Pārlekt uz galveno saturu

Pētniecības metodes rehabilitācijā I

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:2.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:28.08.2019 10:41:50
Par studiju kursu
Kursa kods:REK_208LKI līmenis:7. līmenis
Kredītpunkti:6.00ECTS:9.00
Zinātnes nozare:Klīniskā medicīna; Sporta medicīna un rehabilitoloģijaMērķauditorija:Rehabilitācija; Medicīnas pakalpojumi
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Signe Tomsone
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Rehabilitācijas katedra
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)6Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas12
Nodarbības (skaits)15Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)4Kopā nodarbību kontaktstundas60
Kopā kontaktstundas72
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Pamatzināšanas par pētniecības metodēm.
Mērķis:
Kursa mērķis ir dot studentiem iespēju attīstīt prasmes kritiski analizēt, plānot un vadīt pētījumu.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Maģistra darba izstrādes procesa specifiski posmi, individuālās konsultācijas par maģistra darba tēmām.Nodarbības5.00auditorija
2Pētniecības procesa vadība, ētiskie aspekti pētniecībā. Diskusijas par patstāvīgi lasīto literatūru. Mācību uzdevums un tā rezultātu prezentācija.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības3.00auditorija
3Sistēmiskie pārskati: tipoloģija, kritiska analīze.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
4Kvantitatīvās pētījumu metodes.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
5Jaukta tipa pētījumu metodes.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības2.00auditorija
6Kvalitatīvās pētījumu metodes.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības2.00auditorija
7No tēzēm pie publikācijas – zināšanu pārnese. Diskusijas par pētījumu piemēriem.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Papildus lekcijām un semināriem studējošajiem jāizvēlas viena pētījumu metode (ko viņi, iespējams, varētu izmantot savā maģistra darba pētījumā) – sistemātiskais pārskats, darbības pētījums, gadījuma analīze, u.c. Saskaņā ar maģistra līmeņa darba prasībām, studējošie individuāli sagatavos un vadīs seminārus, kurā izvēlētā metode tiek izskatīta saistībā ar tās piemērošanu rehabilitācijas nozarē, vēršot uzmanību uz specifiskiem jautājumiem – zinātniskais stiprums, kļūdas iespējamība, drošums un pamatotība.
Vērtēšanas kritēriji:
Studiju kursa docētāju un pārējo studējošo novērtējums par dažādiem mācību uzdevumiem studiju kursā veidos akumulējošo vērtējumu eksāmenā.
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):
Studiju rezultāti
Zināšanas:Studējošie izpratīs un izvērtēs teorijas un uz pierādījumiem balstītas zināšanas, spēs analizēt aktualitātes nozares pētniecībā un formulēt savai profesionālajai kompetencei specifiskus pētniecības jautājumus.
Prasmes:Studējošie spēs novērtēt pētniecības paradigmas, kas ir pamatā zināšanu attīstībai, apgūs vairākas pētījumu metodikas un analītiskās stratēģijas. Spēs vadīt pētniecības procesu ievērojot ētikas principus.
Kompetences:Studējošie spēs izvirzīt savai nozarei atbilstošus pētniecības jautājumus, sagatavot pētījumu pieteikumus un plānot pētījuma procesu.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Pētniecība: teorija un prakse. K. Mārtinsone, A. Pipere, D. Kamerāde (Red.). Rīga: Raka, 2016.
2A. Kroplijs un M. Raščevska. Kvalitatīvās pētniecības metodes sociālajās zinātnēs (2. izdevums). Rīga: Raka, 2010.
Papildu literatūra
1Thomas G (2011) How to do your Case Study: A Guide for Students and Researchers London: Sage Publications
2Yin RK (2013) Case Study Research: Design and Methods (Applied Social Research Methods) Thousand Oaks, California : Sage Publications Ltd
3Patton MQ (2002) Qualitative research & evaluation methods Thousand Oaks: Sage Publications
4Creswell JW (2013) Research Design: Qualitative, Quantitative, and Mixed Methods Approaches Thousand Oaks, California: Sage Publications Inc
5Morgan DL (2014) Integrating Qualitative and Quantitative Methods: A Pragmatic Approach Thousand Oaks, California: Sage Publications Inc
6Bettany-Saltikov J (2012) How to do a systematic literature review in nursing Maidenhead: Open University Press
Citi informācijas avoti
1methods@manchester: research methods in the social sciences
2Centre for Narrative Research