Pārlekt uz galveno saturu

Klīniskā aprūpe un rehabilitācija pacientu aprūpē

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:9.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:14.08.2023 11:02:07
Par studiju kursu
Kursa kods:MDAK_307LKI līmenis:6. līmenis
Kredītpunkti:4.00ECTS:6.00
Zinātnes nozare:Klīniskā medicīna; Veselības aprūpeMērķauditorija:Māszinības
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Lilija Antoņēviča
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Māszinību un dzemdību aprūpes katedra
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, mdakatrsu[pnkts]lv, +371 67061568
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)0Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)0Kopā lekciju kontaktstundas0
Nodarbības (skaits)16Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas32
Kopā kontaktstundas32
Pilns laiks - 2. semestris
Lekcijas (skaits)4Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas8
Nodarbības (skaits)12Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas24
Kopā kontaktstundas32
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Vispārējā patoloģija, Patoloģiskā fizioloģija, Anatomija, Mikrobioloģija ar virusoloģiju un parazitoloģiju.
Mērķis:
Teorētisko pamatzināšanu un praktisko iemaņu apguve klīniskā aprūpē, apgūt prasmes procedūru izpildē. Veidot izpratni par rehabilitācijas principiem, to pielietošanu māsas praksē.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Ārstniecības iestādes higiēniskā un pretepidēmiskā režīma plāns.Nodarbības1.00E-studiju vide
2Roku higiēna. Individuālo aizsarglīdzekļu lietošanu atbilstoši procedūrai vai veicamajam pretepidēmijas pasākumam.Nodarbības1.00MITC
3Aseptikas un antiseptikas principi. Sterila halāta un cimdu uzvilkšanas tehnika.Nodarbības1.00MITC
4Ergonomikas pamatprincipi. Pacienta pārvietošana, pozicionēšana.Nodarbības1.00MITC
5Vides drošība un komforts. Pacienta aprūpes higiēna un veļas maiņa.Nodarbības1.00MITC
6Pacienta mobilizācija.Nodarbības1.00MITC
7Vitālās pazīmes un to noteikšana.Nodarbības1.00MITC
8Klīniskās procedūras, kas nodrošina šķidruma un uztura uzņemšanu pacientam.Nodarbības2.00MITC
9Antropometriskie rādītāji un to noteikšana.Nodarbības1.00MITC
10Klīniskās procedūras, gastrointestinālās eliminācijas procedūru nodrošināšanai.Nodarbības1.00MITC
11Pacientu sagatavošana diagnostiskajām un ārstnieciskajām procedūrām.Nodarbības1.00E-studiju vide
12Laboratoriskie izmeklējumiNodarbības1.00MITC
13Klīniskās procedūras uroģenitālās eliminācijas procedūru nodrošināšanai.Nodarbības2.00MITC
14Klīniskās procedūras oksigenācijas procesa nodrošināšanai pacientam.Nodarbības1.00MITC
15Rehabilitācijas komandas darba principi. Rehabilitācijas metodes māsas pacienta aprūpē. Starptautiskā funkcionēšanas, nespējas un veselības klasifikācija. Pacienta pašaprūpes spēju izvērtējums.Lekcijas1.00E-studiju vide
16Rehabilitācijas etapi. Svarīgākās metodes invaliditātes novēršanai vai mazināšanai agrīnā rehabilitācijas etapā. Metodes invaliditātes novēršanai vai mazināšanai dažādos rehabilitācijas etapos.Lekcijas1.00E-studiju vide
17Zāļu administrēšana. Parenterāla zāļu ievade. Aprīkojums parenterālai zāļu ievadei.Lekcijas2.00MITC
18Zāļu (medikamentu) devas kalkulācijas metodika.Nodarbības1.00E-studiju vide
19Perorālo un topikālo zāļu administrēšana. Zāļu (medikamentu) parenterālā ievadīšana – intrakutāni, subkutāni, intramuskulāri, intravenozi un intraosāli. Heparīna un Insulīna ievadīšanas īpatnības.Nodarbības2.00MITC
20Intravenozās terapijas nodrošināšana caur perifēro vēnu un centrālo vēnu. Zāļu ievadīšana caur epidurālo katetru.Nodarbības1.00MITC
21Parenterālās barošanas nodrošināšana caur perifēro vēnu un centrālo vēnu.Nodarbības1.00MITC
22Zāļu (medikamentu) ievadīšana intravenozi caur infūzijas sūkņiem (infuzomats, perfuzors).PVK CVKNodarbības1.00MITC
23Asins komponentu transfūzija.Nodarbības1.00klīniskā bāze
24Brūču aprūpe. Šuvju uzlikšana un noņemšana.Nodarbības1.00MITC
25Brūču aprūpe. Desmurģijas principi.Nodarbības1.00MITC
26Rehabilitācijas principi neiroloģijā, kardioloģijā un pulmonoloģijā.Nodarbības1.00MITC
27Rehabilitācijas principi ķirurģijā.Nodarbības1.00MITC
28Rehabilitācijas principi pediatrijā.Nodarbības1.00MITC
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Teorētiska sagatavošanās studiju kursā iekļauto klīnisko prasmju apgūšanai, izmantojot rekomendētos materiālus. Patstāvīgā klīniskās prasmes pilnveidošana MITC simulētā vidē. Lai izvērtētu studiju kursa kvalitāti kopumā, studentam jāaizpilda studiju kursa novērtēšanas anketa Studējošo portālā.
