.
Pašefektivitāte un pašregulācija
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:11.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:09.09.2022 10:53:48
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | VPUPK_266 | LKI līmenis: | 7. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Psiholoģija | Mērķauditorija: | Māszinības; Komunikācijas zinātne; Zobārstniecība; Tirgzinības un reklāma; Uzņēmējdarbības vadība; Psiholoģija; Farmācija; Sociālā antropoloģija; Sporta treneris; Vadībzinātne; Veselības vadība; Civilā un militārā aizsardzība; Bioloģija; Tiesību zinātne; Pedagoģija; Klīniskā farmācija; Politikas zinātne; Socioloģija; Vecmāšu zinības; Rehabilitācija; Medicīnas pakalpojumi; Informācijas un komunikācijas zinātne; Personu un īpašuma aizsardzība; Sabiedrības veselība; Sociālā labklājība un sociālais darbs; Medicīnas tehnoloģijas; Ārstniecība; Tiesību zinātne; Dzīvās dabas zinātnes | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Lāsma Spundiņa | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Veselības psiholoģijas un pedagoģijas katedra | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Rīga, J. Asara iela 5, vppkrsu[pnkts]lv, +37167061587 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 11 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 22 | ||||
Nodarbības (skaits) | 5 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 10 | ||||
Kopā kontaktstundas | 32 | ||||||||
Nepilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 8 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 16 | ||||
Nodarbības (skaits) | 4 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 8 | ||||
Kopā kontaktstundas | 24 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Nav nepieciešamas. | ||||||||
Mērķis: | Studiju kursa ietvarā studentiem sniegt zināšanas par pašefektivitātes un pašregulācijas jēdzieniem, sniegt prakstisku iespēju attīstīt šīs prasmes un veicināt labklājību, analizējot saikni starp uzvedību un pašregulācijas un pašefektivitātes jēdziniem. Attīstīt kompetences šo jēdzienu izmantošanā gan personīgajā dzīvē, gan turpmākajā profesionālajā darbībā. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Ievadlekcija. Cilvēka uzvedību un psiholoģisko labklājību ietekmējošie faktori, prāta kļūdas. Psiholoģisko labklājību veicinošās prakses. | Lekcijas | 2.00 | E-studiju vide | |||||
2 | Apzinātība un pašnovērošana. Dzīves jomu izvērtējums. | Lekcijas | 1.00 | E-studiju vide | |||||
Nodarbības | 1.00 | E-studiju vide | |||||||
3 | Transteorētiskais jeb pārmaiņu posmu modelis. Lēmumu pieņemšana. | Lekcijas | 2.00 | E-studiju vide | |||||
4 | Mērķu izvirzīšanas pamatprincipi. | Lekcijas | 1.00 | E-studiju vide | |||||
Nodarbības | 1.00 | E-studiju vide | |||||||
5 | Pašregulācijas koncepts un teorija. | Lekcijas | 1.00 | E-studiju vide | |||||
6 | Motivācija un tās loma pašregulācijā. | Lekcijas | 1.00 | E-studiju vide | |||||
7 | Stress un stresa pārvarēšana. | Lekcijas | 1.00 | E-studiju vide | |||||
8 | Pašefektivitātes koncepts. Pašefektivitātes attīstība un veicināšanas principi. | Lekcijas | 1.00 | E-studiju vide | |||||
Nodarbības | 1.00 | E-studiju vide | |||||||
9 | Emocijas un emociju regulācija. | Lekcijas | 1.00 | E-studiju vide | |||||
10 | Seminārs : manas pašefektivitātes un pašregulācijas spējas | Nodarbības | 2.00 | E-studiju vide | |||||
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Ievadlekcija. Cilvēka uzvedību un psiholoģisko labklājību ietekmējošie faktori, prāta kļūdas. Psiholoģisko labklājību veicinošās prakses. | Lekcijas | 1.00 | E-studiju vide | |||||
2 | Apzinātība un pašnovērošana. Dzīves jomu izvērtējums. | Lekcijas | 1.00 | E-studiju vide | |||||
