Pārlekt uz galveno saturu

Īsumā par studiju kursu

Struktūrvienība: Rehabilitācijas katedra
Kredītpunkti / ECTS:4 / 6
Kursa vadītājs:Ilze Blūmentāle
Studiju tips:Pilna laika
Līmenis:1. cikla (Bakalaura)
Mērķauditorija:Rehabilitācija
Valoda:Latviešu
Zinātnes nozare:Klīniskā medicīna

Mērķis

Iegūt logopēdijas zinātnes nozarei un audiologopēda profesijai nepieciešamās zināšanas par neiroloģiskajiem komunikācijas traucējumiem. Gūt zināšanas par komunikācijas, runas, valodas un citiem traucējumiem (afāziju, apraksiju, agnoziju, kognitīviem traucējumiem) smadzeņu bojājumu gadījumos. Izmatojot uz pētījumiem balstītu pieeju, prast novērtēt un analizēt iegūtus komunikācijas, valodas un runas traucējumus pieaugušajiem. Analizēt un integrēt novērtēšanas rezultātus, lai plānotu valodas terapiju, respektējot personas individuālo funkcionēšanas līmeni. Realizēt zinātniski pētniecisko darbību kursa darba ietvaros. Spēt formulēt un praktiski demonstrēt valodas terapijas iespējas un paņēmienus, kas realizējami sadarbībā ar klientu gan klātienē, gan attālināti (telemedicīna), strādājot individuāli un grupā.

Priekšzināšanas

Dažādas izcelsmes runas skaņu traucējumi, kursa darbs. Valodas traucējumi bērniem.

Rezultāti

Zināšanas

Studiju kursa apguves rezultātā studenti, gan individuāli, gan grupu darbā pašvadīti:
• spēs izklāstīt zināšanas par iegūtu neiroloģisku komunikācijas traucējumu cēloņiem, klīniskajām pazīmēm, biežākajiem traucējumiem;
• pārzinās afāzijas klasifikāciju, klīniskās pazimes, raksturot afāzijas formas;
• formulēs uz zinātnisko literatūru un pierādījumiem balstītas zināšanas par komunikācijas, valodas un runas traucējumu novērtēšanu;
• aprakstīs agnozijas un apraksijas veidus:
• spēs formulēt terapijas iespējas iegūtu neiroloģisku komunikācijas traucējumu gadījumā, kas realizējami sadarbībā ar klientu klātienē, gan attālināti (telemedicīna), pārzinās komunikācijas stratēģijas individuālā un grupu darbā.

Prasmes

Studiju kursa apguves rezultātā studenti:
• demonstrēs uz pierādījumiem balstītu pieeju iegūtu komunikācijas, valodas, runas, agnozijas un apraksijas traucējumu diagnosticēšanā;
• analizēs un integrēs novērtēšanas rezultātus un citu nozīmīgu informāciju, lai noteiktu iejaukšanās mērķus;
• izmantos atbilstošas, uz pierādījumiem balstītas atjaunojošas un kompensējošas komunikācijas, valodas terapijas metodes, izmantojot kritisko domāšanu radoši veidos nepieciešamos materiālus.
• praktiskās iemaņas pratīgi integrēs savā profesionālajā darbībā analizējot klīniskos gadījumus:
• parādīs pētniecisko darbību, savā profesionālajā un studiju vidē veicot pētījumu kursa darba ietvaros.

Kompetences

Studiju kursa apguves rezultātā studenti:
• izmantojot iegūtās teorētiskās zināšanas par iegūtiem neiroloģiskiem komunikācijas traucējumiem, un praktiskās iemaņas. pratīs novērtēt komunikācijas, valodas, agnozijas un apraksijas pazīmes un diagnosticēt traucējumus, plānos nepieciešamo, uz pierādījumiem balstīto terapiju traucējumu gadījumos.
• pamatojoties uz iegūtās informācijas analīzi, respektējot pacienta individuālo funkcionāšanas līmeni un vajadzības, plānos savas darbības mērķus un tos realizēs, izmantojot dažādas terapijas.
• studiju kursā iegūtās teorētiskās un praktiskās zināšanas pratīgi integrēs savā profesionālajā Audiologopēda darbībā. Izmantojot dažādas komunikātīvās stratēģijas un digitālo kompetenci, organizējot veselības aprupes pakalpojumu spēs atrast risinājumus problēmsituācijām.

Plānojums

Plānošanas periods:2024. gada pavasara semestris
Studiju programmaStudiju semestrisProgrammas līmenisStudiju kursa kategorijaDocētājiGrafiks
Audiologopēdija, RFA6BakalaursObligātsIlze Blūmentāle, Līga Savicka, Zane Liepiņa, Svetlana Stepane