Vērtēšanas kritēriji:
1. daļas (I studiju gadā) kursa noslēgumā “ieskaitīts” students saņem, ja ir sekmīgi nokārtoti visi pārbaudes un patstāvīgie darbi, kā arī nav nevienas kavētas nodarbības vai tās ir atstrādātas. 2. daļas (II studiju gadā) kursa noslēgumā – Objektīvi strukturētais klīniskais eksāmens (OSKE) (vērtējums 10 punktu sistēmā). Objektīvi strukturētā klīniskā eksāmena (OSKE) vērtēšanas kritēriji: 1. Objektīvi strukturēto klīnisko eksāmenu atļauts kārtot, ja saņemts “ieskaitīts” visos pārbaudes un patstāvīgajos darbos, kā arī nav nevienas kavētas nodarbības vai tās ir atstrādātas. OSKE 1. daļa – kompleksais teorētiskais pārbaudījums, kurā ietilpst 100 jautājumi testa veidā (Respondus Monitor un Lockdown Browser pārlūkā) atļautie mēģinājumi: 1, Laika ierobežojums: 1 stunda 30 min (datorizēts). Sekmīgs testa vērtējums tiek piemērots, ja studējošais atbild pareizi uz vismaz 55% no kopējā jautājumu apjoma. Galīgajā vērtējumā 1.daļas testa rezultāta īpatsvars ir 30% no kopējā vērtējuma. Ja tests netiek nokārtots sekmīgi, studējošais neturpina kārtot 2. pārbaudījuma daļu. 2. daļa – students, kārto klātienē, praktiskais eksāmens, kurā iekļauts visā studiju kursā apgūto prasmju praktiskais pārbaudījums 3 bāzes stacijās, kurās 1. bāzes stacija zāļu administrēšana. 2. bāzes stacija vispārīgās prasmes. 3. bāzes stacija rehabilitācija un pacientu aprūpe. Ienākot eksaminācijas telpā students izlozē biļeti ar trīs prasmēm, kur viena no prasmēm ir zāļu administrēšana, otra vispārējā prasme un trešā rehabilitācija un pacientu aprūpes prasme. Atbildot un praktiski demonstrējot prasmi studentam ir jāzina prasmes mērķis, indikācijas, kontrindikācijas, jāsagatavo atbilstošs aprīkojums, jādemonstrē prasme, jānovērtē pacients pirms un pēc procedūras. Galīgajā eksāmena vērtējumā praktiskā eksāmena vērtējuma īpatsvars ir 70% no kopējā vērtējuma. Lai saņemtu sekmīgu vērtējumu, studējošajam ir jāsaņem pozitīvs vērtējums katrā bāzes stacijā. Visās bāzes staciju vienībās ir saņemts vismaz vērtējums 1. Praktiskās daļas vērtējums veidojas sekojoši: 1. Prasmes mērķis, indikācijas, kontrindikācijas 0 (nulle) – vērtējums negatīvs, students nav atbildējis vai atbildējis nepareizi par konkrētās prasmes jautājumiem; 1 (viens) – pozitīvs vērtējums, students daļēji pareizi atbildējis par konkrētās prasmes jautājumiem. 2 (divi) – pozitīvs vērtējums, students pilnībā pareizi atbildējis par visiem konkrētās prasmes jautājumiem. 2. Aprīkojums. 0 (nulle) – vērtējums negatīvs, students nav sagatavojis vai nepareizi sagatavojis aprīkojumu konkrētās bāzes prasmei; 1 (viens) – pozitīvs vērtējums, students daļēji sagatavojis aprīkojumu konkrētās bāzes prasmei. 2 (divi) – pozitīvs vērtējums, students pilnībā pareizi sagatavojis aprīkojumu konkrētās bāzes prasmei. 3. Prasmes izpilde. 0 (nulle) – vērtējums negatīvs, students veicis prasmi nepareizi kaitējot pacientam; 1 (viens) – pozitīvs vērtējums, students veicis prasmi neprecīzi nekaitējot pacientam. 2 (divi) – pozitīvs vērtējums, students pilnībā pareizi veicis prasmi. 4. Pacienta novērtēšana un izglītošana pirms procedūras. 0 (nulle) – vērtējums negatīvs, students nav novērtējis un izglītojis pacientu vai to izdarījis nepareizi, kas nepieciešams konkrētās bāzes prasmei; 1 (viens) – pozitīvs vērtējums, students daļēji pareizi students novērtējis un izglītojis pacientu konkrētās bāzes prasmei; 2 (divi) – pozitīvs vērtējums, students pilnībā pareizi students novērtējis un izglītojis pacientu konkrētās bāzes prasmei. 