.
Ieskats individuālo kustību stereotipu testēšanā
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:4.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:27.06.2022 14:06:05
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | SUUK_212 | LKI līmenis: | Visiem līmeņiem | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Sporta zinātne; Sporta pedagoģija | Mērķauditorija: | Sporta treneris | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Rudīte Skroderēna | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Sporta un uztura katedra | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Rīga, Cigoriņu iela 3, suukrsu[pnkts]lv, +371 67611559 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 0 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 0 | Kopā lekciju kontaktstundas | 0 | ||||
Nodarbības (skaits) | 16 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 32 | ||||
Kopā kontaktstundas | 32 | ||||||||
Nepilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 0 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 0 | Kopā lekciju kontaktstundas | 0 | ||||
Nodarbības (skaits) | 8 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 16 | ||||
Kopā kontaktstundas | 16 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Anatomijā, normālā fizioloģijā. | ||||||||
Mērķis: | Sniegt ieskatu elpošanas stereotipa, stājas, un statisko un dinamisko testu novērtēšanā. Mācīt analizēt lielo muskuļu grupu darbību, testēt lielos muskuļus, mācīt sastādīt vingrinājumu kompleksu indivīda kustību stereotipa korekcijai. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Elpošanas stereotips, novērtēšanas iespējas. | Nodarbības | 2.00 | sporta zāle | |||||
2 | Stāja, stājas novērtēšana un analizēšana. Muskuļu disbalanss. | Nodarbības | 2.00 | sporta zāle | |||||
3 | Ieskats lielo muskuļu grupu testēšanā. Lielo muskuļu grupu darbības analizēšana. | Nodarbības | 2.00 | sporta zāle | |||||
4 | Statisko un dinamisko kustību testēšana (Polestar Pilates Fitness Screening testi; spēka izturības testi). | Nodarbības | 4.00 | sporta zāle | |||||
5 | Vingrinājumu kompleksa sastādīšana indivīda kustību stereotipa korekcijai. | Nodarbības | 4.00 | sporta zāle | |||||
6 | Patstāvīgā darba prezentēšana. | Nodarbības | 2.00 | sporta zāle | |||||
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Elpošanas stereotips, novērtēšanas iespējas. | Nodarbības | 1.00 | sporta zāle | |||||
2 | Stāja, stājas novērtēšana un analizēšana. Muskuļu disbalanss. | Nodarbības | 1.00 | sporta zāle | |||||
3 | Ieskats lielo muskuļu grupu testēšanā. Lielo muskuļu grupu darbības analizēšana. | Nodarbības | 1.00 | sporta zāle | |||||
4 | Statisko un dinamisko kustību testēšana (Polestar Pilates Fitness Screening testi; spēka izturības testi). | Nodarbības | 2.00 | sporta zāle | |||||
5 | Vingrinājumu kompleksa sastādīšana indivīda kustību stereotipa korekcijai. | Nodarbības | 2.00 | sporta zāle | |||||
6 | Patstāvīgā darba prezentēšana. | Nodarbības | 1.00 | sporta zāle | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Prezentācija – indivīda elpošanas stereotipa testēšanas rezultāti, stājas novērtēšanas rezultāti un to interpretācija, muskuļu garuma un spēka testu rezultāti, statisko un dinamisko testu rezultāti, vingrinājumu kompleksa sastādīšana. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Nodarbību apmeklējums un aktīva līdzdalība nodarbībās (20%), testi (20%), pārbaudes darbs – prezentācija (30%), praktiskais eksāmens (30%). | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Studiju kursa apguves rezultātā studenti zinās pamatus elpošanas un stājas stereotipiem – teorētiskos pamatus un stereotipu novērtēšanas principus; zinās elpošanas un stājas novērtēšanas principus; zinās lielo muskuļu grupu darbību un testēšanas principus; zinās statiskos un dinamiskos testus; zinās koriģējoša vingrinājumu kompleksa sastādīšanas principus. | ||||||||
Prasmes: | Studiju kursa apguves rezultātā studenti pratīs korekti un metodiski pareizi noteikt elpošanas un stājas stereotipu. Pamata prasmes cilvēka ķermeņa lielo muskuļu testēšanā. Pratīs sastādīt vingrinājumu kompleksu kustību stereotipu koriģēšanai. | ||||||||
Kompetences: | Izmantojot iegūtās zināšanas un pamata prasmes, studējošie spēs noteikt elpošanas un stājas stereotipus. Spēs veikt lielo muskuļu funkcionālos garuma un spēka testus. Spēs sastādīt vingrinājumu kompleksu, pamatojoties uz statisko un dinamisko testu izvērtēšanas rezultātiem. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Geweniger, V., Bohlander, A. Pilates - A Teachers' Manual. Springer Berlin Heidelberg, 2014, p.310 | ||||||||
2 | Cook, G., Burton, L., Kiesel, K., Rose, G., Bryant, M. F. MOVEMENT Functional Movement Systems, Screening-Assessment-Corrective Strategies. On Target Publications, California, 2010, p.779. | ||||||||
3 | Kendall, F., et al. “Muscles Testings and Function with Posture and Pain”. 5th Edition, Lippincott Williams &Wilkins, 2005, p.480 | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Бландин, К. Ж. “Всё о правильном дыхании и дыхательных техниках”. АСТ:Астрель, Москва, 2008, 220 с. | ||||||||
2 | Grasis. N. un citi. Trenera rokasgrāmata. Jumava, 2004, 250-255.lpp. | ||||||||
3 | Васильева. Л. Ф. “Визуальная диагностика нарушений статики динамики опорно-двигательного аппарата человека". Иваново: МИК, 1996. |