Pārlekt uz galveno saturu

Īsumā par studiju kursu

Struktūrvienība: Rehabilitācijas katedra
Kredītpunkti / ECTS:2 / 3
Kursa vadītājs:Guna Bērziņa
Līmenis:2. cikla (Maģistra)
Mērķauditorija:Medicīnas pakalpojumi
Zinātnes nozare:Klīniskā medicīna; Sporta medicīna un rehabilitoloģija

Mērķis

Kursa mērķis ir radīt izpratni par medicīniskās rehabilitācijas pamatprincipiem, saturu un nozīmi veselības aprūpes pakalpojumu nodrošināšanā, sniedzot informāciju par medicīniskās rehabilitācijas organizāciju Latvijas veselības aprūpes sistēmā, medicīniskās rehabilitācijas mērķiem, uzdevumiem un praktisko lietošanu medicīniskā un sociālā aspektā, vispusīgu cilvēka veselības un ar veselību saistītu stāvokļu novērtēšanas principiem, atbilstoši Starptautiskai funkcionēšanas, nespējas un veselības klasifikācijai (SFK), kā arī iepazīstinot ar multiprofesionālas komandas darba principiem un iesaistīto rehabilitācijas profesionāļu kompetencēm un lomu rehabilitācijas komandā.

Priekšzināšanas

Zināšanas cilvēka anatomijā un fizioloģijā, zināšanas par mākslas terapeita profesionālajām kompetencēm, vēlamas zināšanas medicīnas ētikā.

Rezultāti

Zināšanas

• Atpazīt medicīniskās rehabilitācijas pakalpojumu veidus, definēt iekļaušanas kritērijus un iznākumus, kā arī vispārīgi aprakstīt to saturu.
• Aprakstīt medicīniskās rehabilitācijas pamatprincipus.
• Identificēt galvenās veselības problēmas, ar kurām šī nozare nodarbojas.
• Atpazīt Pasaules Veselības organizācijas (PVO) Starptautisko Funkcionēšanas, Nespējas un Veselības klasifikāciju (SFK), spēj nosaukt tās mērķus, īpašības un svarīgākās definīcijas.
• Atpazīt rehabilitācijā izmantojamo mērījumu īpašības, aprakstīt to nozīmi.
• Definēt medicīniskās rehabilitācijas procesā iesaistīto profesionāļu kompetences un atpazīt veselības un ar veselību saistītas problēmas, uz kurām viņu darbība ir vērsta.

Prasmes

• Novērtēt funkcionēšanas traucējumus un sistematizēt tos saskaņā ar SFK.
• Novērtēt pacienta/ klienta veselības stāvokli un funkcionālos ierobežojumus, izmantojot praksē zināmos funkcionēšanas novērtēšanas instrumentus.
• Izvirzīt terapijas mērķus.

Kompetences

• Interpretēt dažādus funkcionēšanas aspektus – ķermeņa funkciju un struktūru, aktivitāšu un dalības, kā arī to mijiedarbību ar veselības stāvokli un kontekstuālajiem faktoriem.
• Veikt novērtēšanas instrumentu izvēli, atbilstoši klīniskajai situācijai.
• Piedalīties rehabilitācijas plāna izveidē dažādām klīniskām situācijām.
• Diskutēt par identificēto problēmu iespējamiem risinājumiem medicīniskās rehabilitācijas sistēmas ietvaros.

Plānojums

Kursa plāns patreiz nav pieejams.