.
Krievu valoda
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:1.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:01.06.2020 16:58:51
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | LF_486 | LKI līmenis: | 6. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 4.00 | ECTS: | 6.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Valodniecība | Mērķauditorija: | Psiholoģija | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Ingūna Griškēviča | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | RSU Liepājas filiāle | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | |||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 0 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 0 | Kopā lekciju kontaktstundas | 0 | ||||
Nodarbības (skaits) | 20 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 40 | ||||
Kopā kontaktstundas | 40 | ||||||||
Pilns laiks - 2. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 0 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 0 | Kopā lekciju kontaktstundas | 0 | ||||
Nodarbības (skaits) | 20 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 40 | ||||
Kopā kontaktstundas | 40 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Bez priekšzināšanām. | ||||||||
Mērķis: | Mērķis ir panākt, lai studenti kursa apguves rezultātā spētu izmantot krievu valodu saziņai ikdienas situācijās, atbilstoši „Eiropas kopīgajās pamatnostādnēs valodu apguvei: mācīšanās, mācīšana, vērtēšana” izstrādātā valodas prasmju līmeņu apraksta A1/A2 līmenim (Common European of Reference for Language Learning, Teaching and Assessment). | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Alfabēts. Patskaņu, līdzskaņu un burtu savienojumu izruna. Intonācijas modeļi. Krievu alfabēta burtu rakstīšana. | Nodarbības | 4.00 | auditorija | |||||
2 | Pirmie kontakti: sasveicināšanās un atvadīšanās, iepazīšanās. Uzruna: „tu” un „Jūs”. Lietvārdu dzimtes noteikšana pēc galotnes. Vārdu kārtība teikumā. Jautājuma teikumi ar jautājamo vārdu кто? un что? Personu vietniekvārdi я, ты он, она, оно, мы , вы, они un piederības vietniekvārdi чей? – мой, твой, его, её, наш, ваш, их. | Nodarbības | 4.00 | auditorija | |||||
3 | Es un mana ģimene, ģimenes locekļi un radinieki. Profesijas. Valsts, valodas un tautības nosaukumi krievu valodā. Personu vietniekvārdi ģenitīvā. Konstrukcijas: У меня есть .... У тебя есть ....? Кто вы? – Я студент. Pilnas un nepilnas atbildes. Darbības vārdu говорить , изучать , читать, писать locīšana. Lietvārds: daudzskaitļa formas. Skaitļa vārdi no 1 līdz 100. | Nodarbības | 4.00 | auditorija | |||||
4 | Dzīves vieta, māja, dzīvoklis, pilsēta. Darbības vārdu жить, работать, отдыхать,смотреть,учиться, делать, locīšana tagadnē. Lietvārda Lokatīvs ar prievārdiem в vai на atbildot uz jautājumu Где? Darbības vārds pagātnē. Darbības vārda быть – был lietošana pagātnē Где ты был вчера? Ты был вчера в ... или на ...? Īpašības vārda dzimte un skaitlis; saskaņošana ar lietvārdu. Jautājuma vārdi Какой? Какая? Какое? Какиe? | Nodarbības | 4.00 | auditorija | |||||
5 | Uzturs, ēdienu un dzerienu nosaukumi, iepirkšanās pārtikas veikalā, veikala nodaļas; ēdienreizes; ēdienkarte, ēdnīcā un kafejnīcā. Darbības vārdu есть, пить, любить, завтракать, обедать, ужинать, locīšana. Lietvārdi akuzatīva locījumā bez prievārda. Darbības vārda pavēles izteiksme. | Nodarbības | 4.00 | auditorija | |||||
