Pārlekt uz galveno saturu

Pašefektivitāte un pašregulācija

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:11.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:09.09.2022 10:53:48
Par studiju kursu
Kursa kods:VPUPK_266LKI līmenis:7. līmenis
Kredītpunkti:2.00ECTS:3.00
Zinātnes nozare:PsiholoģijaMērķauditorija:Māszinības; Komunikācijas zinātne; Zobārstniecība; Tirgzinības un reklāma; Uzņēmējdarbības vadība; Psiholoģija; Farmācija; Sociālā antropoloģija; Sporta treneris; Vadībzinātne; Veselības vadība; Civilā un militārā aizsardzība; Bioloģija; Tiesību zinātne; Pedagoģija; Klīniskā farmācija; Politikas zinātne; Socioloģija; Vecmāšu zinības; Rehabilitācija; Medicīnas pakalpojumi; Informācijas un komunikācijas zinātne; Personu un īpašuma aizsardzība; Sabiedrības veselība; Sociālā labklājība un sociālais darbs; Medicīnas tehnoloģijas; Ārstniecība; Tiesību zinātne; Dzīvās dabas zinātnes
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Lāsma Spundiņa
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Veselības psiholoģijas un pedagoģijas katedra
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:Rīga, J. Asara iela 5, vppkatrsu[pnkts]lv, +37167061587
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)11Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas22
Nodarbības (skaits)5Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas10
Kopā kontaktstundas32
Nepilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)8Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas16
Nodarbības (skaits)4Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas8
Kopā kontaktstundas24
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Nav nepieciešamas.
Mērķis:
Studiju kursa ietvarā studentiem sniegt zināšanas par pašefektivitātes un pašregulācijas jēdzieniem, sniegt prakstisku iespēju attīstīt šīs prasmes un veicināt labklājību, analizējot saikni starp uzvedību un pašregulācijas un pašefektivitātes jēdziniem. Attīstīt kompetences šo jēdzienu izmantošanā gan personīgajā dzīvē, gan turpmākajā profesionālajā darbībā.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Ievadlekcija. Cilvēka uzvedību un psiholoģisko labklājību ietekmējošie faktori, prāta kļūdas. Psiholoģisko labklājību veicinošās prakses.Lekcijas2.00E-studiju vide
2Apzinātība un pašnovērošana. Dzīves jomu izvērtējums.Lekcijas1.00E-studiju vide
Nodarbības1.00E-studiju vide
3Transteorētiskais jeb pārmaiņu posmu modelis. Lēmumu pieņemšana.Lekcijas2.00E-studiju vide
4Mērķu izvirzīšanas pamatprincipi.Lekcijas1.00E-studiju vide
Nodarbības1.00E-studiju vide
5Pašregulācijas koncepts un teorija.Lekcijas1.00E-studiju vide
6Motivācija un tās loma pašregulācijā.Lekcijas1.00E-studiju vide
7Stress un stresa pārvarēšana.Lekcijas1.00E-studiju vide
8Pašefektivitātes koncepts. Pašefektivitātes attīstība un veicināšanas principi.Lekcijas1.00E-studiju vide
Nodarbības1.00E-studiju vide
9Emocijas un emociju regulācija.Lekcijas1.00E-studiju vide
10Seminārs : manas pašefektivitātes un pašregulācijas spējasNodarbības2.00E-studiju vide
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Ievadlekcija. Cilvēka uzvedību un psiholoģisko labklājību ietekmējošie faktori, prāta kļūdas. Psiholoģisko labklājību veicinošās prakses.Lekcijas1.00E-studiju vide
2Apzinātība un pašnovērošana. Dzīves jomu izvērtējums.Lekcijas1.00E-studiju vide
Nodarbības1.00E-studiju vide
3Transteorētiskais jeb pārmaiņu posmu modelis. Lēmumu pieņemšana.Lekcijas1.00E-studiju vide
4Mērķu izvirzīšanas pamatprincipi.Lekcijas1.00E-studiju vide
Nodarbības2.00E-studiju vide
5Pašregulācijas koncepts un teorija.Lekcijas1.00E-studiju vide
7Stress un stresa pārvarēšana.Lekcijas1.00E-studiju vide
8Pašefektivitātes koncepts. Pašefektivitātes attīstība un veicināšanas principi.Lekcijas1.00E-studiju vide
9Emocijas un emociju regulācija.Lekcijas1.00E-studiju vide
10Seminārs : manas pašefektivitātes un pašregulācijas spējasNodarbības1.00E-studiju vide
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
1. Studenti patstāvīgi apgūst videolekciju materiālu un aizpilda pašpārbaudes testus par lekciju tēmām. 2. Izstrādā individuālo plānu psiholoģiskās labklājības uzlabošanai un prezentē to seminārnodarbībā.
Vērtēšanas kritēriji:
1. Videolekciju apgūšana, pašpārbaudes testu izpilde, aktīva dalība praktiskajās nodarbībās, kuru laikā tiek veikti uzdevumi individuālā plāna patstāvīgai izstrādei – 40%. 2. Sagatavots un prezentēts patstāvīgi izstrādāts individuālais plāns psiholoģiskās labklājības uzlabošanai – 60%. Gala vērtējums tiek izlikts 10 ballu skalā.
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens (Rakstisks)
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):Eksāmens (Rakstisks)
Studiju rezultāti
Zināšanas:Studenti definē pašefektivitāti; apraksta psiholoģisko labklājību ietekmējošus faktorus; izprot saistību starp indivīda uzvedību/ sasniegumiem un pārliecībām.
Prasmes:Studenti apraksta pašregulācijas un pašefektivitātes lomu indivīda funkcionēšanā un psiholoģiskajā labklājībā; izmanto kritiskās domāšanas spējas, analizējot individuālos mērķus un pašregulācijas/ pašefektivitātes attīstības paņēmienus.
Kompetences:Studenti diskutē par saistību starp cilvēku uzvedību, pašregulāciju un psiholoģisko labklājību; balstoties uz iegūtajām zināšanām, studenti formulē individuālo mērķi un izstrādā tā sasniegšanas plānu; izmanto veselīgās prakses, lai uzlabotu psiholoģisko labklājību un sasniegumus; kritiski analizē savu uzvedību un psiholoģisko labklājību.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Kathleen D. Vohs, Roy F. Baumeister. 2016. Handbook of Self-Regulation. 3rd Edition : Research, Theory, and Applications. Vol Third edition. The Guilford Press
2Azevedo, S., & Cavalcanti, L. 2013. Psychology of Stress: New Research. Hauppauge, N.Y.: Nova Science Publishers, Inc.
3Diener, E., Oishi, S., & Tay, L. 2018. Advances in subjective well-being research. Nature Human Behaviour, 2(4), 253-260.
4Flaten, M., Absi, M. 2016. The neuroscience of pain, stress, and emotion: psychological and clinical implications. Academik press.
Papildu literatūra
1Bandura, A. 2012. On the functional properties of perceived self-efficacy revisited. Journal of Management, 38(1), 9-44.
2Ngamaba, K., Panagioti, H., & Armitage, M. 2018. Income inequality and subjective well-being: A systematic review and meta-analysis. Quality of Life Research, 27(3), 577-596.
3Sears, R. W. 2015. Building competence in mindfulness-based cognitive therapy: transcripts and insights for working with stress, anxiety, depression, and other problems. New York: Routledge.
4Schwarzer, R., Renner, B. 2011. Health-specific self-efficacy scales.
Citi informācijas avoti
1Scientific articles form PubMed, ScienceDirect, Ebsco data bases.