Pārlekt uz galveno saturu

Īsumā par studiju kursu

ECTS:3
Kursa vadītājs:Elīna Akmane
Studiju tips:Pilna laika
Līmenis:2. cikla (Maģistra)
Mērķauditorija:Rehabilitācija
Valoda:Latviešu
Studiju kursa apraksts Pilns apraksts, Pilna laika
Zinātnes nozare:Attīstības psiholoģija; Psiholoģija

Mērķis

Attīstīt izpratni par personības teoriju vēsturiskās attīstības gaitu, šodienas situāciju un teorētisko nostādņu daudzveidību un to novērtēšanas kritērijiem. Padziļināt studentu zināšanas par attīstības psiholoģiju, personības attīstības likumsakarībām dažādos vecumposmos, attīstīt prasmi veikt novērojumu pēc attīstības kritērijiem un veikt personības attīstības analīzi.

Priekšzināšanas

Nav nepieciešamas priekšzināšanas.

Rezultāti

Zināšanas

1.Students: pārzina personības psiholoģijas vēsturisko attīstību un personības jēdziena dažādās interpretācijas;
izprot galveno teorētisko virzienu (psihodinamiskais, humānistiskais, dispozicionālais, biheivioristiskais, kognitīvais) pamatprincipus, nozīmīgākos pārstāvjus, to ideju attīstību un kritiku; apgūst attīstības psiholoģijas pamatjautājumus, likumsakarības un biopsihosociālo faktoru lomu cilvēka attīstībā; zina personības attīstības īpatnības dažādos dzīves posmos – no prenatālā perioda līdz vecumdienām, iekļaujot attīstības un traumatisko krīžu problemātiku.

Prasmes

1.Students: spēj analizēt un salīdzināt dažādas personības teorijas, identificējot to stiprās un vājās puses;
prot pielietot teorētiskās zināšanas konkrētu personības un attīstības aspektu izpratnei; spēj strukturēti analizēt konkrēta bērna attīstību un pieaugušā dzīves vēsturi, sasaistot to ar personības un attīstības psiholoģijas teorijām; prot pamatot personības attīstības procesa saistību ar biopsihosociālajiem faktoriem un dzīves cikla likumsakarībām.

Kompetences

1.Students: spēj patstāvīgi integrēt dažādas personības psiholoģijas teorijas, kritiski izvērtējot to piemērojamību; spēj pielietot teorētiskās zināšanas bērna attīstības un pieaugušā dzīves vēstures analīzē, sasaistot to ar biopsihosociālajiem faktoriem un dzīves cikla likumsakarībām; ir kompetents formulēt pamatotus secinājumus par personības attīstību, izmantojot akadēmiski korektu argumentāciju un atsauces; spēj izmantot iegūtās zināšanas un prasmes profesionālajā un akadēmiskajā darbībā.

Plānojums

Plānošanas periods:2025. gada rudens semestris
Studiju programmaStudiju semestrisProgrammas līmenisStudiju kursa kategorijaDocētājiGrafiks
Mākslas terapija12. cikla (Maģistra)ObligātsElīna Akmane, Aelita Vagale