Pārlekt uz galveno saturu

Profesionālā komunikācija sociālajā darbā

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:7.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:21.03.2024 14:15:15
Par studiju kursu
Kursa kods:LUSDK_258LKI līmenis:6. līmenis
Kredītpunkti:2.00ECTS:3.00
Zinātnes nozare:SocioloģijaMērķauditorija:Sociālā labklājība un sociālais darbs
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Ārija Baltiņa
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Labklājības un sociālā darba katedra
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, socdkatrsu[pnkts]lv, +371 67061575
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)6Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas12
Nodarbības (skaits)10Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas20
Kopā kontaktstundas32
Nepilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)5Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas10
Nodarbības (skaits)5Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas10
Kopā kontaktstundas20
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Nav nepieciešams.
Mērķis:
Veidot Labklājības un sociālā darba katedras studentu zināšanas un izpratni par komunikācijas procesu, komunikācijā iesaistītām pusēm, komunikācijas līdzekļiem, intervijas plānošanu un vadīšanu, konfliktu iedalījumu un risināšanu, publisko uzstāšanos.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Komunikācijas jēdziens, komunikācijas līmeņi un līdzekļi. Saskarsmes būtība un process, iesaistītie aģenti.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
2Komunikācija ar klientu mikro līmenī: sarunas/intervijas vadīšana. Komunikācijas stili un tehnikas. Alternatīvās komunikācijas līdzekļi.Lekcijas2.00auditorija
Nodarbības2.00auditorija
3Konflikti, to rašanās un risināšana.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
4Publiskā uzstāšanās.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības2.00auditorija
5Komunikācija, izmantojot dažādus līdzekļus: vēstules, uzstāšanās medijos. Piemēri.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības2.00auditorija
6Sociālā darba atspoguļojums medijos.Nodarbības2.00auditorija
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Komunikācijas jēdziens, komunikācijas līmeņi un līdzekļi. Saskarsmes būtība un process, iesaistītie aģenti.Lekcijas1.00auditorija
2Komunikācija ar klientu mikro līmenī: sarunas/intervijas vadīšana. Komunikācijas stili un tehnikas. Alternatīvās komunikācijas līdzekļi.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
3Konflikti, to rašanās un risināšana.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
4Publiskā uzstāšanās.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
5Komunikācija, izmantojot dažādus līdzekļus: vēstules, uzstāšanās medijos. Piemēri.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
6Sociālā darba atspoguļojums medijos.Nodarbības1.00auditorija
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Literatūras avotu studēšana, iepazīšanās ar pētījumiem, praktisko darbu izpilde, darbs grupās. Lūdzu, aizpildīt studiju kursa novērtēšanas anketu.
Vērtēšanas kritēriji:
Apmeklējums (20%), piedalīšanās grupu darbā (25%), prezentācijas sagatavošana un prezentēšana (35%), rakstisks eksāmens (20%).
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens (Rakstisks)
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):Eksāmens (Rakstisks)
Studiju rezultāti
Zināšanas:Pēc sekmīgi apgūtas studiju kursa programmas studējošais spēs: • aprakstīt komunikācijas jēdzienu; • atpazīt komunikācijas līmeņus; • aprakstīt intervijas sagatavošanās procesu un tās vadīšanu; • izklāstīt konfliktu rašanos un risināšanas procesu; • uzskaitīt konfliktu iedalījumu; • uzskaitīt komunikācijas kanālus, • raksturot sociālā darba atspoguļojumu medijos.
Prasmes:Pēc sekmīgi apgūtas studiju kursa programmas studējošais spēs: • novērtēt konfliktu attīstību un iespējamos risinājumus; • sagatavot publisko uzstāšanos; • pielietot komunikācijas iemaņas darbā ar klientu; • plānot un sagatavot interviju ar klientu.
Kompetences:Spēj aprakstīt komunikācijas būtību un procesu, informācijas kodēšanas un dekodēšanas procesu. Spēj identificēt konfliktu tipus un iespējamos risināšanas variantus. Spēj aprakstīt nepieciešamās darbības veiksmīgas intervijas un/vai sarunas un uzstāšanās sagatavošanā.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Cournoyer, B. R. Social Work Skills. Workbook. Cengage Learning. 2016.
2Loughram, H. Counseling Skills for Social Workers. Routledge. 2019.
3Weisman, D., Zornado, J. Professional Writing for Social Work Practice. 2nd Edition. Springer Publishing Company. 2018.
Papildu literatūra
1Lishman, J. Communication in Social Work. Palgrave Macmillan. 2009.