.
Garīgās attīstības aizture
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:4.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:08.03.2021 14:20:01
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | REK_076 | LKI līmenis: | 6. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 1.00 | ECTS: | 1.50 | ||||||
Zinātnes nozare: | Klīniskā medicīna; Veselības aprūpe | Mērķauditorija: | Rehabilitācija; Medicīnas pakalpojumi | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Ieva Rugina | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Rehabilitācijas katedra | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, rkrsu[pnkts]lv, +371 20271291 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 0 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 0 | Kopā lekciju kontaktstundas | 0 | ||||
Nodarbības (skaits) | 4 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 4 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 16 | ||||
Kopā kontaktstundas | 16 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Priekšzināšanas psiholoģijā, psihiatrijā, pediatrijā, ergoterapijā. | ||||||||
Mērķis: | Iegūt zināšanas par ergoterapeita darbu ar klientiem/pacientiem, kuriem ir garīgās attīstības traucējumi. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Garīgās attīstības traucējumi pieaugušajiem – jēdziena skaidrojums, izpausmes. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Garīgās attīstības aiztures pakāpes, to raksturojums, nodarbes veikšanas grūtības. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
3 | Rehabilitācijas un aprūpes pamatprincipi. Normalizācijas princips. Grupu darba prezentācijas. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
4 | Ergoterapijas metodes darbā ar personām, kurām ir smagi garīgās attīstības traucējumi. „Latvijas Kustība par neatkarīgu dzīvi” Dienas aprūpes centra personām ar smagiem funkciju traucējumiem apmeklējums. | Nodarbības | 1.00 | klīniskā bāze | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Grupas darba prezentācija; klīniskā gadījuma analīze un prezentācija. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Praktisko nodarbību laikā – grupu darba prezentācija, piedalīšanās gadījumu analīzē. Nobeiguma pārbaudījums – rakstisks tests, ietverot gadījuma analīzi. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Sekmīgas studiju kursa apguves rezultātā students spēj atpazīt un definēt garīgās attīstības aizturi, spēj nosaukt un raksturot garīgās attīstības aiztures pakāpes. | ||||||||
Prasmes: | Students spēj identificēt un attiecīgi izskaidrot ergoterapeita taktiku darbā ar mērķgrupu, spēj lietot Gunnar Kylen "Sapratnes" teoriju, kā arī spēj izmantot iegūtās zināšanas ergoterapeita praksē. | ||||||||
Kompetences: | Spēj noformulēt un analizēt personu ar garīgās attīstības aizturi nodarbes veikšanas grūtības, spēj izstrādāt ergoterapeitiskās iejaukšanās plānu un loģiski noformulēt un izskaidrot plānotās metodes. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Occupational Therapy in Mental Health : a Vision for Participation / editors, Catana Brown, Virginia C. Stoffel ; associate editor, Jaime Phillip Munõz. Philadelphia : F.A. Davis Company, [2019] Section 2, page 117 | ||||||||
2 | Jennifer Creek. Occupational therapy and Mental Health. Churchill Livingstone. 6th edition, 2022. Learning Disabilities: 415 – 431. | ||||||||
3 | Dzīvesprasmju apmācība personām ar garīgās attīstības traucējumiem: metodiskais līdzeklis / Līga Kļaviņa, Gita Pavloviča. Rīga: Profesionālās pilnveides un supervīzijas centrs "Aisma", 2016 | ||||||||
4 | Skolēnu ar vidēji smagiem un smagiem garīgās attīstības traucējumiem praktiskās darbības pieredzes veidošanās speciālajā internātpamatskolā: monogrāfija / Ilga Prudņikova; Rēzekne, 2012. (akceptējams izdevums) | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | „Dzīves apstākļu normalizēšana personām ar garīga rakstura un citiem funkciju traucējumiem”. K.Grunevalda red., Velku fonds, 2003. | ||||||||
2 | Cilvēku ar intelektuālās attīstības traucējumiem tiesības, Valsts ziņojums. Latvija, 2005. (elektroniskā versija). | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | K.Goransone. Kā attīstās sapratne par realitāti? Rasa ABC, 2001 |