5. Pacienta novērtēšana un izglītošana pēc procedūras. 0 (nulle) – vērtējums negatīvs, students nav novērtējis un izglītojis pacientu vai to izdarījis nepareizi, kas nepieciešams konkrētās bāzes prasmei; 1 (viens) – pozitīvs vērtējums, students daļēji pareizi students novērtējis un izglītojis pacientu konkrētās bāzes prasmei; 2 (divi) – pozitīvs vērtējums, students pilnībā pareizi students novērtējis un izglītojis pacientu konkrētās bāzes prasmei. 2. daļas eksāmenā iegūto punktu summu dala ar trīs un iegūst gala atzīmi (balles). Vērtēšana norit 10 ballu sistēmā: Izcili (10) – zināšanas, prasmes un kompetence pārsniedz studiju kursa apguves prasības, liecina par spēju veikt patstāvīgus pētījumus un dziļu problēmu izpratni; teicami (9) – zināšanas, prasmes un kompetence pilnībā atbilst studiju kursa apguves prasībām, piemīt prasme patstāvīgi lietot iegūtās zināšanas; ļoti labi (8) – pilnīgi izpildītas studiju kursa apguves prasības, taču atsevišķos jautājumos nav pietiekami dziļas izpratnes, lai zināšanas patstāvīgi lietotu sarežģītāku problēmu risināšanā; labi (7) – kopumā izpildītas studiju kursa apguves prasības, taču dažkārt konstatējama neprasme iegūtās zināšanas izmantot patstāvīgi; gandrīz labi (6) – izpildītas studiju kursa apguves prasības, taču konstatējama nepietiekami dziļa problēmas izpratne un neprasme izmantot iegūtās zināšanas; viduvēji (5) – kopumā apgūts studiju kurss, taču konstatējama nepietiekama dažu problēmu pārzināšana un neprasme izmantot iegūtās zināšanas; gandrīz viduvēji (4) – kopumā apgūts studiju kurss, tomēr konstatējama nepietiekama dažu pamatkoncepciju izpratne, ir ievērojamas grūtības iegūto zināšanu praktiskā izmantošanā; vāji (3) – zināšanas virspusējas un nepilnīgas, studējošais nespēj tās lietot konkrētās situācijās; ļoti vāji (2) – ir virspusējas zināšanas tikai par atsevišķām problēmām, lielākā studiju kursa daļa nav apgūta; ļoti, ļoti vāji (1) – nav izpratnes par studiju priekšmeta pamatproblemātiku, nav gandrīz nekādu zināšanu studiju kursā. Tiek uzskatīts par nokārtotu, ja vērtējums nav zemāks par 4 (gandrīz viduvēji), t.i., visās bāzes staciju vienībām ir saņemts vismaz vērtējums 1. Ja eksāmenā saņemts vērtējums 3 (vāji) vai mazāk, tad tiek uzskatīts, ka eksāmens nav nokārtots. Nenokārtota eksāmena gadījumā jāvienojas ar RSU MDAK katedras vadītāju par atkārtota eksāmena kārtošanas laiku. Atkārtotu eksāmenu students kārto klātienē, tiek izveidota komisija no RSU MDAK docētājiem. Ja students neierodas uz eksāmenu, tiek uzskatīts, ka eksāmenā saņemts negatīvs vērtējums un studentam ir iespēja kārtot eksāmenu pie speciāli izveidotas RSU MDAK docētāju komisijas. Kumulatīvais kursa gala vērtējums tiek aprēķināts pēc formulas: (Pārbaudes un patstāvīgo darbu vērtējums +OSKE vērtējums):2= Kursa vērtējums.
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens (OSKE)
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):
Studiju rezultāti
Zināšanas:Students zinās studiju kursā iekļauto manipulāciju mērķus, indikācijas un kontrindikācijas. Students zinās studiju kursā iekļauto manipulāciju posmus.
Prasmes:Students spēj sekmīgi demonstrēt studiju kursā iekļauto manipulāciju izpildi uz manekena.
