Bērnu zobārstniecība (ZHAS_024)
Īsumā par studiju kursu
Mērķis
Sniegt zobu higiēnas studentiem teorētiskās zināšanas un attīstīt prasmes bērnu zobu veselības uzturēšanā, profilaksē un agrīnā slimību ārstēšanā, veicinot izpratni par bērna attīstību, zobu īpatnībām bērnībā, izplatītākajām bērnu mutes slimībām un to novēršanu. Kurss attīstīs spējas efektīvi komunicēt ar bērniem un viņu vecākiem, kā arī sadarboties ar citiem veselības aprūpes speciālistiem, nodrošinot holistisku pieeju bērnu zobu veselībai.
Priekšzināšanas
Nepieciešamas priekšzināšanas anatomijā, histoloģijā, zobu attīstībā, stomatoloģisko saslimšanu profilaksē un sabiedrības veselībā.
Rezultāti
Studiju kursa apguves rezultātā students iegūst zināšanas par bērna augšanu un attīstību, piena un pastāvīgo zobu veidošanos, sakodiena formēšanos. Mutes dobuma slimībām, to diagnostiku, profilaksi un ārstēšanu. Izpratni par kariesa izplatību un intensitāti bērniem. Neatliekamās palīdzības principus zobu traumām.
Studiju kursa apguves rezultātā studējošie:
• pratīs nodibināt kontaktu ar bērnu un bērna vecākiem;
• spēs veikt vecumam atbilstošu izmeklēšanu un profilaktisko pasākumu plānošanu, diētas analīzi;
• ievākt anamnēzi, noteikt kariesa risku. Veikt atbilstošas profilaktiskās manipulācijas un motivēt pacientus;
• diagnosticēs kariesu piena un pastāvīgajos zobos;
• spēs diagnosticēt un ārstēt gingivītu;
• diagnosticēt mineralizācijas traucējumus un plānot profilaktiskos pasākumus;
• prasme rīkoties pie zobu traumām;
• pratīs sniegt atbilstošu ārstēšanu bērniem ar īpašām vajadzībām – autismu, cerebrālo trieku.
Identificēt riska grupu, atbilstoši pacienta vispārējam veselības stāvoklim.
Noteikt risku grupas, atbilstoši pacienta prasmēm mutes higiēnā, siekalām, kariesa intensitātei, periodonta un mutes dobuma gļotādas apstākļiem un oklūzijai.
Izstrādāt plānu mutes veselības izglītošanai, profilaksei un klīniskajai ārstēšanai, tās precīzai un pozitīvai sasniegšanai individuāli katram bērnam un pusaudzim.
Pedagoģijas pamatprincipi, mācību procesa sastāvdaļas, informācijas atlases un nodošanas veidi. Motivācijas veidošana izglītības procesā un mācību tehnikas.
Attieksmes un uzvedības maiņas iespējas, izglītības un procesa ietvaros.
Plānojums
Studiju programma | Studiju semestris | Programmas līmenis | Studiju kursa kategorija | Docētāji | Grafiks |
---|---|---|---|---|---|
Zobu higiēnists, ZFH | 3 | Pirmais līmenis | Obligāts | Andra Greitāne, Ilze Maldupa |
Studiju programma | Studiju semestris | Programmas līmenis | Studiju kursa kategorija | Docētāji | Grafiks |
---|---|---|---|---|---|
Zobu higiēnists, ZFH | 4 | Pirmais līmenis | Obligāts |