Nodarbības | 1.00 | E-studiju vide | |||||||
3 | Transteorētiskais jeb pārmaiņu posmu modelis. Lēmumu pieņemšana. | Lekcijas | 1.00 | E-studiju vide | |||||
4 | Mērķu izvirzīšanas pamatprincipi. | Lekcijas | 1.00 | E-studiju vide | |||||
Nodarbības | 2.00 | E-studiju vide | |||||||
5 | Pašregulācijas koncepts un teorija. | Lekcijas | 1.00 | E-studiju vide | |||||
7 | Stress un stresa pārvarēšana. | Lekcijas | 1.00 | E-studiju vide | |||||
8 | Pašefektivitātes koncepts. Pašefektivitātes attīstība un veicināšanas principi. | Lekcijas | 1.00 | E-studiju vide | |||||
9 | Emocijas un emociju regulācija. | Lekcijas | 1.00 | E-studiju vide | |||||
10 | Seminārs : manas pašefektivitātes un pašregulācijas spējas | Nodarbības | 1.00 | E-studiju vide | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | 1. Studenti patstāvīgi apgūst videolekciju materiālu un aizpilda pašpārbaudes testus par lekciju tēmām. 2. Izstrādā individuālo plānu psiholoģiskās labklājības uzlabošanai un prezentē to seminārnodarbībā. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | 1. Videolekciju apgūšana, pašpārbaudes testu izpilde, aktīva dalība praktiskajās nodarbībās, kuru laikā tiek veikti uzdevumi individuālā plāna patstāvīgai izstrādei – 40%. 2. Sagatavots un prezentēts patstāvīgi izstrādāts individuālais plāns psiholoģiskās labklājības uzlabošanai – 60%. Gala vērtējums tiek izlikts 10 ballu skalā. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Studenti definē pašefektivitāti; apraksta psiholoģisko labklājību ietekmējošus faktorus; izprot saistību starp indivīda uzvedību/ sasniegumiem un pārliecībām. | ||||||||
Prasmes: | Studenti apraksta pašregulācijas un pašefektivitātes lomu indivīda funkcionēšanā un psiholoģiskajā labklājībā; izmanto kritiskās domāšanas spējas, analizējot individuālos mērķus un pašregulācijas/ pašefektivitātes attīstības paņēmienus. | ||||||||
Kompetences: | Studenti diskutē par saistību starp cilvēku uzvedību, pašregulāciju un psiholoģisko labklājību; balstoties uz iegūtajām zināšanām, studenti formulē individuālo mērķi un izstrādā tā sasniegšanas plānu; izmanto veselīgās prakses, lai uzlabotu psiholoģisko labklājību un sasniegumus; kritiski analizē savu uzvedību un psiholoģisko labklājību. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Kathleen D. Vohs, Roy F. Baumeister. 2016. Handbook of Self-Regulation. 3rd Edition : Research, Theory, and Applications. Vol Third edition. The Guilford Press | ||||||||
2 | Azevedo, S., & Cavalcanti, L. 2013. Psychology of Stress: New Research. Hauppauge, N.Y.: Nova Science Publishers, Inc. | ||||||||
3 | Diener, E., Oishi, S., & Tay, L. 2018. Advances in subjective well-being research. Nature Human Behaviour, 2(4), 253-260. | ||||||||
4 | Flaten, M., Absi, M. 2016. The neuroscience of pain, stress, and emotion: psychological and clinical implications. Academik press. | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Bandura, A. 2012. On the functional properties of perceived self-efficacy revisited. Journal of Management, 38(1), 9-44. | ||||||||
2 | Ngamaba, K., Panagioti, H., & Armitage, M. 2018. Income inequality and subjective well-being: A systematic review and meta-analysis. Quality of Life Research, 27(3), 577-596. | ||||||||
3 | Sears, R. W. 2015. Building competence in mindfulness-based cognitive therapy: transcripts and insights for working with stress, anxiety, depression, and other problems. New York: Routledge. | ||||||||
4 | Schwarzer, R., Renner, B. 2011. Health-specific self-efficacy scales. | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | Scientific articles form PubMed, ScienceDirect, Ebsco data bases. |