.
Pētniecības metodes rehabilitācijā I
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:2.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:28.08.2019 10:41:50
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | REK_208 | LKI līmenis: | 7. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 6.00 | ECTS: | 9.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Klīniskā medicīna; Sporta medicīna un rehabilitoloģija | Mērķauditorija: | Rehabilitācija; Medicīnas pakalpojumi | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Signe Tomsone | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Rehabilitācijas katedra | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | |||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 6 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 12 | ||||
Nodarbības (skaits) | 15 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 4 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 60 | ||||
Kopā kontaktstundas | 72 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Pamatzināšanas par pētniecības metodēm. | ||||||||
Mērķis: | Kursa mērķis ir dot studentiem iespēju attīstīt prasmes kritiski analizēt, plānot un vadīt pētījumu. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Maģistra darba izstrādes procesa specifiski posmi, individuālās konsultācijas par maģistra darba tēmām. | Nodarbības | 5.00 | auditorija | |||||
2 | Pētniecības procesa vadība, ētiskie aspekti pētniecībā. Diskusijas par patstāvīgi lasīto literatūru. Mācību uzdevums un tā rezultātu prezentācija. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 3.00 | auditorija | |||||||
3 | Sistēmiskie pārskati: tipoloģija, kritiska analīze. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
4 | Kvantitatīvās pētījumu metodes. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
5 | Jaukta tipa pētījumu metodes. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||||
6 | Kvalitatīvās pētījumu metodes. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||||
7 | No tēzēm pie publikācijas – zināšanu pārnese. Diskusijas par pētījumu piemēriem. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Papildus lekcijām un semināriem studējošajiem jāizvēlas viena pētījumu metode (ko viņi, iespējams, varētu izmantot savā maģistra darba pētījumā) – sistemātiskais pārskats, darbības pētījums, gadījuma analīze, u.c. Saskaņā ar maģistra līmeņa darba prasībām, studējošie individuāli sagatavos un vadīs seminārus, kurā izvēlētā metode tiek izskatīta saistībā ar tās piemērošanu rehabilitācijas nozarē, vēršot uzmanību uz specifiskiem jautājumiem – zinātniskais stiprums, kļūdas iespējamība, drošums un pamatotība. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Studiju kursa docētāju un pārējo studējošo novērtējums par dažādiem mācību uzdevumiem studiju kursā veidos akumulējošo vērtējumu eksāmenā. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Studējošie izpratīs un izvērtēs teorijas un uz pierādījumiem balstītas zināšanas, spēs analizēt aktualitātes nozares pētniecībā un formulēt savai profesionālajai kompetencei specifiskus pētniecības jautājumus. | ||||||||
Prasmes: | Studējošie spēs novērtēt pētniecības paradigmas, kas ir pamatā zināšanu attīstībai, apgūs vairākas pētījumu metodikas un analītiskās stratēģijas. Spēs vadīt pētniecības procesu ievērojot ētikas principus. | ||||||||
Kompetences: | Studējošie spēs izvirzīt savai nozarei atbilstošus pētniecības jautājumus, sagatavot pētījumu pieteikumus un plānot pētījuma procesu. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Pētniecība: teorija un prakse. K. Mārtinsone, A. Pipere, D. Kamerāde (Red.). Rīga: Raka, 2016. | ||||||||
2 | A. Kroplijs un M. Raščevska. Kvalitatīvās pētniecības metodes sociālajās zinātnēs (2. izdevums). Rīga: Raka, 2010. | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Thomas G (2011) How to do your Case Study: A Guide for Students and Researchers London: Sage Publications | ||||||||
2 | Yin RK (2013) Case Study Research: Design and Methods (Applied Social Research Methods) Thousand Oaks, California : Sage Publications Ltd | ||||||||
3 | Patton MQ (2002) Qualitative research & evaluation methods Thousand Oaks: Sage Publications | ||||||||
4 | Creswell JW (2013) Research Design: Qualitative, Quantitative, and Mixed Methods Approaches Thousand Oaks, California: Sage Publications Inc | ||||||||
5 | Morgan DL (2014) Integrating Qualitative and Quantitative Methods: A Pragmatic Approach Thousand Oaks, California: Sage Publications Inc | ||||||||
6 | Bettany-Saltikov J (2012) How to do a systematic literature review in nursing Maidenhead: Open University Press | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | methods@manchester: research methods in the social sciences | ||||||||
2 | Centre for Narrative Research |