Pārlekt uz galveno saturu

Fizioterapija pediatrijā

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:3.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:08.02.2019 10:57:52
Par studiju kursu
Kursa kods:REK_064LKI līmenis:6. līmenis
Kredītpunkti:2.00ECTS:3.00
Zinātnes nozare:Klīniskā medicīna; Sporta medicīna un rehabilitoloģijaMērķauditorija:Medicīnas pakalpojumi
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Ilze Tāse
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Rehabilitācijas katedra
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, rkatrsu[pnkts]lv, rkatrsu[pnkts]lv, +371 20271291
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)0Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)0Kopā lekciju kontaktstundas0
Nodarbības (skaits)10Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)4Kopā nodarbību kontaktstundas40
Kopā kontaktstundas40
Nepilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)0Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)0Kopā lekciju kontaktstundas0
Nodarbības (skaits)8Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)5Kopā nodarbību kontaktstundas40
Kopā kontaktstundas40
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Saslimšanas bērna vecumā, zināšanas par bērna psihomotoro attīstību, praktiskās iemaņas fizioterapijas tehniku pielietošanā
Mērķis:
Veicināt teorētisko un praktisko zināšanu apguvi par bērna attīstības īpatnībām dažādos vecuma periodos, par fizioterapijas iespējām pie dažādām slimībām bērnu vecumā.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Bērna attīstība pirmajā dzīves gadā, fizioterapijas nepieciešamība. Bērna pozicionēšana,ģērbšana, celšana, nēsāšana, tīšana.Nodarbības1.00klīniskā bāze
2Priekšlaikus dzimis bērns, iespējamās problēmas, fizioterapija.Nodarbības1.00klīniskā bāze
3Bronhīts, bronhiolīts, pneimonijas bērnu vecumā. Fizioterapijas iespējas.Nodarbības1.00klīniskā bāze
4Bronhiālā astma, pleirīts bērnu vecumā. Fizioterapijas iespējas.Nodarbības1.00klīniskā bāze
5Cistiskā fibroze jeb mukoviscidoze,bronhektātiskā slimība, fizioterapijas iespējas.Nodarbības1.00klīniskā bāze
6Praktiskā nodarbība- pulmonoloģijā pielietojamo fizioterapijas tehniku praktiska apmācība.Nodarbības1.00klīniskā bāze
7Juvenilais idiopātiskais artrīts, sistēmas sklerodermija, juvenilais dermatomiozīts, sistēmas sarkanā vikēde. Fizioterapijas pprincipi.Nodarbības1.00klīniskā bāze
8Praktiska nodarbība-pacienta izmeklēšana, protokola patstāvīga izsrādāšana par konkrēto pacientu.Nodarbības1.00klīniskā bāze
9Gūžas locītavas attīstības displāzija, pamežģījums, mežģījums. Iedzimts šķībais kakls, iedzimtas greizās pēdas. Aseptiskās nekrozes,lūzumi, apdegumi bērnu vecumā. Fizoterapijas principi.Nodarbības1.00klīniskā bāze
10Miopātijas, n.facialis bojājums, spina bifida. Fizioterapijas principi.Nodarbības1.00klīniskā bāze
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Patstāvīga uzdotās tēmas sagatavošana referāta veidā atbilstoši studiju kursa saturam un tās prezentēšana.
Vērtēšanas kritēriji:
- Prezentācijas par konkrētām uzdotām tēmā; - Aktīva dalība nodarbībās; - kursa beigās eksāmens.
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):Eksāmens
Studiju rezultāti
Zināšanas:Fizioterapijas pielietošana bērna vecumā: priekšlaikus dzimušiem bērniem, ortopēdisku slimību gadījumā, pie apdegumiem, pulmonoloģijā, bērniem ar progresējošām izsīkstošām slimībām, bērniem ar neatgriezeniskiem kustību aparāta bojājumiemu. u.c.
Prasmes:Studiju kursa apguves rezultātā students pratīs veikt anamnēzes ievākšanu, fizioterapeitisko izmeklēšanu un novērtēšanu bērna vecuma pacientiem, patstāvīgi sastādīt fizioterapijas plānu konkrētam pacientam, izvēlēties pacientam ar konkrētu patoloģiju atbilstošas fizioterapijas tehnikas, dokumentēt.
Kompetences:Veiksmīgas studiju kursa apguves rezultātā studenti spēj praktiski pielietot iegūtās zināšanas un prasmes pacienta izmeklēšanā, novērtēšanā, fizioterapijas plāna sastādīšanā konkrētam pacientam, izvēloties konkrētam pacientam atbilstošas fizioterapijas tehnikas un to dokumentēt.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Physical Therapy for Children, 3rd ed. [elektroniskais resurss]: companion DVD /Suzanne K.] Campbell, [Darl W.] Vander Linden, [Robert J.] Palisano. - [St. Louis, Mo.?]: Saunders Elsevier, c2006. - 1 DVD-ROM. Kopā ar grāmatu: Physical Therapy for Children. 3rd ed. 2006.
2Physical Therapy for Children / [edited by] Suzanne K. Campbell; associate editors, Darl W.Vander Linden, Robert J. Palisano. - 3rd ed. - St. Louis, Mo.: Saunders Elsevier, c2006. - xv, 1181 lpp.: il., tab., diagr. + 1 DVD. Piel.: Physical Therapy for Children: companion DVD. 3rd ed. 2006.
3Inge Flemige, „Zīdaiņa attīstība un attīstības traucējumi”, Zvaigzne ABC, 1999., ISBN 9984-17-090-X.
4Feldkamp et al., „Krankergymnastische Behandlund der Infantilen Zerebralparese, Pflaum, 1989.
5Brocke, Berdel,Ehrenberg Atemtherapie fur Ssauglinge und Kinde.
6Cambell S.K. Physical Therapy for Children. 1998.
7Hilla Ehrenberg Atemtherapie in der Physiotherapie/ Krankengymnastik International Physiotherapy Group for Cystic Fibrosis (CF), 1998., 32.p. Munchen Pflaum Physiotherapie. 1998., 263.lpp.
Papildu literatūra
1Mellēna K., Hēla K., O. Tropa Mārtiņa stāsts”, Priekšlaikus dzimušo bērnu problēmas un risinājumi, 2004., 2004., ISBN 9984-19-632-1
2Emmi Pikler., „LaBt mir Zeit”, Pflaum, 1997.
3Monika Aly, „Das Sorgenliend im ersten Lebensjahr”, Springer, 1998.