.
Klīniskā prakse personām ar garīgās attīstības aizturi
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:6.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:22.08.2023 15:36:16
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | REK_090 | LKI līmenis: | 6. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 4.00 | ECTS: | 6.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Klīniskā medicīna; Veselības aprūpe | Mērķauditorija: | Rehabilitācija; Medicīnas pakalpojumi | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Ieva Rugina | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Rehabilitācijas katedra | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, rkrsu[pnkts]lv, +371 20271291 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 2 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 4 | ||||
Nodarbības (skaits) | 0 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 0 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 0 | ||||
Kopā kontaktstundas | 4 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Priekšzināšanas psiholoģijā, psihiatrijā, ergoterapijā. | ||||||||
Mērķis: | Pielietot iepriekš apgūtās teorētiskās zināšanas praktiski, pilnveidot praktiskās iemaņas, nostiprināt savu kompetenci, lai spētu patstāvīgi strādāt kā ergoterapeits ar personām, kurām ir garīgās attīstības aizture. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Uz klientu vērstas prakses principu ievērošana, terapeitisku attiecību veidošana. Alternatīvās komunikācijas izmantošana. | Lekcijas | 1.00 | klīniskā bāze | |||||
2 | Pacientu/klientu ar garīgās attīstības traucējumiem novērtēšana, nodarbes veikšanas grūtību identificēšana, problēmu un resursu analīze. | Lekcijas | 1.00 | klīniskā bāze | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Zinātniskā raksta konspekta sagatavošana un prezentācija. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Klīnisko gadījumu prezentācija 20%; atbilstoši prasībām, noformēta prakses dokumentācija 30%; prakses aizstāvēšana 50%. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Aizstāvēšana (Prakse) | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Students spēs atrast, izvēlēties ergoterapeita taktiku darbā ar klientiem, kuriem ir dažādas garīgās attīstības aiztures pakāpes. | ||||||||
Prasmes: | Students spēs sistematizēti savākt informāciju, novērtēt klientu, ievērot ētikas normas un konfidencialitāti. Komunicēt, veidot terapeitiskas attiecības un sadarboties ar klientu, citiem profesionāļiem. Plānot, dokumentēt terapijas procesu un novērtēt tā efektivitāti. Pratīs organizēt un vadīt grupu nodarbības. Spēs plānot un izmantot efektīvi laiku. | ||||||||
Kompetences: | Spēs noformulēt un analizēt personu ar garīgās attīstības aizturi nodarbes veikšanas grūtības, izstrādāt un realizēt terapijas plānu. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Jennifer Creek. Occupational therapy and Mental Health. Churchill Livingstone, 6th edition, 2022. Learning Disabilities: 469 – 489. | ||||||||
2 | Skolēnu ar vidēji smagiem un smagiem garīgās attīstības traucējumiem praktiskās darbības pieredzes veidošanās speciālajā internātpamatskolā: monogrāfija / Ilga Prudņikova; Rēzekne: [Rēzeknes Augstskola], 2012. (akceptējams izdevums) | ||||||||
3 | Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likums. Pieejams: http://likumi.lv/doc.php?id=68488 | ||||||||
4 | Latvijas ergoterapeitu asociācijas Ētikas kodeks. | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | „Dzīves apstākļu normalizēšana personām ar garīga rakstura un citiem funkciju traucējumiem”. K.Grunevalda red., Velku fonds, 2003 | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | Iepriekšējos studiju kursos izmantotā literatūra. |