.
Pētniecības procesa selektīvie posmi
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:3.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:02.02.2024 08:27:15
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | REK_190 | LKI līmenis: | 7. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Klīniskā medicīna; Sporta medicīna un rehabilitoloģija | Mērķauditorija: | Medicīnas pakalpojumi; Rehabilitācija | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Signe Tomsone | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Rehabilitācijas katedra | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, rkrsu[pnkts]lv, +371 20271291 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 0 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 0 | Kopā lekciju kontaktstundas | 0 | ||||
Nodarbības (skaits) | 6 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 4 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 24 | ||||
Kopā kontaktstundas | 24 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Pamatzināšanas par pētījumu metodoloģiju, prasmes literatūras izpētē un pamata iemaņas zinātnisku ziņojumu rakstīšanā. | ||||||||
Mērķis: | Kursa mērķis ir dot studentiem iespēju attīstīt prasmes kritiski analizēt, plānot un vadīt pētījumus. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Zinātne un pētniecība, dažādas pētniecības paradigmas. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Pētnieciskā procesa posmi. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
3 | Pētniecības procesa pārvaldība. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
4 | Pētījuma rezultātu izplatīšana un komunikācija. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Patstāvīgais darbs ar literatūru, zinātnisko publikāciju un ziņojumu kritiska analīze, maģistra darba tēmas izstrādes starpziņojumi. Lai izvērtētu studiju kursa kvalitāti kopumā, studentam jāaizpilda studiju kursa novērtēšanas anketa Studējošo portālā. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Sistemātiska zināšanu un prasmju pārbaude nodarbību laikā. Noslēgumā kumulatīvs eksāmens – patstāvīgā darba uzdevumu vērtējums (50%) un maģistra darba tēmas izstrādes starpziņojumu prezentācijas (50%). | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Studējošais spēs analizēt aktualitātes nozares pētniecībā un formulēt savai profesionālajai kompetencei specifiskus pētniecības jautājumus. | ||||||||
Prasmes: | Spēs plānot un vadīt pētniecības procesu, ievērojot tiesiskos un ētikas principus. | ||||||||
Kompetences: | Spēs sagatavot pētījumu pieteikumus un pārvaldīt savu pētījumu/-us. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Zinātniskās darbības metodoloģija : starpdisciplināra perspektīva : kolektīvā monogrāfija / K. Mārtinsones un A. Piperes zinātniskajā redakcijā ; recenzenti: Dr.habil.oec. Baiba Rivža, Ph.D. Juris Dragūns, Dr.med. Ieva Reine ; literārā redaktore Inta Rozenvalde ; vāka mākslinieks Modris Brasliņš. Rīga : Rīgas Stradiņa universitāte, 2021. | ||||||||
2 | Zinātniskā rakstīšana un pētījumu rezultātu izplatīšana /Kristīnes Mārtinsones un Anitas Piperes zinātniskajā redakcijā. Rīga : Rīgas Stradiņa universitāte, 2019. 311 lpp. | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Creswell JW. Research Design: Qualitative, Quantitative, and Mixed Methods Approaches. Thousand Oaks, California: Sage Publications Inc., 2013. | ||||||||
2 | Pētniecība: teorija un prakse.K. Mārtinsones, A. Piperes, D. Kamerādes zin. red. Rīga: Raka, 2016. | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | Elektroniskie informācijas resursi. |