.
Baltkrievija starp Austrumiem un Rietumiem
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:2.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:02.02.2024 12:30:35
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | PZK_213 | LKI līmenis: | 7. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 3.00 | ECTS: | 4.50 | ||||||
Zinātnes nozare: | Politikas zinātne | Mērķauditorija: | Politikas zinātne | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Elizabete Elīna Vizgunova-Vikmane | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Sociālo zinātņu fakultāte | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Dzirciema iela 16, Rīga, szfrsu[pnkts]lv | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 8 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 16 | ||||
Nodarbības (skaits) | 6 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 12 | ||||
Kopā kontaktstundas | 28 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Vispārīgas zināšanas par starptautisko attiecību teorijām un metodēm, kā arī vispārējas zināšanas par Baltkrieviju un to aptverošo reģionu. | ||||||||
Mērķis: | Sniegt zināšanas par Baltkrieviju, tās vēsturi, politiku, ekonomiku, kā arī ģeopolitikas ietekmi uz šiem aspektiem. Kursa mērķis ir atspoguļot savstarpējo mijiedarbību starp starptautisko, reģionālo un vietējo politiku, izmantojot Baltkrieviju un tās sarežģīto valstiskumu kā piemēru/līdzekli. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Baltkrievija: vēstures krustcelēs | Lekcijas | 4.00 | auditorija | |||||
2 | Baltkrievijas attiecības ar Krieviju: draudzība ar dažādiem mērķiem? | Lekcijas | 4.00 | auditorija | |||||
3 | Baltkrievija un dažādu varu vēsturiskā ietekme. Diskusija un prezentācijas | Nodarbības | 3.00 | auditorija | |||||
4 | Vai nepieciešama Baltkrievija un ES attiecību ietvara pārstrukturizēšana? Diskusija un prezentācijas | Nodarbības | 3.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Moduļa ietvaros, studenti gatavosies semināriem, lasīs ieteikto literatūru, sagatavos divas esejas, referātu un prezentāciju. Semināru mērķis – attīstīt studentu spējas argumentēt savu viedokli; veicināt aktivitāti; pārbaudīt zināšanas par jautājuma tēmu un materiālus. Eseju un referāta – attīstīt spēju noteikt tēmas pamatproblēmu; identificēt un novērtēt alternatīvus argumentus un viedokļus; piedāvāt savu viedokli, skaidrojot un argumentējot, kāpēc tieši šis viedoklis ir pieņemamāks un pārāks par jebkuru citu. Referāta ietvaros, jāsalīdzina visas iespējamās alternatīvas, izsverot visas to vājās un stiprās puses. Vēl viens mērķis – attīstīt iemaņas patstāvīgi veikt situāciju un problēmu izpēti, dot tām novērtējumu un spēt izstrādāt risinājumus. Lai izvērtētu studiju kursa kvalitāti kopumā, studentam jāaizpilda studiju kursa novērtēšanas anketa Studējošo portālā. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Apmeklējums – 10%. Aktivitāte un sagatavotība nodarbību laikā – 30%. Esejas – 20%. Referāts – 40%. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Izmantojot studiju kursā sniegtās zināšanas, studenti identificēs Baltkrievijas vēstures attīstības izaicinājumus līdz mūsdienām. Studenti raksturos Baltkrievijas iekšpolitisko problemātiku un priekšnoteikumus A. Lukašenko nākšanai pie varas Baltkrievijā. Studenti izskaidros Baltkrievijas ārpolitiskos izaicinājumus reģionālā un starptautiskā kontekstā, it sevišķi attiecību veidošanā ar ES un Krieviju. Analizēs Baltkrievijas nākotnes attīstības scenārijus un prognozēs Baltkrievijas iekšpolitisko un ārpolitisko vektoru attīstību nākotnes perspektīvā. | ||||||||
Prasmes: | Studējošie lasīs un kritiski analizēs un izvērtēs studiju kursā piedāvātos informācijas avotus par Baltkrievijas vēsturi, iekšpolitiskajiem procesiem un to ietekmi uz valsts ārpolitiku un nākotnes attīstības scenārijiem. Studenti argumentēs un pamatos savu pozīciju konkrētos jautājumos par Baltkrievijas iekšpolitiku (piemēram, deviņdesmito gadu loma A. Lukašenko nākšanā pie varas) un ārpolitiku (piemēram, Baltkrievijas attiecības ar ES, Krieviju un ASV), kā arī vēstures attīstību (piemēram, kuros posmos un kā veidojusies baltkrievu nacionālā identitāte). Patstāvīgi rakstot esejas un referātu, studenti analizēs alternatīvus literatūras avotus un ievāks informāciju par atšķirīgiem viedokļiem konkrētās problēmas kontekstā, piedāvās risinājumus konkrētas rakstu darbā aplūkotās problēmas attīstībai, demonstrēs spēju patstāvīgi izdarīt secinājumus un modelēs jaunus Baltkrievijas iekšpolitikas un ārpolitikas attīstības scenārijus. | ||||||||
Kompetences: | Studējošie argumentēs problēmas cēloņus (piemēram, A. Lukašenko varas pozīcijas nosaka izteikta varas struktūru personalizācija). Studējošie izskaidros Baltkrievijas iekšpolitiskos un ārpolitiskos procesus, balstoties vēsturiskā pieredzē. Studējošie demonstrēs pozīciju par savu viedokli konkrētā ar Baltkrievijas iekšpolitiku un/vai ārpolitiku saistītā jautājumā. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Lubov Bazan. (2014). A History of Belarus. Glasgow Publications, United Kingdom. pp. 20-306. | ||||||||
2 | David Marples. (1999). Belarus. A Denationalized Nation. Chapter 1. | ||||||||
3 | Matthew Friar. (2018). Belarus under Lukashenka. Adaptive Authoritarianism. Chapter "Adaptive Authoritarianism. A Conceptual Framework". |