Pārlekt uz galveno saturu

Praktiskā uzņēmējdarbība

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:5.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:02.02.2024 12:31:04
Par studiju kursu
Kursa kods:SBUEK_167LKI līmenis:6. līmenis
Kredītpunkti:4.00ECTS:6.00
Zinātnes nozare:EkonomikaMērķauditorija:Uzņēmējdarbības vadība
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Kristaps Zaļais
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Sociālo zinātņu fakultāte
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:Dzirciema iela 16, Rīga, szfatrsu[pnkts]lv
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)4Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas8
Nodarbības (skaits)16Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas32
Kopā kontaktstundas40
Nepilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)4Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas8
Nodarbības (skaits)10Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas20
Kopā kontaktstundas28
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Matemātikas un mikroekonomikas pamati.
Mērķis:
Apgūt uzņēmējdarbības teorijas, mācīties izstrādāt biznesa plānu un prast atrast iespējas piesaistīt finansējumu uzņēmējdarbības uzsākšanai.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Ievads. Uzņēmējdarbības teorijas (ievads uzņēmējdarbībā).Lekcijas2.00auditorija
2Starptautiskās uzņēmējdarbības vides izmaiņas mūsdienās.Lekcijas2.00auditorija
3Uzņēmēja svarīgākās īpašības un to attīstības iespējas.Nodarbības1.00auditorija
4Komandas darba būtiskākie aspekti. Empātija un konfliktu risināšana.Nodarbības2.00auditorija
5Biznesa ideju ģenerēšana. Biznesa plāna būtība un nozīme. Biznesa plāna daļas – uzņēmuma un preces/pakalpojuma aprakstu apskats.Nodarbības2.00auditorija
6Biznesa plāna daļas – mārketinga plāns un tirgus analīze.Nodarbības2.00auditorija
7Biznesa plāna finanšu daļa un risku analīze. Biznesa plāna noformēšana.Nodarbības2.00auditorija
8Prezentācijas prasmju attīstība. Biznesa prezentāciju atšķirība no akadēmiskajām prezentācijām.Nodarbības2.00auditorija
9Veiksmīgās uzņēmējdarbības uzsākšanas piemēru situāciju analīze.Nodarbības1.00auditorija
10Mācīšanās no savām kļūdām kā veiksmīgas uzņēmējdarbības pamats.Nodarbības1.00auditorija
11Tirgus segmentācijas un mārketinga stratēģijas izveide – darbs grupās pie savas biznesa idejas izstrādes.Nodarbības1.00auditorija
12Finansējuma piesaistes iespējas. Prezentācijas izveide investoriem.Nodarbības2.00auditorija
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Ievads. Uzņēmējdarbības teorijas (ievads uzņēmējdarbībā).Lekcijas2.00auditorija
2Starptautiskās uzņēmējdarbības vides izmaiņas mūsdienās.Lekcijas2.00auditorija
3Uzņēmēja svarīgākās īpašības un to attīstības iespējas.Nodarbības1.00auditorija
4Komandas darba būtiskākie aspekti. Empātija un konfliktu risināšana.Nodarbības1.00auditorija
5Biznesa ideju ģenerēšana. Biznesa plāna būtība un nozīme. Biznesa plāna daļas – uzņēmuma un preces/pakalpojuma aprakstu apskats.Nodarbības1.00auditorija
6Biznesa plāna daļas – mārketinga plāns un tirgus analīze.Nodarbības1.00auditorija
7Biznesa plāna finanšu daļa un risku analīze. Biznesa plāna noformēšana.Nodarbības1.00auditorija
8Prezentācijas prasmju attīstība. Biznesa prezentāciju atšķirība no akadēmiskajām prezentācijām.Nodarbības1.00auditorija
9Veiksmīgās uzņēmējdarbības uzsākšanas piemēru situāciju analīze.Nodarbības1.00auditorija
10Mācīšanās no savām kļūdām kā veiksmīgas uzņēmējdarbības pamats.Nodarbības1.00auditorija
11Tirgus segmentācijas un mārketinga stratēģijas izveide – darbs grupās pie savas biznesa idejas izstrādes.Nodarbības1.00auditorija
12Finansējuma piesaistes iespējas. Prezentācijas izveide investoriem.Nodarbības1.00auditorija
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Patstāvīgi veikti mājas darbi, sagatavošanās dalībai semināros, biznesa plāna izstrāde un prezentācija.
Vērtēšanas kritēriji:
Akumulētā atzīme un gala darbs – izstrādāts biznesa plāns. Akumulēto atzīmi procentuāli veido: aktivitāte semināros (20%); mājas darbi (40%); biznesa plāna izstrāde un prezentācija (40%). Gala atzīmi veido visu atzīmju summa. Zināšanas tiks vērtētas 10 ballu sistēmā.
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens (Rakstisks)
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):Eksāmens (Rakstisks)
Studiju rezultāti
Zināšanas:Studenti iegūst zināšanas par uzņēmējdarbības teorijām, mūsdienu uzņēmējdarbības īpatnībām, kas saistās ar vides izmaiņām; kā arī par emocionālās inteliģences nozīmi uzņēmējdarbībā un komandas darbā. Studiju kursa apguves rezultātā studenti attīsta biznesa plānu rakstīšanas pamatus.
Prasmes:Pēc veiksmīgas studiju kursa apguves studenti spēj izvērtēt savas biznesa idejas tirgus potenciālu, spēj novērtēt potenciālo pircēju vajadzības saistībā ar jauno produktu vai pakalpojumu, kā arī orientējas jaundibināto uzņēmumu svarīgākajos finanšu rādītājos.
Kompetences:Kursa ietvaros studenti iegūst ar komandas darbu saistītās kompetences, spēj argumentēti, balstoties uz analīzi un faktiem, pierādīt savas biznesa idejas vērtību plašākai auditorijai.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Heath, D., Heath C. Made to Stick. Random House, 2007.
2Barrow, C., Barrow, P., Brown, R. The business plan workbook. Kogan Page, 5th edition, 2005.
Papildu literatūra
1Ulwick, A. Turn Customer Input into Innovation. Harvard Business Review, January 2002.
2McGrath, R.G., The End of Competitive Advantage: How to Keep Your Strategy Moving as Fast as Your Business. 2013.
3Flanagan, W., Smith, J.L. Creating Competitive Advantage: Give Customers a Reason to Choose You Over Your Competitors. Harward Business School Publishing, 2006.
4Hilton, R.W. Managerial Accounting: Creating Value in a Dynamic Business Environment. 9th edition, 2010.
5Stutely, R. The Definitive Business Plan: The Fast Track to Intelligent Planning for Executives and Entrepreneurs. 3rd edition, 2012.
6Zacharakis, A., Spinelli, S., Timmons, A.J. Business Plans that Work: A Guide for Small Business. 2nd edition, 2011.