.
Pedagoģija veselības aprūpē
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:5.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:09.10.2019 14:53:40
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | LF_153 | LKI līmenis: | 5. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Pedagoģija; Vispārīgā pedagoģija | Mērķauditorija: | Māszinības | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Gunta Bēta | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | RSU Liepājas filiāle | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Liepāja, Riņķu iela 24/26, lfrsu[pnkts]lv, lfrsu[pnkts]lv, +371 63442118, +371 63442119, +371 63484632 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 5 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 10 | ||||
Nodarbības (skaits) | 11 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 22 | ||||
Kopā kontaktstundas | 32 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Personības un attīstības psiholoģijā, filozofijā, ētikā, saskarsmē, aprūpes ētikā, māszinību teorijā, aprūpes procesā, datorzinībās. | ||||||||
Mērķis: | Veicināt teorētisko pamatzināšanu par mācīšanas-mācīšanās procesiem apguvi; sekmēt šo zināšanu integrēšanu praktiskā darbā ar pacientu. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Ievads pedagoģijā. Pedagoģijas vēstures galvenie posmi. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Galvenās mācīšanās teorijas, jēdzieni. | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
3 | Vecumposmu attīstības raksturojums un mācīšanās. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
4 | Atmiņa, motivācija, to nozīme mācīšanās procesā. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
5 | Mācību metodes. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
6 | Tehnoloģiju lietošana pacientu izglītošanā. Mediju pedagoģija. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
7 | Vērtēšana un atgriezeniskā saite pedagoģijā. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
8 | Pieaugušo mācīšanās. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
9 | Aprūpes pedagoģija. Pieaugušo izglītošana. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Kursa ietvaros patstāvīgi sagatavo 2 prezentācijas par pedagoģisku tēmu: zinātniskā raksta prezentācija + patstāvīgā darba prezentācija kursa noslēgumā. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Studentu līdzdalība lekcijās un nodarbībās – 15%; kontroldarbi klasē un mājas darbi – 35%; pastāvīgā darba prezentācija kursa noslēgumā – 50%, patstāvīgi sagatavota pacienta izglītošanas nodarbība. Nodarbība sagatavota pēc sekojoša plāna: mērķis, uzdevumi, mērķauditorijas raksturojums – vecums, dzimums, iepriekšējās zināšanas un prasmes, veselības situācija utml., kur notiks, saturs, metodes, pamatojums izvēlei, uzskates līdzekļi, laiks – cik?, ietekmējošie faktori, vērtēšana – mērķis, metode, kas, kad?, izmantotie literatūras avoti. Patstāvīgais darbs tiek vērtēts ar atzīmi 10 ballu sistēmā, kur zemākais sekmīgais vērtējums ir 4 balles. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens (Mutisks) | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Students zinās pedagoģijas vēstures galvenos posmus, pamatjēdzienus un pamata teorijas pedagoģijā. | ||||||||
Prasmes: | Spēs orientēties, novērtēt pedagoģisko situāciju aprūpes darbā un izglītot pacientus saskaņā ar pedagoģiskām un didaktiskām vadlīnijām. | ||||||||
Kompetences: | Students spēs izveidot pacienta apmācības plānu, integrējot un izmantojot atbilstošas pedagoģiskas zināšanas, prasmes, attieksmes. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Pieaugušo izglītība (2012) rakstu krājums, sast. K.Mārtinsone, RAKA | ||||||||
2 | Ķestere I. (2008) Pedagoģijas vēsture, Rīga: Zvaigzne ABC | ||||||||
3 | Bastable S. (2007) Nurse as Educator: Principles of teaching and Learning for nursing practice, Jones&Bartlett Learning | ||||||||
4 | Šiliņa M., Dupure I. (2004) Pacientu izglītošana – māsas kompetence, Nacionālais apgāds | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Falvo R.D. (2010) Effective Patient Education, 4th ed., Jones&Bartlett Publ. | ||||||||
2 | Muma R.D., Lyons B.A. (2012) Patient Education. Practical Approach, 2nd ed., Jones&Bartlett Publ. | ||||||||
3 | Pētījumi pieaugušo pedagoģijā (2005), zin.rakstu krājums, red. T.Koķe, LU | ||||||||
4 | Dunn L. Study: Hospitals' use of interactive technology improves patient satisfaction. 2011. http://www.beckershHospitalreview.com/healthcare-informatio…. | ||||||||
5 | Rubene Z., Krūmiņa A., Vanaga I. 2008. Ievads mediju pedagoģijā, RaKa | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | patienteducation.stanford.edu/ | ||||||||
2 | www.sciencedirect.com/science/journal | ||||||||
3 | www.patienteducation.com/ | ||||||||
4 | nursingpedagogy.com/intro.html |