Kompetences:Spēja nodrošināt pacientam labāko iespējamo komforta līmeni un drošu vidi. Spēja administrēt medikamentozos un ārstniecības līdzekļus. Spēja veikt brūču aprūpi. Spēja izvērtēt un nodrošināt pacienta oksigenāciju. Spēja nodrošināt šķidruma un uztura uzņemšanu pacientam. Spēja nodrošināt klīniskās procedūras eliminācijas procesiem. Spēja sagatavot un līdzdarboties pacientu diagnostiskajām un ārstnieciskajām procedūrām un piedalīties to veikšanā. Spēja nodrošināt pacienta mobilizāciju.
Klīniskās Prasmes:
Nr.SkillLevel
1"8"veida pārsējsA - Iesācēja līmenis
2"8"veida pārsējsB1 - Pamatlīmenis
3Acu apsēja uzlikšanas tehnikaA - Iesācēja līmenis
4Acu apsēja uzlikšanas tehnikaB1 - Pamatlīmenis
5Acu pilienu iepilināšanas tehnikaA - Iesācēja līmenis
6Acu pilienu iepilināšanas tehnikaB1 - Pamatlīmenis
7Acu ziedes ielikšanas tehnikaA - Iesācēja līmenis
8Acu ziedes ielikšanas tehnikaB1 - Pamatlīmenis
9Apikālā pulsa noteikšanaA - Iesācēja līmenis
10Apikālā pulsa noteikšanaB1 - Pamatlīmenis
11Asins komponentu transfūzija - Eritrocītu masas transfūzijaA - Iesācēja līmenis
12Asins komponentu transfūzija - Eritrocītu masas transfūzijaB1 - Pamatlīmenis
13Asins komponentu transfūzija - Krioprecipitāta transfūzijaA - Iesācēja līmenis
14Asins komponentu transfūzija - Krioprecipitāta transfūzijaB1 - Pamatlīmenis
15Asins komponentu transfūzija - Svaigi saldēta plazmaA - Iesācēja līmenis
16Asins komponentu transfūzija - Svaigi saldēta plazmaB1 - Pamatlīmenis
17Asins komponentu transfūzija - Trombocītu masas transfūzijaA - Iesācēja līmenis
18Asins komponentu transfūzija - Trombocītu masas transfūzijaB1 - Pamatlīmenis
19Asins parauga ņemšana ar Monovette, izmantojot aspirācijas tehnikuA - Iesācēja līmenis
20Asins parauga ņemšana ar Monovette, izmantojot aspirācijas tehnikuB1 - Pamatlīmenis
21Asins parauga savākšanaA - Iesācēja līmenis
22Asins parauga savākšanaB1 - Pamatlīmenis
23Asins paraugu ņemšana ar Monovette, izmantojot vakuuma metodiA - Iesācēja līmenis
24Asins paraugu ņemšana ar Monovette, izmantojot vakuuma metodiB1 - Pamatlīmenis
25Asins paraugu ņemšana uz sterilitāti (mikrobioloģiskajai) izmeklēšanaiA - Iesācēja līmenis
26Asins paraugu ņemšana uz sterilitāti (mikrobioloģiskajai) izmeklēšanaiB1 - Pamatlīmenis
27Asinsspiediena noteikšanaA - Iesācēja līmenis
28Asinsspiediena noteikšanaB1 - Pamatlīmenis
29Augstas O2 koncentrācijas maskas izmantošanaA - Iesācēja līmenis
30Augstas O2 koncentrācijas maskas izmantošanaB1 - Pamatlīmenis
31Centrālā venozā katetra aprūpeA - Iesācēja līmenis
32Centrālā venozā katetra aprūpeB1 - Pamatlīmenis
33Dezo (Desault) pārsējsA - Iesācēja līmenis
34Dezo (Desault) pārsējsB1 - Pamatlīmenis
35Elpošanas frekvences noteikšanaA - Iesācēja līmenis
36Elpošanas frekvences noteikšanaB1 - Pamatlīmenis
37Eļļas retences klizmaA - Iesācēja līmenis
38Eļļas retences klizmaB1 - Pamatlīmenis
39Enterālā barošana caur PEG (perkutānā endoskopiskā gastrostoma)A - Iesācēja līmenis
40Enterālā barošana caur PEG (perkutānā endoskopiskā gastrostoma)B1 - Pamatlīmenis
41Fēču parauga savākšanaA - Iesācēja līmenis
42Fēču parauga savākšanaB1 - Pamatlīmenis
43Glikometra izmantošanaA - Iesācēja līmenis
44Ģipša longetes uzlikšana un noņemšanaC1 - Augsts līmenis
