.
Jaunu zināšanu pārnese un pielietošana rehabilitācijā
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:6.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:18.08.2022 15:28:58
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | REK_025 | LKI līmenis: | 7. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Klīniskā medicīna; Sporta medicīna un rehabilitoloģija | Mērķauditorija: | Rehabilitācija; Medicīnas pakalpojumi | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Signe Tomsone | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Rehabilitācijas katedra | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, rkrsu[pnkts]lv, +371 20271291 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 4 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 8 | ||||
Nodarbības (skaits) | 4 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 4 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 16 | ||||
Kopā kontaktstundas | 24 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Pamatzināšanas pētniecības metodoloģijā, uz pierādījumiem balstīta prakse veselības aprūpē. | ||||||||
Mērķis: | Studiju kursa mērķis ir padziļināt studentu izpratni par zinātnes atklājumu un veselības zinātņu pētniecības rezultātu pielietojamību sabiedrības labā, kā arī iepazīstināt studentus ar stratēģijām zināšanu pārnesei praksē strādājot ar dažādām mērķa grupām. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Jaunu zināšanu pārnese un pielietošana rehabilitācijā: teorētiskie koncepti. | Lekcijas | 2.00 | E-studiju vide | |||||
2 | Zinātnes atklājumu vērtība un pielietojamība, jaunu zināšanu pārnese – procesa definējums un skaidrojums, aktuālās tendences. | Lekcijas | 2.00 | E-studiju vide | |||||
3 | Zināšanu pārneses plānošanas modeļi un efektīvas stratēģijas dažādām mērķa grupām. Mācību uzdevumi. | Nodarbības | 2.00 | E-studiju vide | |||||
4 | Faktori, kas ietekmē jaunu zināšanu pārnesi. Mācību uzdevumu rezultātu prezentācija. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Informacijas un zinātnisko rakstu kritiska analīze, gadījumu analīze individuāli un mazās grupās. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Aktīva līdzdalība praktiskajās nodarbībās un semināros; laikus iesniegti patstāvīgie darbi un to kvalitāte. Eksāmens tiek īstenots kumulatīvā formātā (gala vērtējums veidojas no kursa laikā veikto atsevišķo uzdevumu vērtējumiem): 1) Īsais tests- 10%; 2) Patstāvīgais darbs- 30%; 3) Individuālais mācību uzdevums- 60%. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Sekmīgas kursa apguves rezultātā studējošie zinās un izpratīs zināšanu apmaiņas, sintēzes, un pielietošanas aspektus. | ||||||||
Prasmes: | Sekmīgas kursa apguves rezultātā studējošie plānos zināšanu pārnesi un komunikāciju starp pētniekiem un dažādām lietotāju (mērķa) grupām sabiedrībā. | ||||||||
Kompetences: | Sekmīgas kursa apguves rezultātā studējošie kritiski analizēs situāciju rehabilitācijas prakses kontekstā un veicinās uz pierādījumiem balstītu praksi. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Morris JH, Bernhardsson S, Bird ML, et.al. Implementation in rehabilitation: a roadmap for practitioners and researchers. Disabil Rehabil. 2020 Nov;42(22):3265-3274. doi: 10.1080/09638288.2019.1587013. Epub 2019 Apr 12. PMID: 30978129. | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Publications of the National Center for the Dissemination of Disability Research (NCDDR) | ||||||||
2 | Estabrooks C A., Thompson D S., Lovely J. J. E., Hofmeyer A. A Guide to Knowledge Translation Theory. The Journal of Continuing Education in the Health Professions, 2006, Volume 26: 25–36. | ||||||||
3 | Menon A., Korner-Bitensky N., Kastner M., McKibbon A., Straus S. Strategies for rehabilitation professionals to move evidence based knowledge into practice: a systematic review. J Rehabil Med 2009; 41: 1024–1032 | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | Elektroniskie informācijas resursi |