.
Starptautiskās bēgļu tiesības
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:6.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:02.02.2024 12:30:47
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | JF_006 | LKI līmenis: | 6. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Tiesību zinātnes; Starptautiskās tiesības | Mērķauditorija: | Tiesību zinātne | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Ilze Bērziņa | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Sociālo zinātņu fakultāte | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Dzirciema iela 16, Rīga, szfrsu[pnkts]lv | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 10 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 20 | ||||
Nodarbības (skaits) | 6 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 12 | ||||
Kopā kontaktstundas | 32 | ||||||||
Nepilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 4 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 8 | ||||
Nodarbības (skaits) | 1 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 2 | ||||
Kopā kontaktstundas | 10 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Starptautiskās publiskās tiesības, Cilvēktiesības. | ||||||||
Mērķis: | Sniegt studentiem pamata zināšanas un palīdzēt izprast tādu informācijas apjomu, kas veicinātu teorētisko zināšanu kopuma izveidi par jautājumiem, kuri saistīti ar starptautisko bēgļu tiesību: • Vēsturisko attīstību. • Tiesiskajiem pamatiem, normatīvo aktu un starptautisko līgumu regulējumu. • Procesuālo regulējumu. • Institūcijām, kuras iesaistītas bēgļu jautājumu risināšanā. Attīstīt studentu prasmi analizēt, piemērot un kritizēt tiesību principus, kā arī palīdzēt studentiem izprast bēgļu tiesību dinamisko dabu. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Starptautiskās bēgļu tiesības, vēsture un tiesiskā bāze. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Bēgļu statusa noteikšana. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
3 | Tiesības un pienākumi. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||||
4 | Starptautiskās bēgļu tiesības. | Lekcijas | 5.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 4.00 | auditorija | |||||||
5 | Patvēruma meklētāju tiesiskais regulējums un sistēma ES un Latvijā. | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Starptautiskās bēgļu tiesības, vēsture un tiesiskā bāze. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Bēgļu statusa noteikšana. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
3 | Tiesības un pienākumi. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
4 | Starptautiskās bēgļu tiesības. | Lekcijas | 0.50 | auditorija | |||||
5 | Patvēruma meklētāju tiesiskais regulējums un sistēma ES un Latvijā. | Lekcijas | 0.50 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Sagatavot un izstrādāt eseju (esejas saturā jābūt: problēma, problēmas rašanās cēloņsakarība, problēmas risinājums). | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Laikus iesniegti un kvalitatīvi izpildīts rakstiskais mājas darbs – eseja; eksāmens – rakstveida. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Studenti spēs formulēt bēgļu jēdzienu, aprakstīt bēgļu procesa sistēmu. | ||||||||
Prasmes: | Prasmes analizēt, sintezēt un izvērtēt starptautisko bēgļu tiesību lomu un to nozīmi, izkopt zinātniski-pētnieciskās iemaņas. Komunikācijas prasmes – komunicēt ar citiem bakalaura programmas studentiem par bēgļu piešķiršanas procesa problemātiku, demonstrēt sociālās prasmes un emocionālo inteliģenci. Veidot argumentāciju un prasmi uzklausīt viedokļus. Citas vispārējās prasmes – uzņemties atbildību par saviem lēmumiem un darbību, pieņemt kritiski izvērtētus lēmumus un rast risinājumus iepriekš neparedzētos un mainīgos apstākļos, pielāgoties jaunām situācijām un būt atvērtam pārmaiņām, uzņemties vadību un iniciatīvu un atbildēt par sekām, ievērot ētikas normas, demonstrēt plašas vispārējās zināšanas un kompetences. Pilnveidot prasmi uzklausīt atšķirīgus viedokļus. | ||||||||
Kompetences: | Spēja veikt konkrētus ar bēgļu tiesībām saistītus uzdevumus, spēja izmantot zināšanas un prasmes profesionālajā un personīgajā attīstībā. Tiesību normu piemērošana ne tikai “mehāniski”, bet atbilstoši sabiedrības interesēm un prioritātēm, tādā veidā sintezējot prasmes strādāt ar normatīvo aktu bāzi un tiesību izpratni kopumā. Piedāvāt ne tikai formālus bēgļu tiesību nozares problēmjautājumu risinājumus, bet rast tādus risinājumus, kas kalpotu sabiedrības (vietējās kopienas) vēlmēm un prioritātēm, kā arī uzlabotu valsts pārvaldi kopumā. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | 28.07.1951. Konvencija par bēgļa statusu | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | 28.07.1951. Konvencija par bēgļa statusu | ||||||||
2 | 04.11.1950. Eiropas cilvēka tiesību un pamatbrīvību aizsardzības konvencija | ||||||||
3 | 15.06.2009. Patvēruma likums | ||||||||
4 | 31.10.2002. Imigrācijas likums | ||||||||
5 | Padomes 11.12.2000. regula Nr. 2725/2000 par pirkstu nospiedumu salīdzināšanas sistēmas EURODAC izveidi, lai efektīvi piemērotu Dublinas Konvenciju (EURODAC regula) | ||||||||
6 | Padomes 18.02.2003. regula Nr. 343/2003, ar ko paredz kritērijus un mehānismus, lai noteiktu dalībvalsti, kura ir atbildīga par trešās valsts pilsoņa patvēruma pieteikuma izskatīšanu, kas iesniegts kādā no dalībvalstīm (Dublinas regula) | ||||||||
7 | Padomes direktīva 2003/9/EK ar ko nosaka obligātos standartus patvēruma meklētāju uzņemšanai (Uzņemšanas direktīva). | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | United Nations High Commissioner for Refugees - | ||||||||
2 | International Journal of Refugee Law | ||||||||
3 | http://www.geneva-academy.ch/RULAC/international_refugee_la… |