45Heparīna (mazmolekulārā) ievadīšana, izmantojot pilnšļirciA - Iesācēja līmenis
46Heparīna (mazmolekulārā) ievadīšana, izmantojot pilnšļirciB1 - Pamatlīmenis
47Higiēnas procedūra - bārdas skūšanaA - Iesācēja līmenis
48Higiēnas procedūra - bārdas skūšanaB1 - Pamatlīmenis
49Higiēnas procedūra - nagu un kāju aprūpeA - Iesācēja līmenis
50Higiēnas procedūra - nagu un kāju aprūpeB1 - Pamatlīmenis
51Higiēnas procedūras - matu kopšanaA - Iesācēja līmenis
52Higiēnas procedūras - matu kopšanaB1 - Pamatlīmenis
53Higiēniskā roku dezinfekcijaA - Iesācēja līmenis
54Higiēniskā roku dezinfekcijaB1 - Pamatlīmenis
55Higiēniskā roku mazgāšanaA - Iesācēja līmenis
56Higiēniskā roku mazgāšanaB1 - Pamatlīmenis
57Hipertoniskā klizmaA - Iesācēja līmenis
58Hipertoniskā klizmaB1 - Pamatlīmenis
59Ilgtermiņa urīnpūšļa kateterizācija sievieteiA - Iesācēja līmenis
60Ilgtermiņa urīnpūšļa kateterizācija sievieteiB1 - Pamatlīmenis
61Ilgtermiņa urīnpūšļa kateterizācija sievieteiB2 - Vidējs līmenis
62Ilgtermiņa urīnpūšļa kateterizācija vīrietimA - Iesācēja līmenis
63Ilgtermiņa urīnpūšļa kateterizācija vīrietimB1 - Pamatlīmenis
64Ilgtermiņa urīnpūšļa kateterizācija vīrietimB2 - Vidējs līmenis
65Individuālo aizsardzības līdzekļu novilkšana ar veselības aprūpi saistītu infekciju gadījumāA - Iesācēja līmenis
66Individuālo aizsardzības līdzekļu novilkšana ar veselības aprūpi saistītu infekciju gadījumāB1 - Pamatlīmenis
67Individuālo aizsardzības līdzekļu uzvilkšana ar veselības aprūpi saistītu infekciju gadījumāA - Iesācēja līmenis
68Individuālo aizsardzības līdzekļu uzvilkšana ar veselības aprūpi saistītu infekciju gadījumāB1 - Pamatlīmenis
69Insulīna ievadīšana, izmantojot insulīna šļirciA - Iesācēja līmenis
70Insulīna ievadīšana, izmantojot insulīna šļirciB1 - Pamatlīmenis
71Insulīna ievadīšana, izmantojot pilnšļirci (pildspalvu)A - Iesācēja līmenis
72Insulīna ievadīšana, izmantojot pilnšļirci (pildspalvu)B1 - Pamatlīmenis
73Intermitējošā urīnpūšļa kateterizācija sievieteiA - Iesācēja līmenis
74Intermitējošā urīnpūšļa kateterizācija sievieteiB1 - Pamatlīmenis
75Intermitējošā urīnpūšļa kateterizācija sievieteiB2 - Vidējs līmenis
76Intermitējošā urīnpūšļa kateterizācija vīrietimA - Iesācēja līmenis
77Intermitējošā urīnpūšļa kateterizācija vīrietimB1 - Pamatlīmenis
78Intermitējošā urīnpūšļa kateterizācija vīrietimB2 - Vidējs līmenis
79Intrakutāna injekcijaA - Iesācēja līmenis
80Intrakutāna injekcijaB1 - Pamatlīmenis
81Intrakutāna injekcijaB2 - Vidējs līmenis
82Intrakutāna šuveA - Iesācēja līmenis
83Intrakutāna šuveB1 - Pamatlīmenis
84Intramuskulāra injekcijaA - Iesācēja līmenis
85Intramuskulāra injekcijaB1 - Pamatlīmenis
86Intramuskulāra injekcijaB2 - Vidējs līmenis
87Intraosālās pieejas nodrošināšanaA - Iesācēja līmenis
88Intraosālās pieejas nodrošināšanaB1 - Pamatlīmenis
89Intraosālās pieejas nodrošināšanaB2 - Vidējs līmenis
90Iztriepes paņemšana no deguna un žāvasC2 - Eksperta līmenis
91Krēpu parauga savākšanaA - Iesācēja līmenis
92Krēpu parauga savākšanaB1 - Pamatlīmenis
93Ķirurģiskā roku dezinfekcijaA - Iesācēja līmenis
94Ķirurģiskā roku dezinfekcijaB1 - Pamatlīmenis
95Medikamentu (infūza) ievadīšana caur PVK (sistēma)A - Iesācēja līmenis
96Medikamentu (infūza) ievadīšana caur PVK (sistēma)B1 - Pamatlīmenis