6 | Gadalaiki, nedēļas dienas un mēnešu nosaukumi. Vaļasprieki. Modālo darbības vārdu хотеть, мочь, должен locīšana un pielietojums ar citu darbības vārdu nenoteiksmē. Jautājuma vārds Когда? un apstākļa vārdi ar laika nozīmi утром, днём, вечером, ночью, зимой .... Lietvārdu Akuzatīvs darbības virziena izteikšanai Куда? – в университет, на работу. | Nodarbības | 7.00 | auditorija | |||||
7 | Pulkstenis, laiks, laika plānošana. Pulksteņa laiks – oficiālais un neoficiālais. Который час? Pasākumu, notikumu laiks un vieta В котором часу ....? Gadskaitļi, dzimšanas diena – kārtas skaitļa vārdi no 1 līdz 10, kārtas skaitļa vārdu veidošana virs 10. Atgriezeniskie darbības vārdi. Svētku dienas, svinības. Lietvārdu Ģenitīvs pēc nolieguma нет, не было, не будет. Personu vietniekvārdi datīvā Сколько вам/тебе лет? Мне 20 лет/ 21 год. | Nodarbības | 7.00 | auditorija | |||||
8 | Mana ikdiena. Darba dienas plānojums, darba dienas norise. Nepabeigtā un pabeigtā veida darbības vārdi, lietošana un darināšana, pabeigtā darbības vārda priedēkļi вы-,на-, по-, под-, при- про-, с-, за-, у-. Nepabeigtā veida darbības vārda apstākļa vārdi Как часто? – всегда, иногда, часто, редко, обычно, долго. Darbības vārds nākotnē – vienkāršā un saliktā nākotne, nākotnes formu veidošana, locīšana. Darbības vārdu veidu savstarpēja sakarība. Lietvārdu Datīvs – Кому? Чему? | Nodarbības | 6.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Mājas darbi ar konkrētu uzdevumu došanu; vingrinājumu, vēstuļu, rakstīšana, izmantojot dotos paraugus; aktīvas leksikas, darbības vārdu formas apguve. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Aktīva līdzdalība praktiskajās nodarbībās, laikus un kvalitatīvi izpildīti patstāvīgie darbi; sekmīgi uzrakstīti 4 testi, kursa beigās eksāmens – mutvārdu pārbaude un rakstveida tests. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Pēc sekmīgi apgūtas studiju kursa programmas studējošais zinās: krievu standartvalodas vārdu krājumu, vienkāršus stāstījuma un jautājuma teikumus; pareizu vārdu kārtību teikumā; nepieciešamākās frāzes sarunas uzsākšanai, tās uzturēšanai, informācijas nodošanai; biežāk sastopamās krievu valodas konstrukcijas, darbības vārda tagadnes, pagātnes un nākotnes formu veidošanu un lietošanu. | ||||||||
Prasmes: | Pēc sekmīgi apgūtas studiju kursa programmas studējošais pratīs: saprast vienkāršus tekstus par zināmām ikdienas tēmām, vēstules, ielūgumus, sludinājumus presē un citus autentiskus materiālus; izmantot apgūtās valodas struktūras ikdienas komunikācijā. | ||||||||
Kompetences: | Pēc studiju kursa apguves studējošais spēs sniegt īsu informāciju par sevi, saviem tuviniekiem, dzīves apstākļiem un studijām; spēs izveidot tekstu ielūgumam un personīgai vēstulei, īsus ziņojumus, pierakstīt vienkāršu informāciju; spēs veidot monologu un dialogu par dažādām ar sadzīvi un studijām saistītām tēmām. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Л.В. Миллер « Жили-были « 28 уроков русского языка для начинающих. Санкт-Петербург, Златоуст, 2006 | ||||||||
2 | J. Ovsijenko „Krievu valoda iesācējiem” Rīga, Zvaigzne ABC, 2004 | ||||||||
3 | Pille lsona „Īsa krievu valodas gramatika” Rīga, ZvaigzneABC, 2005 | ||||||||
4 | Сборник упражнений по грамматике русского языка , Санкт-Петербург, 2003 | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | M. Krasnais, V.Pužule, G. Silakalne „Krievu valodas pareizrakstība” Rīga, Zvaigzne ABC, 2005 | ||||||||
2 | E. Kolārova, A. Berdičevskis „Krievu valodas pašmācība”, Rīga, Zvaigzne ABC, 2011 | ||||||||
3 | И.В. Курлова »Начинаем читать по-русски» ,Москва, Русский язык, 2008 | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | www.russian.language.ru |