Pārlekt uz galveno saturu

Ievads sociālajā darbā un profesionālā ētika

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:8.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:21.03.2024 14:16:07
Par studiju kursu
Kursa kods:LUSDK_205LKI līmenis:6. līmenis
Kredītpunkti:2.00ECTS:3.00
Zinātnes nozare:Socioloģija; Sociālā politika un sociālā darba organizācijaMērķauditorija:Sociālā labklājība un sociālais darbs
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Ārija Baltiņa
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Labklājības un sociālā darba katedra
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, socdkatrsu[pnkts]lv, +371 67061575
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)6Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas12
Nodarbības (skaits)10Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas20
Kopā kontaktstundas32
Nepilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)5Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas10
Nodarbības (skaits)5Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas10
Kopā kontaktstundas20
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Nav nepieciešamas.
Mērķis:
Veidot Labklājības un sociālā darba katedras studentu izpratni par sociālo darbu kā starpdisciplināru profesiju, radīt izpratni par sociālā darba virzieniem, iepazīties ar prakses piemēriem, iztirzāt sociālā darba jēdzienu Latvijas un pasaules kontekstā, iepazīstināt ar sociālā darba mērķa grupām, profesionālo ētikas kodeksu, minot dažādus piemērus, kā arī tā pielietojumu ētisko dilemmu situācijās.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Sociālais darbs kā starpdisciplināra profesija. Sociālā darba definīcijas. Sociālā darba prakses virzieni pasaulē.Lekcijas1.00MITC
Nodarbības1.00MITC
2Globālās un lokālās sociālās problēmas un tendences SD prakses virzienu kontekstā, nacionālā līmeņa dokumenti, kuros definētas dažādas prioitāte. Prakses līmeņi, specializācijas un mērķa grupas, sociālā darbinieka potenciālās darba vietas.Lekcijas1.00MITC
Nodarbības1.00MITC
3Sociālā darba speciālisti.Lekcijas1.00MITC
Nodarbības1.00MITC
4Sociālās problēmas jēdziens, raksturojums, sociālo problēmu iedalījums.Nodarbības2.00MITC
5Ētikas izpratne. Profesionālā ētika.Lekcijas1.00MITC
Nodarbības1.00MITC
6Ētiskie jautājumi, dilemmas. Dilemmu risināšana.Lekcijas1.00MITC
Nodarbības1.00MITC
7Dilemmu risināšanas iespējas (studējošo prezentācijas).Lekcijas1.00MITC
Nodarbības3.00MITC
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Sociālais darbs kā starpdisciplināra profesija. Sociālā darba definīcijas. Sociālā darba prakses virzieni pasaulē.Lekcijas1.00MITC
Nodarbības1.00MITC
2Globālās un lokālās sociālās problēmas un tendences SD prakses virzienu kontekstā, nacionālā līmeņa dokumenti, kuros definētas dažādas prioitāte. Prakses līmeņi, specializācijas un mērķa grupas, sociālā darbinieka potenciālās darba vietas.Lekcijas1.00MITC
Nodarbības1.00MITC
3Sociālā darba speciālisti.Lekcijas1.00MITC
Nodarbības1.00MITC
6Ētiskie jautājumi, dilemmas. Dilemmu risināšana.Lekcijas1.00MITC
Nodarbības1.00MITC
7Dilemmu risināšanas iespējas (studējošo prezentācijas).Lekcijas1.00MITC
Nodarbības1.00MITC
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Literatūras avotu studēšana, iepazīšanās ar pētījumiem, praktisko darbu izpilde, darbs grupās, pārbaudes darbs.
Vērtēšanas kritēriji:
Apmeklējums – 25%; grupu darbi – 25%; individuālie uzdevumi – 25%; pārbaudes darbs – 25%.
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):Eksāmens
Studiju rezultāti
Zināšanas:Pēc sekmīgi apgūta studiju kursa studējošais: • iegūst zināšanas par starptautisko un Latvijā definēto sociālā darba definīciju; • nosauc un raksturo sociālā darba virzienus; • atpazīst un raksturo sociālā darba speciālistu uzdevumus, iezīmē profesionālās robežas; • nosauc un apraksta sociālās problēmas; • nosauc sociālo darbinieku profesionālos ētikas kodeksus vismaz 3 valstīs; • uzskaita sociālā darbinieka ētikas kodeksa principus; • nosauc sociālā darbinieka mērķa grupas; • raksturo ētisko dilemmu iedalījumu.
Prasmes:Pēc sekmīgi apgūta studiju kursa studējošais spēs: • analizēt sociālā darba definīciju, izceļot galvenos jēdzienus; • pielietot sociālā darbinieka profesionālo ētikas kodeksu; • analizēt ētisko dilemmu risināšanas iespējas; argumentēt izvēlētā risinājuma pielietojumu; • uzskaitīt sociālā darba mērķa grupas; • uzskaitīt sociālā darbinieka iespējamās darba vietas; • identificēt aktuālās sociālās problēmas Latvijā un pasaulē; • identificēt personīgās un profesionālās vērtības; • izskaidrot, kā personīgā pieredze ietekmē profesionālos spriedumus un vērtējumu.
Kompetences:Spēs aprakstīt sociālā darba profesijas mērķus un uzdevumus; izprast sociālā darba profesijas lomu un nepieciešamību sociālā taisnīguma, dažādības un cilvēktiesību veicināšanā un aizstāvēšanā.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Beckett, C., Maynard, A., Jordan, P. Values and ethics in social work. 3rd Edition. SAGE. 2017.
2Doel, M. Rights and wrongs in social work. Palgrave. 2016.
3Fenton, J. Values in social work. Palgrave. 2016.
4Payne, M. Modern Social Work Theory. Palgrave MacMillan. 2014.
5Pierson, J., Thomas, M. Dictionary of social work. Open University Press. 2010.
Papildu literatūra
1Green, L., Karen, C. Social policy for social work. Polity Press. 2016.
2Grey, M., Coates, J., Yellow Bird, M. Indigenous social work around the world. Routledge. 2016.
3Mckinnon, J., Alston, M. Ecological social work. Towards sustainability. Palgrave. 2016.
4Dominelli, L. Introducing Social Work. Polity Press. 2009.
Citi informācijas avoti
1http://www.lm.gov.lv
2http://cdn.ifsw.org/assets/ifsw_23031-6.pdf
3http://www.socialwork.lv/