Pārlekt uz galveno saturu

Zinātniskā darba metodoloģiskie pamati

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:3.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:07.10.2020 09:28:45
Par studiju kursu
Kursa kods:REK_038LKI līmenis:6. līmenis
Kredītpunkti:2.00ECTS:3.00
Zinātnes nozare:Sporta zinātneMērķauditorija:Sporta treneris
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Lolita Cibule
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Rehabilitācijas katedra
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, rkatrsu[pnkts]lv, +371 20271291
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)4Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas8
Nodarbības (skaits)4Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas8
Kopā kontaktstundas16
Nepilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)4Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas8
Nodarbības (skaits)4Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas8
Kopā kontaktstundas16
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Nepieciešamas priekšzināšanas biometrijā, pamatprasmes pētniecībā, zināšanas par funkcionēšanas novērtēšanas instrumentiem sportā, sporta medicīnā, par SFK, par sabiedrības veselību.
Mērķis:
Nostiprināt un attīstīt studentos pamatprasmes veikt zinātniskus pētījumus, sagatavot tos pētījuma veikšanai bakalaura grāda iegūšanai veselības sportā, turpināt attīstīt prasmes pamatot zinātnisko pētījumu nozīmīgumu profesijas attīstībā un lietot pētījumu rezultātus praksē.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Pētniecības prioritātes nozarē. Pētniecības problēmas formulēšanaNodarbības1.00auditorija
2Sistemātisks pārskatsLekcijas1.00auditorija
3Literatūras izpēte. Literatūras apskats. Sistemātisks pārskatsLekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
4Kvalitatīva pētniecības pieeja. Interviju satura analīzeNodarbības2.00auditorija
5Kvantitatīva pētniecības pieeja. Mērīšana, skalasLekcijas1.00auditorija
6Kritiska publikāciju lasīšanaLekcijas1.00auditorija
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Pētniecības prioritātes nozarē. Pētniecības problēmas formulēšanaNodarbības1.00auditorija
2Sistemātisks pārskatsLekcijas1.00auditorija
3Literatūras izpēte. Literatūras apskats. Sistemātisks pārskatsLekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
4Kvalitatīva pētniecības pieeja. Interviju satura analīzeNodarbības2.00auditorija
5Kvantitatīva pētniecības pieeja. Mērīšana, skalasLekcijas1.00auditorija
6Kritiska publikāciju lasīšanaLekcijas1.00auditorija
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Individuālais darbs – gatavošanās pārbaudes darbiem, prezentāciju gatavošana semināriem, patstāvīgs darbs ar literatūras avotiem ieskaites darba sagatavošanai par izvēlēto tēmu.
Vērtēšanas kritēriji:
• aktīva un rezultatīva līdzdalība praktiskajās nodarbībās; mutisko atbilžu kvalitāte; laikus iesniegti, kvalitatīvi izpildīti rakstiskie mājas darbi un to prezentācijas; • aktīva dalība semināros; • ieskaites darba un tā prezentācijas kvalitāte; • kursa beigās – eksāmens (kumulatīvs).
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):Eksāmens
Studiju rezultāti
Zināšanas:Veiksmīgas studiju kursa apguves rezultātā students padziļinās zināšanas par pētniecības procesu, iegūs zināšanas par kvantitatīviem un kvalitatīviem pētījumiem, sistemātisku pārskatu, kā arī zināšanas par normatīvajiem aktiem, kas regulē zinātnisko darbību Latvijā, RSU.
Prasmes:Veiksmīgas studiju kursa apguves rezultātā students pratīs formulēt un pamatot pētījuma problēmu; sagatavot un aizstāvēt tēmas pieteikumu bakalaura darbam; paaugstinās prasmes zinātniskās literatūras sistemātiskā meklēšanā un zinātnisko publikāciju specialitātē kritiskā analīzē, spēs meklēt pierādījumus dažādos informācijas avotos klīnisku jautājumu risināšanai.
Kompetences:Veiksmīgas studiju kursa apguves rezultātā studenti spēs praktiski izmantot iegūtās zināšanas un prasmes kritiski analizējot zinātniskas publikācijas specialitātē, patstāvīgi veicot pētījumu par izvēlēto tēmu un sagatavojot ziņojumu par pētījumu (rakstisks ziņojums, uzstāšanās, stenda ziņojums).
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Pētniecība: teorija un prakse / Kristīnes Mārtinsones, Anitas Piperes, Daigas Kamerādes zinātniskajā redakcijā; Rīga, RaKa 2016, 546 lpp.
2Ellis, T. J.& Levy, Y. (2009). Towards a Framework of Problem-Based Research: A Guide for Novice Research Issues in Informing Science and Information Technology Volume 6, pp.323-337 Pieejams: http://www.inform.nu/Articles/Vol11/ISJv11p017-033Ellis486…
3Hemingway P., Brereton N., 2009. What is a systematic review? (2nd ed): What is...? series Haywood Medical Communications. Pieejams: http://www.whatisseries.co.uk/whatis/pdfs/What_is_syst_rev…
4Nolikums par kvalifikācijas darba, studējošā pētnieciskā darba (pētnieciskā projekta), bakalaura darba un maģistra darba izstrādāšanu un aizstāvēšanu
5Atsauču un darbā izmantoto avotu un literatūras saraksta noformēšanas metodiskie norādījumi
Papildu literatūra
1Baltiņš M. (2003) Lietišķā epidemioloģija. Rīga: Zinātne
2DePoy, E., Gitlin, L. (2010). Introduction to research: understanding and applying multiple stategies.Toronto: Mosby,Inc. (3. nodaļa, latv. val.)
3Dumholdt E. (2004) Rehabilitation Research: Principles and Applications, 3e, Elsevier.
4Ievads pētniecībā: stratēģijas, dizaini, metodes : pētījums / sastādītāja Kristīne Mārtinsone; Rīga, RaKa, 2011, 284 lpp.
Citi informācijas avoti
1http://www.rsu.lv/biblioteka/bibliotekas-resursi
2http://www.rsu.lv/petnieciba
3www.cebp.nl
4www.pedro.fhs.usyd.edu.au/