97Medikamentu (infūza) ievadīšana CVK (sistēma)A - Iesācēja līmenis
98Medikamentu (infūza) ievadīšana CVK (sistēma)B1 - Pamatlīmenis
99Medikamentu ievadīšana acīs (pilieni/ ziede)A - Iesācēja līmenis
100Medikamentu ievadīšana acīs (pilieni/ ziede)B1 - Pamatlīmenis
101Medikamentu ievadīšana ar šļirci caur perifērās vēnas kanili (PVK)A - Iesācēja līmenis
102Medikamentu ievadīšana ar šļirci caur perifērās vēnas kanili (PVK)B1 - Pamatlīmenis
103Medikamentu ievadīšana ausīsA - Iesācēja līmenis
104Medikamentu ievadīšana ausīsB1 - Pamatlīmenis
105Medikamentu ievadīšana caur PVK (perfuzors)A - Iesācēja līmenis
106Medikamentu ievadīšana caur PVK (perfuzors)B1 - Pamatlīmenis
107Medikamentu ievadīšana CVK (perfuzors)A - Iesācēja līmenis
108Medikamentu ievadīšana CVK (perfuzors)B1 - Pamatlīmenis
109Medikamentu ievadīšana CVK (šļirce)A - Iesācēja līmenis
110Medikamentu ievadīšana CVK (šļirce)B1 - Pamatlīmenis
111Medikamentu ievadīšana degunā (pilieni/ aerosols)A - Iesācēja līmenis
112Medikamentu ievadīšana degunā (pilieni/ aerosols)B1 - Pamatlīmenis
113Medikamentu ievadīšana i/v, izmantojot šļirci ar adatuA - Iesācēja līmenis
114Medikamentu ievadīšana i/v, izmantojot šļirci ar adatuB1 - Pamatlīmenis
115Medikamentu ievadīšana i/v, izmantojot šļirci ar adatuB2 - Vidējs līmenis
116Medikamentu ievadīšana i/v, izmantojot tauriņadatuA - Iesācēja līmenis
117Medikamentu ievadīšana i/v, izmantojot tauriņadatuB1 - Pamatlīmenis
118Medikamentu ievilkšana šļircē no ampulasA - Iesācēja līmenis
119Medikamentu ievilkšana šļircē no ampulasB1 - Pamatlīmenis
120Medikamentu ievilkšana šļircē no flakonaA - Iesācēja līmenis
121Medikamentu ievilkšana šļircē no flakonaB1 - Pamatlīmenis
122Microlax klizmaA - Iesācēja līmenis
123Microlax klizmaB1 - Pamatlīmenis
124Nazogastrālas zondes ievade kuņģa dekompresijaiB1 - Pamatlīmenis
125Nazogastrālās zondes ievadīšana un izņemšanaA - Iesācēja līmenis
126Nazogastrālās zondes ievadīšana un izņemšanaB1 - Pamatlīmenis
127Nazogastrālās zondes ievadīšana un izņemšanaB2 - Vidējs līmenis
128O2 padeve caur masku ar rezervuāruA - Iesācēja līmenis
129O2 padeve caur masku ar rezervuāruB1 - Pamatlīmenis
130Pacienta barošana caur nazogastrālo zondi, izmantojot bolus metodiA - Iesācēja līmenis
131Pacienta barošana caur nazogastrālo zondi, izmantojot bolus metodiB1 - Pamatlīmenis
132Pacienta barošana caur nazogastrālo zondi, nepārtrauktā metodeA - Iesācēja līmenis
133Pacienta barošana caur nazogastrālo zondi, nepārtrauktā metodeB1 - Pamatlīmenis
134Pacienta gultas klāšana un gultas veļas maiņaA - Iesācēja līmenis
135Pacienta gultas klāšana un gultas veļas maiņaB1 - Pamatlīmenis
136Pacienta mazgāšana gultāA - Iesācēja līmenis
137Pacienta mazgāšana gultāB1 - Pamatlīmenis
138Pacienta mutes dobuma higiēnaA - Iesācēja līmenis
139Pacienta mutes dobuma higiēnaB1 - Pamatlīmenis
140Perifērā pulsa frekvences noteikšanaA - Iesācēja līmenis
141Perifērā pulsa frekvences noteikšanaB1 - Pamatlīmenis
142Perifērās vēnas kaniles ievadīšanaA - Iesācēja līmenis
143Perifērās vēnas kaniles ievadīšanaB1 - Pamatlīmenis
144Pulsa oksimetrijaC1 - Augsts līmenis
145Sagatavošanās brūces primārai apdarei (sterila komplekta/galdiņa sagatavošana)A - Iesācēja līmenis
146Sagatavošanās brūces primārai apdarei (sterila komplekta/galdiņa sagatavošana)B1 - Pamatlīmenis
