Klīniskā prakse: komunikācijas, valodas-runas un oromotorie traucējumi bērniem (REK_267)
Īsumā par studiju kursu
Mērķis
Iegūt un pilnveidot praktiskās iemaņas darbā ar bērniem, kuriem ir dažādas etioloģijas (dzirdes, sejas žokļu deformācijas, attīstības, funkcionāli u.c.) komunikācijas un valodas/ runas traucējumi.
Priekšzināšanas
Komunikācijas un valodas attīstība, agrīna attīstības novērtēšana. Dažādas izcelsmes runas skaņu traucējumi, kursa darbs. Valodas traucējumi bērniem. Zīmju valoda.
Rezultāti
1.• Uzskaitīs dažādas etioloģijas komunikācijas un valodas/ runas traucējumus bērniem;
• klasificēs komunikācijas un valodas/ runas traucējumu veidus bērniem;
• aprakstīs traucējumu izzināšanas veidus;
• uzskaitīs iespējamos terapijas veidus, komunikācijas un runas/ valodas traucējumu gadījumos.
1.• novērtēs bērna vajadzības;
• novērtēs komunikācijas un runas/ valodas stāvokli bērniem;
• veiks traucējuma analīzi;
• plānos nepieciešamo terapiju;
• demonstrēs plānotās terapijas realizēšanu.
1.• sistematizēs iegūtos anamnēzes, novērtēšanas datus par dažādas etioloģijas komunikācijas, valodas/ runas traucējumiem bērniem;
• interpretēs iegūtos anamnēzes un novērtēšanas datus, plānos un veiks nepieciešamo terapiju savas kompetences robežās.