Krīžu komunikācija sociālajā darbā (SZF_216)
Īsumā par studiju kursu
Mērķis
Kursa mērķis ir attīstīt studentu prasmes sekmīgi īstenot krīzes komunikāciju sociālā darbā, tai skaitā spēju atpazīt krīzes situācijas, analizēt to specifiku un izvēlēties atbilstošus komunikācijas risinājumus. Kursa laikā studenti apgūs krīzes komunikācijas principus, iegūs izpratni par informācijas sniegšanu, emociju vadību un prasmīgas komunikācijas veidošanu dažādās krīzes situācijās. Īpaša uzmanība tiks pievērsta profesionālai saskarsmei ar klientiem, sadarbībai ar institūcijām un sabiedrības informēšanai.
Priekšzināšanas
Pamata zināšanas par komunikāciju.
Rezultāti
1.• Pārzina krīzes komunikācijas jēdzienu, mērķus un pamatprincipus sociālā darba kontekstā;
• Pārzina krīžu klasifikāciju, attīstības posmus un to ietekmi uz klientiem un sabiedrību;
• Izprot komunikācijas lomu un nozīmi krīzes situācijā dažādu iesaistīto pušu kontekstā;
• Izprot dezinformācijas, sociālo mediju un sabiedriskās reakcijas ietekmi uz komunikāciju;
• Pārzina ētikas principus un profesionālās robežas komunikācijā, krīzes apstākļos.
1.• Krīzes situāciju analīze un komunikācijas risinājumu izvēle sociālā darba kontekstā;
• Krīzes komunikācijas plāna sagatavošana un strukturēta informācijas nodošana mērķauditorijām;
• Empātiskas un profesionālas saskarsmes īstenošana ar klientiem, institūcijām un sabiedrību;
• Informācijas pielāgošana dažādiem komunikācijas kanāliem un formātiem krīzes situācijās;
• Komandas darba un starpinstitucionālās sadarbības īstenošana, krīzes apstākļos.
1.• Krīzes komunikācijas pieeju pielietošana sociālajā darbā, ņemot vērā situācijas specifiku;
• Uzticamas, uz sadarbību vērstas komunikācijas veidošana ar sabiedrību un profesionāļiem;
• Profesionālās ētikas un atbildības ievērošana informācijas sniegšanas procesā;
• Kritiska domāšana, analizējot komunikācijas stratēģijas un to ietekmi uz sabiedrību;
• Ilgtspējīgu komunikācijas risinājumu identificēšana un īstenošana sociālā darba praksē.