.
Ilgtspējīga sociālā uzņēmējdarbība
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:2.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:19.12.2019 10:29:00
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | LUSDK_232 | LKI līmenis: | 6. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 4.00 | ECTS: | 6.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Vadībzinātne; Uzņēmējdarbības vadība | Mērķauditorija: | Uzņēmējdarbības vadība; Vadībzinātne | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Ieva Kalve | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Labklājības un sociālā darba katedra | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, socdkrsu[pnkts]lv, +371 67061575 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 10 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 20 | ||||
Nodarbības (skaits) | 10 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 20 | ||||
Kopā kontaktstundas | 40 | ||||||||
Nepilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 6 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 12 | ||||
Nodarbības (skaits) | 8 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 16 | ||||
Kopā kontaktstundas | 28 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Pamatzināšanas ekonomikā, starptautiskajā biznesā, organizāciju teorijā un vadīšanā/menedžmentā. | ||||||||
Mērķis: | Sniegt studējošajiem zināšanas un prasmes gan par sociālās uzņēmējdarbības būtību, gan modeļiem un to realizāciju pasaulē, iekļaujot gan ilgtspējīgas sociālās uzņēmējdarbības piemērus, gan instrumentus un mehānismus. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Sociālo pārmaiņu nepieciešamība pasaulē un jaunie ilgtspējīgu sociālo pārmaiņu ieviešanas modeļi. | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
2 | Sociālā uzņēmuma uzstādījums un koncepcija: sociālo inovāciju ieviešana sociālo problēmu risināšanai. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
3 | Sociālā uzņēmuma dizains. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||||
4 | Sociālā uzņēmuma darbības plāna izstrādāšana. | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||||
5 | Finanšu piesaiste sociālajam uzņēmumam. | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
6 | Sociālā uzņēmuma vadīšana. | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 3.00 | mācību izbraukums | |||||||
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Sociālo pārmaiņu nepieciešamība pasaulē un jaunie ilgtspējīgu sociālo pārmaiņu ieviešanas modeļi. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
2 | Sociālā uzņēmuma uzstādījums un koncepcija: sociālo inovāciju ieviešana sociālo problēmu risināšanai. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
3 | Sociālā uzņēmuma dizains. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||||
4 | Sociālā uzņēmuma darbības plāna izstrādāšana. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
5 | Finanšu piesaiste sociālajam uzņēmumam. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
6 | Sociālā uzņēmuma vadīšana. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 2.00 | mācību izbraukums | |||||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Līdzdalība lekcijās un semināros, individuālais darbs un grupu darbs ārpus lekcijām saskaņā ar mācībspēka uzdevumiem: lasīšana, prezentāciju gatavošana, gatavošanās eksāmenam. Detalizēta informācija par katru no veicamajiem darbiem tiks sniegta 1. lekcijā un izdales materiālos, kas pieejami e-studijās. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | 1. Lasīšanas atskaites – 30%. Iesniegšana: mutvārdos vai rakstiski (tiešsaistē), nosaucot, kas lasīts un sniedzot īsu izvērtējumu. Vērtēšana kvantitatīva – pēc izlasītā daudzuma. 2. Gadījumu / piemēru analīze, prezentācijas un debates – 30%. Iesniegšana: uzdoto gadījumu / tēmu prezentēšana auditorijai nodarbību laikā, debates / prezentāciju apspriešana. 3. Eksāmens – 40%. Individuāli vai grupā izstrādātā sociālās uzņēmējdarbības projekta / idejas prezentēšana. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Izpratne par pamatkoncepcijām, dažādajām pieejām un sociālās uzņēmējdarbības modeļiem, kā arī par sociālās uzņēmējdarbības piemēriem pasaulē – dažādās valstīs un nozarēs. | ||||||||
Prasmes: | Prezentēšanas prasmes, kas stiprina studējošo argumentācijas, izskaidrošanas un diskusiju prasmes par aktuālajiem sociālās uzņēmējdarbības aspektiem. Grupu darbs un diskusijas paaugstina studējošo kritiskās domāšanas un diskusiju kultūras prasmes. | ||||||||
Kompetences: | Spēja analizēt, salīdzināt, aprakstīt un izvērtēt dažādas pieejas ilgtspējīgu sociālo uzņēmumu veidošanā un vadīšanā. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Rata, G. (2014). Social Economics and Entrepreneurship. Newcastle upon Tyne: Cambridge Scholars Publishing. | ||||||||
