.
Fizioterapija pediatrijā
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:3.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:08.02.2019 10:57:52
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | REK_064 | LKI līmenis: | 6. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Klīniskā medicīna; Sporta medicīna un rehabilitoloģija | Mērķauditorija: | Medicīnas pakalpojumi | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Ilze Tāse | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Rehabilitācijas katedra | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, rkrsu[pnkts]lv, rkrsu[pnkts]lv, +371 20271291 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 0 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 0 | Kopā lekciju kontaktstundas | 0 | ||||
Nodarbības (skaits) | 10 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 4 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 40 | ||||
Kopā kontaktstundas | 40 | ||||||||
Nepilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 0 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 0 | Kopā lekciju kontaktstundas | 0 | ||||
Nodarbības (skaits) | 8 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 5 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 40 | ||||
Kopā kontaktstundas | 40 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Saslimšanas bērna vecumā, zināšanas par bērna psihomotoro attīstību, praktiskās iemaņas fizioterapijas tehniku pielietošanā | ||||||||
Mērķis: | Veicināt teorētisko un praktisko zināšanu apguvi par bērna attīstības īpatnībām dažādos vecuma periodos, par fizioterapijas iespējām pie dažādām slimībām bērnu vecumā. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Bērna attīstība pirmajā dzīves gadā, fizioterapijas nepieciešamība. Bērna pozicionēšana,ģērbšana, celšana, nēsāšana, tīšana. | Nodarbības | 1.00 | klīniskā bāze | |||||
2 | Priekšlaikus dzimis bērns, iespējamās problēmas, fizioterapija. | Nodarbības | 1.00 | klīniskā bāze | |||||
3 | Bronhīts, bronhiolīts, pneimonijas bērnu vecumā. Fizioterapijas iespējas. | Nodarbības | 1.00 | klīniskā bāze | |||||
4 | Bronhiālā astma, pleirīts bērnu vecumā. Fizioterapijas iespējas. | Nodarbības | 1.00 | klīniskā bāze | |||||
5 | Cistiskā fibroze jeb mukoviscidoze,bronhektātiskā slimība, fizioterapijas iespējas. | Nodarbības | 1.00 | klīniskā bāze | |||||
6 | Praktiskā nodarbība- pulmonoloģijā pielietojamo fizioterapijas tehniku praktiska apmācība. | Nodarbības | 1.00 | klīniskā bāze | |||||
7 | Juvenilais idiopātiskais artrīts, sistēmas sklerodermija, juvenilais dermatomiozīts, sistēmas sarkanā vikēde. Fizioterapijas pprincipi. | Nodarbības | 1.00 | klīniskā bāze | |||||
8 | Praktiska nodarbība-pacienta izmeklēšana, protokola patstāvīga izsrādāšana par konkrēto pacientu. | Nodarbības | 1.00 | klīniskā bāze | |||||
9 | Gūžas locītavas attīstības displāzija, pamežģījums, mežģījums. Iedzimts šķībais kakls, iedzimtas greizās pēdas. Aseptiskās nekrozes,lūzumi, apdegumi bērnu vecumā. Fizoterapijas principi. | Nodarbības | 1.00 | klīniskā bāze | |||||
10 | Miopātijas, n.facialis bojājums, spina bifida. Fizioterapijas principi. | Nodarbības | 1.00 | klīniskā bāze | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Patstāvīga uzdotās tēmas sagatavošana referāta veidā atbilstoši studiju kursa saturam un tās prezentēšana. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | - Prezentācijas par konkrētām uzdotām tēmā; - Aktīva dalība nodarbībās; - kursa beigās eksāmens. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Fizioterapijas pielietošana bērna vecumā: priekšlaikus dzimušiem bērniem, ortopēdisku slimību gadījumā, pie apdegumiem, pulmonoloģijā, bērniem ar progresējošām izsīkstošām slimībām, bērniem ar neatgriezeniskiem kustību aparāta bojājumiemu. u.c. | ||||||||
Prasmes: | Studiju kursa apguves rezultātā students pratīs veikt anamnēzes ievākšanu, fizioterapeitisko izmeklēšanu un novērtēšanu bērna vecuma pacientiem, patstāvīgi sastādīt fizioterapijas plānu konkrētam pacientam, izvēlēties pacientam ar konkrētu patoloģiju atbilstošas fizioterapijas tehnikas, dokumentēt. | ||||||||
Kompetences: | Veiksmīgas studiju kursa apguves rezultātā studenti spēj praktiski pielietot iegūtās zināšanas un prasmes pacienta izmeklēšanā, novērtēšanā, fizioterapijas plāna sastādīšanā konkrētam pacientam, izvēloties konkrētam pacientam atbilstošas fizioterapijas tehnikas un to dokumentēt. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Physical Therapy for Children, 3rd ed. [elektroniskais resurss]: companion DVD /Suzanne K.] Campbell, [Darl W.] Vander Linden, [Robert J.] Palisano. - [St. Louis, Mo.?]: Saunders Elsevier, c2006. - 1 DVD-ROM. Kopā ar grāmatu: Physical Therapy for Children. 3rd ed. 2006. | ||||||||
2 | Physical Therapy for Children / [edited by] Suzanne K. Campbell; associate editors, Darl W.Vander Linden, Robert J. Palisano. - 3rd ed. - St. Louis, Mo.: Saunders Elsevier, c2006. - xv, 1181 lpp.: il., tab., diagr. + 1 DVD. Piel.: Physical Therapy for Children: companion DVD. 3rd ed. 2006. | ||||||||
3 | Inge Flemige, „Zīdaiņa attīstība un attīstības traucējumi”, Zvaigzne ABC, 1999., ISBN 9984-17-090-X. | ||||||||
4 | Feldkamp et al., „Krankergymnastische Behandlund der Infantilen Zerebralparese, Pflaum, 1989. | ||||||||
5 | Brocke, Berdel,Ehrenberg Atemtherapie fur Ssauglinge und Kinde. | ||||||||
6 | Cambell S.K. Physical Therapy for Children. 1998. | ||||||||
7 | Hilla Ehrenberg Atemtherapie in der Physiotherapie/ Krankengymnastik International Physiotherapy Group for Cystic Fibrosis (CF), 1998., 32.p. Munchen Pflaum Physiotherapie. 1998., 263.lpp. | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Mellēna K., Hēla K., O. Tropa Mārtiņa stāsts”, Priekšlaikus dzimušo bērnu problēmas un risinājumi, 2004., 2004., ISBN 9984-19-632-1 | ||||||||
2 | Emmi Pikler., „LaBt mir Zeit”, Pflaum, 1997. | ||||||||
3 | Monika Aly, „Das Sorgenliend im ersten Lebensjahr”, Springer, 1998. |