Pārlekt uz galveno saturu

Īsumā par studiju kursu

Struktūrvienība: Rehabilitācijas katedra
ECTS:3
Kursa vadītājs:Ilze Blūmentāle
Studiju tips:Pilna laika
Līmenis:1. cikla (Bakalaura)
Mērķauditorija:Rehabilitācija
Valoda:Latviešu
Studiju kursa apraksts Pilns apraksts, Pilna laika
Zinātnes nozare:Klīniskā medicīna; Veselības aprūpes zinātne

Mērķis

Iegūt audiologopēda profesijai nepieciešamās zināšanas par valodas traucējumiem bērniem. Valodas attīstības rādītāji pa vecumposmiem no 0 – 7 gadiem. Izmatojot uz pētījumiem balstītu pieeju, prast novērtēt valodas attīstību bērniem un analizēt valodas traucējuma pazīmes. Analizēt un integrēt novērtēšanas rezultātus, lai plānotu un realizētu valodas terapiju, respektējot personas individuālo funkcionēšanas līmeni. Realizēt zinātniski pētniecisko darbību studiju kursa ietvaros.

Priekšzināšanas

Dažādas izcelsmes runas skaņu traucējumi, kursa darbs.

Rezultāti

Zināšanas

1.Studiju kursa apguves rezultātā studenti:
• pārzinās valodas attīstības kritērijus bērniem;
• uzskaitīs profilaktiskus pasākumus, valodas traucējumu mazināšanai;
• formulēs uz pierādījumiem balstītas zināšanas par valodas traucējumiem bērniem: traucējuma cēloņus, klīniskās pazīmes, novērtēšanu;
• spēs formulēt valodas attīstības traucējumu terapijas iespējas un paņēmienus, kas realizējami sadarbībā ar klientu gan klātienē, gan attālināti (telemedicīna).

Prasmes

1.Studiju kursa apguves rezultātā studenti:
• pratīs novērtēt valodas attīstību bērniem;
• demonstrēs prasmi valodas traucējumu diagnosticēšanā;
• analizēs un integrēs novērtēšanas rezultātus un citu nozīmīgu informāciju, lai noteiktu iejaukšanās mērķus;
• izvirzīs terapijas mērķus, atlasīs un demonstrēs atbilstošas, uz pierādījumiem balstītas valodas terapijas un paņēmienus, pielāgos savu darbību gan klātienes, gan attālinātajam darba stilam.

Kompetences

1.Studiju kursa apguves rezultātā studenti:
• izmantojot iegūtās zināšanas par valodas attīstību un valodas attīstības traucējumiem, pratīs novērtēt valodas attīstību un diagnosticēt valodas traucējumus, plānos nepieciešamo, uz pierādījumiem balstīto intervenci valodas traucējumu gadījumos.
• pamatojoties uz iegūtās informācijas analīzi, respektējot pacienta individuālo funkcionāšanas līmeni, plānos savas darbības mērķus un tos realizēs.

Plānojums

Plānošanas periods:2025. gada rudens semestris
Studiju programmaStudiju semestrisProgrammas līmenisStudiju kursa kategorijaDocētājiGrafiks
Audiologopēdija51. cikla (Bakalaura)ObligātsIlze Blūmentāle