Pārlekt uz galveno saturu

Zinātniskā pētījuma protokola sagatavošana

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:4.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:25.04.2024 15:22:04
Par studiju kursu
Kursa kods:SVUEK_123LKI līmenis:7. līmenis
Kredītpunkti:2.00ECTS:3.00
Zinātnes nozare:Klīniskā medicīnaMērķauditorija:Dzīvās dabas zinātnes
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Anda Ķīvīte-Urtāne
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Sabiedrības veselības un epidemioloģijas katedra
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:Rīga, Kronvalda bulvāris 9, svekatrsu[pnkts]lv, +371 67338307
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)6Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas12
Nodarbības (skaits)6Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas12
Kopā kontaktstundas24
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Bakalaura grāds kādā no veselības aprūpes zinātnes nozarēm, pamatzināšanas epidemioloģijā.
Mērķis:
Sniegt izpratni par veselības aprūpes nozarē veikto zinātnisko pētījumu protokola saturu, attīstīt prasmes patstāvīgā šāda protokola sagatavošanā.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Pētījuma protokola ieteicamais satursLekcijas1.00auditorija
2Pētījuma pamatojums, atsaucesNodarbības1.00auditorija
3Pētījuma mērķis un uzdevumiLekcijas1.00auditorija
4Pētījuma dizainsNodarbības1.00auditorija
5Pētījuma metodoloģija, drošības apsvērumiLekcijas1.00auditorija
6Datu apstrāde, kvalitātes nodrošināšana pētījumā, sagaidāmie rezultātiNodarbības1.00auditorija
7Pētījuma rezultātu publiskošana un publicēšanas politikaLekcijas1.00auditorija
8Laika plāns, paredzamās problēmas, projekta vadībaNodarbības1.00auditorija
9Ētiskie aspekti, informētās piekrišanas formasLekcijas1.00auditorija
10Budžets, sadarbībaNodarbības1.00auditorija
11Patstāvīgais darbsLekcijas1.00auditorija
12Patstāvīgā darba prezentācijasNodarbības1.00auditorija
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Studiju kursa laikā jāizstrādā un jāprezentē rakstisks patstāvīgais darbs – pētījuma protokols.
Vērtēšanas kritēriji:
Izstrādātā patstāvīgā darba atbilstība kursa laikā apgūtajām pētījuma protokola sastāvdaļām un to nosacījumiem.
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens (Rakstisks)
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):
Studiju rezultāti
Zināšanas:• Nosauks zinātniska pētījuma protokola satura daļas • Aprakstīs pētījuma zinātniskā pamatojuma nepieciešamību un būtību • Paskaidros pētījuma mērķa un uzdevumu konceptu • Nosauks veselības nozarē izmantojamos pētījumu dizainus, to raksturojošās pazīmes, priekšrocības un trūkumus • Uzskaitīs un izskaidros pētījuma metodoloģijas pamatelementus • Formulēs pētījumā ievērojamos drošības principus • Paskaidros pētījuma rezultātu publicēšanas politikas ideju un principus • Izklāstīs pētījuma laika plāna un risku menedžmenta būtību • Definēs pētījuma ētikas pamatprincipus
Prasmes:• Atlasīs un sistematizēs adekvātus informācijas avotus pētījuma nepieciešamības un būtības pamatošanai • Koncentrēti formulēs pētījuma mērķi un izstrādās tā sasniegšanai atbilstošus uzdevumus • Diferencēs veselības nozarē veikto pētījumu veidus pēc to dizaina • Detalizēti aprakstīs pētījumā izmatojamo metodoloģiju un instrumentāriju • Izveidos pētījumu rezultātu publicitātes plānu un nosacījumus • Nepieciešamības gadījumā izstrādās pētījuma dalībnieku informētās piekrišanas formas
Kompetences:• Kritiski izvērtēs pētījuma pamatojumam nepieciešamo informāciju atkarībā no datu ieguves avotiem un ieguves pieejām • Paredzēs un formulēs iespējamos riskus pētījuma gaitā, izstrādās plānu to novēršanai • Integrējot iegūtās zināšanas, patstāvīgi izveidos zinātniska pētījuma protokolu, atbilstoši starptautisku resoru ieteiktajiem principiem
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Fathalla M. F., Fathalla M. M. F. A practical guide for health researchers. World Health Organization, Regional Office for the Eastern Mediterranean, 2004
Citi informācijas avoti
1World Health Organization. Research policy. Recommended format for a Research Protocol. WHO, Geneva, 2015