2 | Nicholls, A. (2006). Social Entrepreneurship: New Models of Sustainable Social Change. Oxford: OUP Oxford. | ||||||||
3 | Praszkier, R., & Nowak, A. (2012). Social Entrepreneurship: Theory and Practice. Cambridge: Cambridge University Press. | ||||||||
4 | Sociālā uzņēmuma likums/Social Enterprise Law. Pieejams no/Available from: https://likumi.lv/doc.php?id=294484 | ||||||||
5 | Kalve, I. (2012). Sociālā uzņēmējdarbība un informācija par to Latvijas publiskajā telpā. University Turiba (Riga, Latvia), XIII International Scientific Conference. Pieejams no: https://www.researchgate.net/publication | ||||||||
6 | Licite, L. (2018). Theoretical Models of Social Enterprises in Latvia. Research for Rural Development - International Scientific Conference, 2, 180–186. Available from: https://doi.org/10.22616/rrd.24.2018.070 | ||||||||
7 | Maura-Jeromanova, S., Šukjurovs, I. (2019). Social entrepreneurship as one of the business development activities in rural areas of Latvia. Available from: https://doi.org/10.17770/etr2019vol1.4165 | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Freeman, J., (1999) On the Origins of Social Movements. Available from: https://www.jofreeman.com/socialmovements/origins.htm | ||||||||
2 | Bornstein, D., & Davis, S. (2010). Social Entrepreneurship : What Everyone Needs to Know®. New York: Oxford University Press. | ||||||||
3 | Nordic Council of Ministers. (2015). Social Entrepreneurship and Social Innovation : Initiatives to Promote Social Entrepreneurship and Social Innovation in the Nordic Countries. Copenhagen: Nordic Council of Ministers. | ||||||||
4 | Short, J. (2014). Social Entrepreneurship and Research Methods (Vol. 1st ed). Bingley, U.K.: Emerald Group Publishing Limited. | ||||||||
5 | Ruysscher, C., Claes, C., Lee, T., Cui, F., Loon, J., Maeyer, J., & Schalock, R. (2017). A Systems Approach to Social Entrepreneurship. Voluntas: International Journal of Voluntary & Nonprofit Organizations, 28(6), 2530–2545. | ||||||||
6 | Abrar, A., Gohar, M., & Shoaib, S. (2018). Social Entrepreneurship as Creative Destructors. Abasyn University Journal of Social Sciences, Special Issue, 1–20. | ||||||||
7 | Molina, J.L., Valenzuela-García, H., Lubbers, M.J., Escribano, P., & Lobato, M.M (2018). “The Cowl Does Make The Monk”: Understanding the Emergence of Social Entrepreneurship in Times of Downturn. Voluntas: International Journal of Voluntary & Nonprofit Organizations. | ||||||||
8 | Terziev, V., & Bencheva, N. (2019). Current Status of Social Entrepreneurship in Bulgaria. Advances in Bulgarian Science, 5–18. | ||||||||
9 | Atiq, M., Siddique, M., & Mufti, O. (2018). A Stakeholder Approach to Social Entrepreneurship: The Case of Fascino Couture. Abasyn University Journal of Social Sciences, Special Issue, 1–15. | ||||||||
10 | Rihter, L. (2018). Social Entrepreneurship in Slovenia: An Opportunity for Sustainable Development? Revija Za Socijalnu Politiku, 25(3), 285–302. Available from: https://doi.org/10.3935/rsp.v25i3.1492 | ||||||||
11 | Hudcová, E., Chovanec, T., & Moudrý, J. (2018). Social Entrepreneurship in Agriculture, a Sustainable Practice for Social and Economic Cohesion in Rural Areas: The Case of the Czech Republic. European Countryside, 10(3), 377–397. | ||||||||
12 | Elsayed, Y. (2018). At the Intersection of Social Entrepreneurship and Social Movements: The Case of Egypt and the Arab Spring. Voluntas: International Journal of Voluntary & Nonprofit Organizations, 29(4), 819–831. | ||||||||
13 | Grohs, S., Schneiders, K., & Heinze, R. (2017). Outsiders and Intrapreneurs: The Institutional Embeddedness of Social Entrepreneurship in Germany. Voluntas: International Journal of Voluntary & Nonprofit Organizations, 28(6), 2569–2591. | ||||||||
14 | Jovanovski, B., Polenakovik, R., Velkovski, T., Stankovska, I., & Polenakovik, M.(2018). Innovative Approach for Facing Roma Exclusion with Social Entrepreneurship Trainings. Annals of the Faculty of Engineering Hunedoara-International Journal of Engineering. | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | Sociālās uzņēmējdarbības atbalsta organizācijas ASHOKA mājaslapa. Pieejams no: www.ashoka.org | ||||||||
2 | Batijas jūras reģiona sociālās uzņēmējdarbības platforma. Pieejams no: www.socialenterprisebsr.net | ||||||||
3 | Latvijas Sociālās uzņēmējdarbības asociācijas mājaslapa. Pieejams no: www.sua.lv | ||||||||
4 | Sociālās inovācijas centra mājaslapa. Pieejams no: www.socialinnovation.lv | ||||||||
5 | Social Finance. Available from: www.socialfinance.org.uk |