaKa
Citi informācijas avoti
1patienteducation.stanford.edu/
2www.sciencedirect.com/science/journal
3www.patienteducation.com/
4nursingpedagogy.com/intro.html