Pārlekt uz galveno saturu

Īsumā par studiju kursu

ECTS:3
Kursa vadītājs:Māra Grīnfelde
Studiju tips:Pilna laika
Līmenis:2. cikla (Maģistra)
Mērķauditorija:Ārstniecība; Māszinības; Rehabilitācija; Zobārstniecība
Valoda:Latviešu, Angļu
Studiju kursa apraksts Pilns apraksts, Pilna laika
Zinātnes nozare:Filozofija, ētika un reliģija; Izziņas un apziņas teorija (epistemoloģija, gnozeoloģija)

Mērķis

Iepazīstināt studentus ar fenomenoloģiskās pieejas lomu veselības aprūpes sfērā, parādot pacienta iemiesotās pieredzes būtisko lomu ārstēšanas procesā.

Priekšzināšanas

Priekšzināšanas nav nepieciešamas.

Rezultāti

Zināšanas

1.Students spēs definēt un izskaidrot svarīgākos fenomenoloģiskās pieejas jēdzienus (pieredze, intencionalitāte, miesa un ķermenis, iemiesotība, ķermeņa tēls un ķermeņa shēma), kā arī raksturot un izvērtēt iemiesotās pieredzes nozīmi veselības aprūpē. Students spēs raksturot medicīnas fenomenoloģijas nozīmi diskusijās par veselības aprūpes uzlabošanu.

Prasmes

1.Students spēs analizēt konkrētus ar veselības aprūpi saistītus gadījumus, balstoties kursā apgūtajos fenomenoloģijas jēdzienos.

Kompetences

1.Izmantojot apgūtās zināšanas par fenomenoloģisko pieeju, students spēs loģiski noformulēt tās noderīgumu veselības aprūpes kontekstā. Students spēs analizēt dažādas ar veselības aprūpes praksi saistītas problēmas, izmantojot fenomenoloģisko pieeju.

Plānojums

Plānošanas periods:2026. gada pavasara semestris
Studiju programmaStudiju semestrisProgrammas līmenisStudiju kursa kategorijaDocētājiGrafiks
Medicīna22. cikla (Maģistra)Ierobežota izvēle
Medicīna22. cikla (Maģistra)Ierobežota izvēle