Labākās prakses universitāte: transformācijas un pielāgošanās process izaicinājumu vidē
Mērķis
Apraksts
Projektā tiks pētīti starpdisciplināri izaicinājumi, kas saistīti ar abu valstu augstākās izglītības iestāžu pārveidi un pielāgošanos, lai tās kļūtu noturīgākas pret mūsdienu izaicinājumiem. Projekts ir veltīts visaptverošai augstākās izglītības iestāžu vadības mehānismu un instrumentu izpētei, kas nodrošina augstākās izglītības un pētniecības, zinātnes attīstības procesa noturību izaicinošajā ģeopolitikā situācijā.
Zinātniskā projekta ietvaros tiks risināti atsevišķi jautājumi augstākās izglītības nozares ilgtspējas un nepārtrauktības jeb noturības nodrošināšanā ārkārtējā vai izņēmuma situācijā. Pētījumā tiks analizētas partnervalstu pieredzes augstskolu pārvaldības jomā ārkārtējā vai izņēmuma situācijā, kā arī izvēlētas pārvaldības stratēģijas ieviešanas efektivitātes pamatojums. Projekta ietvaros tiks publicēti zinātniskie raksti, sagatavotas zinātniskās videolekcijas, tiks piedāvāti risinājumi augstskolu iekšējās sistēmas ilgtspējas nodrošināšanai, lai veicinātu izglītības un zinātnes procesa nepārtrauktību un noturību, tiks izstrādāta e-rokasgrāmata ar ieteikumiem augstskolu vadībai izaicinošajā ģeopolitiskajā vidē.
Zinātniski pētnieciskā darba rezultāti būs publiskoti, lai nodrošinātu to pieejamību plašākai sabiedrības, it īpaši projektu mērķa grupai, studentiem, nozares ekspertiem u. c.
Projekta nodevumu vidū vairāku videolekciju izstrāde, lai pamatā sniegtu informāciju par augstskolu iekšējo sistēmu ilgtspējas nodrošināšanu ar mērķi veicināt izglītības un zinātnes procesa nepārtrauktību un noturību mainīgā ģeopolitiskajā vidē. Projekta dalībnieka V. Rakstiņa vadībā sagatavotas trīs videolekcijas, kas sniedz padziļinātu ieskatu par stratēģiskās atkarības ietekmes riskiem un izaicinājumiem augstākās izglītības un pētniecības telpā.
Projekta komanda
- Karina Palkova, Rīgas Stradiņa universitāte
- Lidija Rozentāle, Rīgas Stradiņa universitāte
- Vitālijs Rakstiņš, Rīgas Stradiņa universitāte