Pārlekt uz galveno saturu

Īsumā par studiju kursu

Kredītpunkti / ECTS:3 / 4.5
Kursa vadītājs:Ļubova Renemane
Līmenis:1. cikla (Bakalaura)
Mērķauditorija:Rehabilitācija
Zinātnes nozare:Klīniskā medicīna; Psihiatrija

Mērķis

Sniegt studentiem zināšanas par psihisko traucējumu un slimību izplatību, etioloģiju, patoģenēzi, klīniskiem simptomiem, diagnostiku un norisi (pēc SSK-10), psihiatrijas neatliekamo stāvokļu ārstēšanu, ārstēšanas medikamentoziem un psiholoģiskiem pamatprincipiem, psihisko slimību profilaksi un pacientu sociālo rehabilitāciju primārajā aprūpē; sniegt zināšanas par psihiatriskā aprūpes dienesta organizāciju, darbību, tās ētiskiem un juridiskiem principiem, kompetenču sadalījumu starp dažādiem speciālistiem un psihiski slimo pacientu aprūpes plānošanu un organizēšanu.
Apgūt zināšanas par psihiatriskās palīdzības organizāciju, garīgo slimību simptomiem un sindromiem, norisi. Mācēt komunicēt ar pacientiem saudzējoši, atbilstoši un izglītojoši.
Garīgās veselības aprūpes sistēma Latvijā. Psihisko traucējumu klasifikācija pēc SSK-Psihisko traucējumu klīniskās izpausmes, norise: organiski un somatogēni psihiski traucējumu. Šizofrēnijas spektra traucējumi, afektīvie traucējumi. Neirozes un somatoformi traucējumi, personības traucējumi, psihisko traucējumu farmakoloģiskā ārstēšana un ergoterapijas izmantošanas iespējas psihiatriskajā klīnikā.

Priekšzināšanas

Psiholoģijā – attīstības un medicīniskajā psiholoģijā (krīzes reakcijas fāzes, psiholoģiskie aizsargmehānismi, personības struktūra).
Medicīnas ētikā – (ētisko jautājumu specifikā psihiatrijā). Sabiedrības veselībā – (riska faktori, profilakses veidi, veselības veicināšanas iespējas).
Neiroloģijā – (centrālās un perifērās nervu sistēmas traucējumi, ekstrapiramidālie sindromi).

Rezultāti

Zināšanas

Spēj izklāstīt garīgās aprūpes organizāciju Latvijā, māk aprakstīt psihiatrisko traucējumu izplatību, etioloģiju, iespējamos profilaktiskos pasākumus, formulē klīniskos simptomus un garīgo slimību diagnostiku un norisi (pēc SSK-10), var definēt ētiskos un juridiskos psihisko slimību aprūpes aspektus.

Prasmes

Spēj demonstrēt māku iejūtīgi un atbilstoši komunicēt ar garīgi slimu personu; atrast, atpazīt un aprakstīt slimības simptomus, pamatot ergoterapijas nepieciešamību un novērtēt slimības dinamiku ergoterapijas gaitā. Attīstīt iemaņas sadarboties ar pārējiem ārstnieciskās komandas dalībniekiem.

Kompetences

Spēj novērtēt pacienta psihisko stāvokli, pamatot lēmumu par ergoterapijas metodes nepieciešamību pacientam. Spēj mācīt pacientam radīt izpratni par viņa kaiti un pamatot terapijas nepieciešamību. Prot sadarboties ar pārējām terapijā iesaistītajām personām, radoša, ētiska pieeja ergoterapijas metožu pielietošanā psihiatriskajā klīnikā.

Plānojums

Kursa plāns patreiz nav pieejams.