Pārlekt uz galveno saturu

Īsumā par studiju kursu

Kredītpunkti / ECTS:2 / 3
Kursa vadītājs:Inta Ostrovska
Studiju tips:Pilna laika
Līmenis:2. cikla (Maģistra)
Mērķauditorija:Tiesību zinātne
Valoda:Latviešu
Zinātnes nozare:Vadībzinātne; Uzņēmējdarbības vadība

Mērķis

Kursā ietverta organizācijas stratēģiskās vadīšanas būtība, stratēģiskā analīze, stratēģijas formulēšana, stratēģijas ieviešana un uzraudzība, t.sk., vīzija, mērķi, misija, ārējās un iekšējās vides analīze, konkurētspējīgu priekšrocību izvērtēšana un pārmaiņu vadība.
Šī kursa mērķis ir Pilnveidot studentu zināšanas un prasmes uzņēmumu vadības lēmumu pieņemšanā sekmīgai uzņēmuma darbībai ilgtermiņā: (1) veidot skaidru izpratni par stratēģijas formulēšanas un konkurences analīzes jēdzieniem, metodēm un principiem; (2) sniegt noderīgu analītisko prasmju, rīku un paņēmienu kopumu stratēģiskai organizāciju analīzei un pārvaldībai; (3) veidot spēju strādāt komandās.
Uzdevumi:
1) Sniegt zināšanas par uzņēmuma stratēģisko analīzi, stratēģiju formulēšanu, ieviešanu un novērtēšanu un izpratni par organizāciju/ uzņēmumu nākotnes attīstības virzienu noteikšanu un uzņēmumu snieguma novērtēšanu.
2) Veidot izpratni par sociālo, ekonomisko un politisko spēku ietekmi uz organizācijas/ uzņēmuma stratēģisko plānošanu, iespējām un draudiem, ko vide rada attiecībā uz organizācijas/ uzņēmuma darbību, tādējādi veidot pamatu dažādu stratēģiju formulēšanai un ieviešanai, kā arī pārmaiņu vadībai.
3) Iemācīt formulēt organizācijas/ uzņēmuma konkurences priekšrocības, sintezēt stratēģiskās vadības teoriju un koncepcijas, lai noteiktu konkurences priekšrocības un pārmaiņu veikšanas nepieciešamību.
4) Veidot zināšanas par piemērotu un atbilstošu stratēģiskās un pārmaiņu vadības metožu izmantošanu, kā arī spēju patstāvīgi izmantot stratēģiskās un pārmaiņu vadības teoriju, metodes problēmu risināšanai.

Priekšzināšanas

Vadības pamati

Rezultāti

Zināšanas

• Izprot stratēģiskās pār vadības būtību un nozīmi, pārzina stratēģiskās plānošanas procesa posmus.
• Pārzina un prot pielietot uzņēmējdarbības stratēģiskās analīzes metodes.
• Demonstrē zināšanas un izpratni par organizācijas stratēģiskajiem riskiem pārvaldīšanas organizēšanu un metodēm

Prasmes

• Prot formulēt un analītiski aprakstīt informāciju, problēmas un risinājumus stratēģiskās vadības jomā, tos izskaidrot un argumentēti diskutēt par tiem.
• Analizē uzņēmuma konkurētspējīgo priekšrocības;
• Prot analizēt vadības procesu un darbību kopsakarības organizācijā, identificē problēmas.
• Formulē organizācijas attīstības mērķus un spēj izstrādāt attīstības stratēģiju organizācijas sekmīgai darbībai un tās ieviešanas gaitu
• Prot individuāli vai kolektīvi formulēt un vērtēt organizācijas aktuālākos riskus

Kompetences

• Spēj veikt organizācijas/ uzņēmuma vides analīzi, patstāvīgi izvērtēt to attīstības stratēģijas un pieņemt lēmumus par nepieciešamajām pārmaiņām.
• Spēj novērtēt uzņēmuma ārējās un iekšējās vides faktorus, novērtēt to savstarpējo saistību;
• Spēj integrēt stratēģiskās vadības zināšanas, lai atrisinātu problēmas plašākā starpnozaru kontekstā, integrējot iegūtās zināšanas un alternatīvus viedokļus par stratēģisko vadību.
• Izmantojot iegūtās zināšanas un prasmes plānos un prognozēs organizācijas efektīvu darbību atbilstoši ārējās vides prasībām

Plānojums

Plānošanas periods:2024. gada pavasara semestris
Studiju programmaStudiju semestrisProgrammas līmenisStudiju kursa kategorijaDocētājiGrafiks
Ekonomiskā drošība, EDM 2MaģistrsObligāts
Ekonomiskā drošība, EDNM 2MaģistrsObligāts
Plānošanas periods:2024. gada rudens semestris
Studiju programmaStudiju semestrisProgrammas līmenisStudiju kursa kategorijaDocētājiGrafiks
Ekonomiskā drošība, EDMz 2MaģistrsObligāts