.
Izvērtēšana praksē
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:4.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:25.03.2022 13:48:24
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | REK_185 | LKI līmenis: | 7. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Klīniskā medicīna; Veselības aprūpe | Mērķauditorija: | Rehabilitācija | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Jana Duhovska | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Rehabilitācijas katedra | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, rkrsu[pnkts]lv, +371 20271291 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 0 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 0 | Kopā lekciju kontaktstundas | 0 | ||||
Nodarbības (skaits) | 2 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 4 | ||||
Kopā kontaktstundas | 4 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Profesionālā darbība mākslu terapijā un tās tiesiskie pamati; Izvērtēšanas principi un process mākslu terapijā; Personības un attīstības psiholoģija; Individuālā konsultēšana mākslu terapijā un psihodinamika; Medicīniskā rehabilitācija un komandas darbs. | ||||||||
Mērķis: | Attīstīt maģistrantu zināšanas, prasmes un kompetenci par izvērtēšanu mākslas terapijas specializācijā darbā ar pacientiem psihiatrijā, rehabilitācijā un sociālajā aprūpē, pielietojot mākslā balstītos un citus izvērtēšanas instrumentus, identificējot pacientu orientējošo aktuālo fizisko un psiholoģisko stāvokli un sociālo situāciju, grūtības un to attīstību, resursus un spējas, piemērotību mākslas terapijas specializācijai, veicot risku un kontrindikāciju izvērtēšanu, kā arī formulējot darba mērķus. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Ievadnodarbība par kursa organizāciju un prasībām prakses atskaites sagatavošanai. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Students prakses vadītāja pārraudzībā, dibinot kontaktu un, pielietojot mākslā balstītos un citus izvērtēšanas instrumentus, identificē vismaz divu dažāda vecuma pacientu orientējošo aktuālo fizisko un psiholoģisko stāvokli un sociālo situāciju, grūtības un to attīstību, resursus un spējas, piemērotību mākslas terapijai, veic risku un kontrindikāciju izvērtēšanu, kā arī formulē darba hipotēzi un no tās izrietošos darba mērķus. Rakstiski sagatavo divu pacientu izvērtēšanas protokolus; sniedz pašrefleksiju/ novērtējumu par saviem resursiem un grūtībām izvērtēšanas procesa gaitā. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Rakstiska divu pacientu izvērtēšanas protokolu pēc dotajiem kritērijiem sagatavošana un prezentācija; rakstiska pašrefleksija/ novērtējums par saviem resursiem un grūtībām izvērtēšanas procesa gaitā. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Atskaite (Prakse) | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Nosauc, izskaidro un teorētiski raksturo nozīmīgākos mākslā (specializācijā) balstītos un citus izvērtēšanas instrumentus darbā ar pacientiem individuāli psihiatrijā, rehabilitācijā un sociālajā aprūpē. Teorētiski raksturo sadarbības pamatprincipus saskarsmē ar pacientu un/ vai viņa aprūpētājiem un darba/ prakses vietās strādājošajiem speciālistiem. | ||||||||
Prasmes: | Atbilstoši biopsihosociālajai pieejai izvērtē pacientu, izvirza un formulē atbilstošus mākslas terapijas mērķus un uzdevumus. Pielieto izvērtēšanas/ novērtēšanas instrumentus un intervences. Salīdzina un skaidro dažādu klientu/ pacientu grupu mākslas līdzekļu izvēles un radošā procesa specifiku. Analizē pacienta neverbālo komunikāciju mākslas terapijas procesa kontekstā. | ||||||||
Kompetences: | Praksē pielieto mākslā balstītus un citus izvērtēšanas instrumentus; dokumentē izvērtēšanas procesu un rezultātu, atbilstoši izvēlētajiem instrumentiem. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | A comprehensive guide to music therapy: theory, clinical practice, research, and training. (2019). Sast. Lindahl Jacobsen, S., Nygaard Pedersen, I., Bonde, L.O. London: Jessica Kingsley Publishers | ||||||||
2 | The Oxford handbook of dance and wellbeing. (2017). Red. Karkou, V., Oliver, S., Lycouris, S. London: Oxford University Press | ||||||||
3 | Handbook of art therapy (2nd edition). (2012). Malchiodi, C.A. New York; London: Guilford Press. (akceptējams izdevums) | ||||||||
4 | Acting for real: drama therapy process, technique, and performance (2nd edition). (2019). Emunah, R. London: Routledge | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Mākslu terapija (otrais izdevums). (2011). Sast. K. Mārtinsone. Rīga: RaKa | ||||||||
2 | Izvērtēšana mākslas terapijā: principi un metodes. (2016). Sast. Strazdiņa, E., Mārtinsone, K. Rīga: Rīgas Stradiņa universitāte | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | The arts in psychotherapy | ||||||||
2 | Drama therapy review | ||||||||
3 | Nordic journal of music therapy | ||||||||
4 | Body, movement and dance in psychotherapy | ||||||||
5 | International journal of art therapy |