147Sievietes perineālā aprūpeA - Iesācēja līmenis
148Sievietes perineālā aprūpeB1 - Pamatlīmenis
149Skābekļa pievades nodrošināšana caur nazālām kanilēmA - Iesācēja līmenis
150Skābekļa pievades nodrošināšana caur nazālām kanilēmB1 - Pamatlīmenis
151Slēpto asiņu testsA - Iesācēja līmenis
152Slēpto asiņu testsB1 - Pamatlīmenis
153Sterila komplekta uzvilkšanaA - Iesācēja līmenis
154Sterila komplekta uzvilkšanaB1 - Pamatlīmenis
155Sterilo cimdu uzvilkšanaA - Iesācēja līmenis
156Sterilo cimdu uzvilkšanaB1 - Pamatlīmenis
157Subkutāna injekcijaA - Iesācēja līmenis
158Subkutāna injekcijaB1 - Pamatlīmenis
159Šuvju izņemšanaB1 - Pamatlīmenis
160Temperatūras noteikšana aksilāri, izmantojot digitālo termometruA - Iesācēja līmenis
161Temperatūras noteikšana aksilāri, izmantojot digitālo termometruB1 - Pamatlīmenis
162Temperatūras noteikšana aksilāri, izmantojot stikla termometruA - Iesācēja līmenis
163Temperatūras noteikšana aksilāri, izmantojot stikla termometruB1 - Pamatlīmenis
164Temperatūras noteikšana orāli, izmantojot digitālo termometruA - Iesācēja līmenis
165Temperatūras noteikšana orāli, izmantojot digitālo termometruB1 - Pamatlīmenis
166Temperatūras noteikšana rektāli, izmantojot digitālo termometruA - Iesācēja līmenis
167Temperatūras noteikšana rektāli, izmantojot digitālo termometruB1 - Pamatlīmenis
168Tīrošā klizmaA - Iesācēja līmenis
169Tīrošā klizmaB1 - Pamatlīmenis
170Traheostomas aprūpe – pārsēja maiņaA - Iesācēja līmenis
171Traheostomas aprūpe – pārsēja maiņaB1 - Pamatlīmenis
172Traheostomas aprūpe - sekrēta atsūkšana no trahejasA - Iesācēja līmenis
173Traheostomas aprūpe - sekrēta atsūkšana no trahejasB1 - Pamatlīmenis
174Urīna parauga savākšana klīniskai analīzeiA - Iesācēja līmenis
175Urīna parauga savākšana klīniskai analīzeiB1 - Pamatlīmenis
176Urīnasavācējmaisa iztukšošanaB1 - Pamatlīmenis
177Uztriepes paņemšana no aizdegunes (nasopharynx)A - Iesācēja līmenis
178Uztriepes paņemšana no aizdegunes (nasopharynx)B1 - Pamatlīmenis
179Uztriepes paņemšana no deguna priekšējām daļāmA - Iesācēja līmenis
180Uztriepes paņemšana no deguna priekšējām daļāmB1 - Pamatlīmenis
181Uztriepes paņemšana no rīklesA - Iesācēja līmenis
182Uztriepes paņemšana no rīklesB1 - Pamatlīmenis
183Vienkārša atsevišķa ādas šuveA - Iesācēja līmenis
184Vienkārša atsevišķa ādas šuveB1 - Pamatlīmenis
185Vienreizlietojamo cimdu uzvilkšana un novilkšanaA - Iesācēja līmenis
186Vienreizlietojamo cimdu uzvilkšana un novilkšanaB1 - Pamatlīmenis
187Vīrieša perineālā aprūpeA - Iesācēja līmenis
188Vīrieša perineālā aprūpeB1 - Pamatlīmenis
189Zarnu stomas aprūpe un maisiņa nomaiņaA - Iesācēja līmenis
190Zarnu stomas aprūpe un maisiņa nomaiņaB1 - Pamatlīmenis
191Zemas O2 koncentrācijas maskas uzlikšanaA - Iesācēja līmenis
192Zemas O2 koncentrācijas maskas uzlikšanaB1 - Pamatlīmenis
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Perry, Anne Griffin. Clinical nursing skills & techniques / [edited by] Anne Griffin Perry, Patricia A. Potter, Wendy R. Ostendorf. 8th ed. St. Louis, Mo. : Elsevier, [2013], c2014
2Klīniskās procedūras un pacientu drošība / Dzintra Puriņa, Ināra Upmale. Rīga : Rīgas Stradiņa universitātes Sarkanā Krusta medicīnas koledža, 2018.
3Ministru kabineta noteikumi Nr. 104 . Noteikumi par higiēniskā un pretepidēmiskā režīma pamatprasībām ārstniecības iestādē. Rīgā 2016. gada 16. februārī (prot. Nr.8 21.§); Ministru kabineta noteikumi Nr. 104 Rīgā 2017. gada 28. februārī (prot. Nr. 10 7. §) Noteikumi par iepirkuma procedūru un tās piemērošanas kārtību pasūtītāja finansētiem projektiem
4RSU Klīnisko prasmju reģistrs
5Ārvalstu studentiem/For international students
6J. Gardovska red Ķirurģija .Izdošanas ziņas Rīga : Rīgas Stradiņa universitāte, 2013
Papildu literatūra
1Starptautiskā funkcionēšanas, nespējas un veselības klasifikācija. Rīga: Pasaules Veselības organizācija, 2003. 299 lpp.
2Lu Werne, W.Lewis, Barbara K. Timby's fundamental nursing skills and concepts / Loretta A. Donnelly-Moreno. Library of Congress Catologing-in-Publication Data J.B.Lippincott Company Philadelphia, 2021.
3Doenges, Marilynn E., Nursing care plans : guidelines for individualizing client care across the life span / Marilynn E. Doenges, Mary Frances Moorhouse, Alice C. Murr. Edition 9. Philadelphia : F.A. Davis Company, 2019
4Medforth J., Battersby S., Evans M. Oxford handbook of midwifery. Oxford University Press, 2017.
5Johnson R., Taylor W. Skills for midwifery practice. Elsevier/Churchill Livingstone, 2016.
6The Oxford handbook of rehabilitation psychology, edited by Paul Kennedy. New York: Oxford University Press, 2012, 594 p.
7Merholz J, Physical therapy for the stroke patient: early stage rehabilitation. Stuttgart; New York: Thieme, 2012. 195 p.
8Physical therapy for children, edited by Suzann K. Campbell. Elsevier/Saunders 2017, 1090 p.
9Essentials of cardiopulmonary physical therapy, edited by Ellen Hillegass. 3rd ed., Elsevier/Saunders 2011, 763 p.
10Physical medicine and rehabilitation, edited by Randall L. Braddom, 4th ed., Elsevier/Saunders 2011, 1506 p.
11Gutenbrunner C., Rehabilitācija, fizikālā medicīna un dabas dziedniecība. Rīga, Nacionālais apgāds, 2008.
12Ārvalstu studentiem/ For international students:
13Physical medicine and rehabilitation, edited by Randall L. Braddom, 4th ed., Elsevier/Saunders 2011, 1506 p.
14Lu Werne, W.Lewis, Barbara K. Timby's fundamental nursing skills and concepts / Loretta A. Donnelly-Moreno. Library of Congress Catologing-in-Publication Data J.B.Lippincott Company Philadelphia, 2021.
15Doenges, Marilynn E., Nursing care plans : guidelines for individualizing client care across the life span / Marilynn E. Doenges, Mary Frances Moorhouse, Alice C. Murr. Edition 9. Philadelphia : F.A. Davis Company, 2019
16Medforth J., Battersby S., Evans M. Oxford handbook of midwifery. Oxford University Press, 2017.
17Johnson R., Taylor W. Skills for midwifery practice. Elsevier/Churchill Livingstone, 2016.
18Merholz J, Physical therapy for the stroke patient: early stage rehabilitation. Stuttgart; New York: Thieme, 2012. 195 p.
19Physical therapy for children, edited by Suzann K. Campbell. Elsevier/Saunders 2017, 1090 p.
20Essentials of cardiopulmonary physical therapy, edited by Ellen Hillegass. 3rd ed., Elsevier/Saunders 2011, 763 p.
Citi informācijas avoti
1Moist Heat Sterilization for Pharmaceuticals. Available from: http://www.hc-sc.gc.ca/hpfb-dgpsa/inspectorat/moist_heat_st… “Process Validation:
2Science of Disinfection & Sterilization. Available from: http://www.medivators.com/Library/sterilization.htm
3The ABCs of Infection Control. Available from: http://www.iceinstitute.com/onlaine/OR233.html
4Decontamination, Sterilization, and Sterile Storage. Available from: http://www.brooks.af.mil/DIS/icguidelines/chap6.htm
5http://www.cdc.gov/ncidod/hip/Sterile/sterile.htm
6http://www.infectioncontroltoday.com/articles/061cleaning.h…
7Gravity Displacement. Available from: http://www.tpub.com/dental1/69.htm
8http://www.cdc.gov/ncidod/hip/guide/handwash.htm