.
Neirofizioloģija
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:2.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:18.01.2019 08:53:14
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | CFUBK_008 | LKI līmenis: | 7. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Klīniskā medicīna | Mērķauditorija: | Medicīnas pakalpojumi | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Normunds Limba | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Cilvēka fizioloģijas un bioķīmijas katedra | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Rīga, Dzirciema iela 16, cfbkrsu[pnkts]lv, cfbkrsu[pnkts]lv, +371 67061550 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 5 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 4 | Kopā lekciju kontaktstundas | 20 | ||||
Nodarbības (skaits) | 5 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 4 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 20 | ||||
Kopā kontaktstundas | 40 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Cilvēka anatomija, fizioloģija, bioloģija, fizika, ķīmija. | ||||||||
Mērķis: | Veicināt zināšanu apguvi par vesela organisma funkciju realizācijas un regulācijas mehānismiem, kā arī attīstīt iemaņas funkciju novērtēšanas metožu izmantošanā. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Fizioloģisko funkciju reģistrācija. | Nodarbības | 1.00 | laboratorija | |||||
2 | Šūnas fizioloģija. | Lekcijas | 2.00 | laboratorija | |||||
3 | Sinaptiskā pārvade. | Lekcijas | 1.00 | laboratorija | |||||
4 | Stimulācijas elektromiogrāfija. | Nodarbības | 1.00 | laboratorija | |||||
5 | Sensoro sistēmu fizioloģija. | Lekcijas | 1.00 | laboratorija | |||||
6 | Elektromiogrāfija. | Nodarbības | 1.00 | laboratorija | |||||
7 | Esteziometrija. | Nodarbības | 1.00 | laboratorija | |||||
8 | Refleksi. | Lekcijas | 1.00 | laboratorija | |||||
9 | Veģetatīvā nervu sistēma. | Lekcijas | 1.00 | laboratorija | |||||
10 | Refleksa un reakcijas laika noteikšana. | Nodarbības | 1.00 | laboratorija | |||||
11 | Sirdsdarbības izmaiņas adrenerģisku un holīnerģisku vielu ietekmē. | Nodarbības | 1.00 | laboratorija | |||||
12 | Centrālās nervu sistēmas fizioloģija. | Lekcijas | 1.00 | laboratorija | |||||
13 | Smadzeņu elektriskā aktivitāte. Miegs. Atmiņa. | Lekcijas | 1.00 | laboratorija | |||||
14 | Strūpa tests. | Nodarbības | 1.00 | laboratorija | |||||
15 | Elektroencefalogrāfija. | Nodarbības | 1.00 | laboratorija | |||||
16 | Nosacījuma refleksi. Emociju regulācija. | Lekcijas | 1.00 | laboratorija | |||||
17 | Reģenerācija centrālajā un perifērajā nervu sistēmā. | Lekcijas | 1.00 | laboratorija | |||||
18 | Aizenka tests. | Nodarbības | 1.00 | laboratorija | |||||
19 | 16-faktoru tests. | Nodarbības | 1.00 | laboratorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Pirms nodarbības jāsagatavo atbildes uz teorētiskajiem jautājumiem, jāiepazīstas ar praktiskā darba gaitu; pēc prakstiskās nodarbības – patstāvīgi jānoformē prakstiskā darba secinājumi un jāiesniedz pārbaudei. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Semestra laikā nodarbībās mutiski vai rakstiski veiktās teorētisko zināšanu pārbaudes, sekmīgi veikts prakstiskais darbs un patstāvīgi uzrakstītu secinājumu ieskaite, 1. semestra beigās – eksāmens. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Studiju kursa sekmīgas apguves rezultātā students iegūs padziļinātas zināšanas par nervu sistēmas funkcijām, neironu darbības molekulārajiem aspektiem. Iegūtās zināšanas spēs izmantot, lai apgūtu pacientu funkcionālā stāvokļa izmeklēšanas metodes, pacientu stāvokļa novērtēšanas un ārstēšanas pamatprincipus. Students spēs analizēt vienkāršākos fizioloģisko mērījumu rezultātus, izskaidrot pacientu funkcionālā stāvokļa izmeklēšanas lietderību un nozīmību. | ||||||||
Prasmes: | Studiju kursa apguves rezultātā students pratīs veikt pamata fizioloģiskos mērījumus, kā arī pielietot iegūtās iemaņas datu datorizētā ieguvē un analīzē. Zināšanas par neirofizioloģisko procesu regulāciju spēs izmantot, risinot klīniskus uzdevumus. | ||||||||
Kompetences: | Iegūtās zināšanas un prasmes spēs izmantot fizioterapijas pacientu stāvokļa izmeklēšanai un fizioterapijas efektivitātes novērtēšanai. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Aberberga-Augškalne L. Fizioloģija rehabilitologiem un veselības sporta speciālistiem. ”Medicīnas apgāds”, 2008., 270 lpp. | ||||||||
2 | Valtneris A. Cilvēka fizioloģija. “Zvaigzne”, 1986., 435 lpp. | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Linda S. Costanzo. Physiology 4th edition. Saunders, Elsevier 2010., 512 pp. | ||||||||
2 | Gyuton A. C., Hall J. E., Textbook of medical physiology. Saunders 2005., 1104 pp. | ||||||||
3 | McArdle W. D., Katch F. I., Katch V. L. Exercise Physiology: Energy, Nutrition, and Human Performance. Lippincott Williams & Wilkins 2006., 1184 pp. | ||||||||
4 | Despopoulos A.; Silbernagl S. Color Atlas of Physiology. Georg Thieme Verlag 2008, 6th edition, 456 pp. | ||||||||
5 | Silverthorn D. U. Human Physiology: An Integrated Approach (6th edition); Pearson, 2012: 992 pp. | ||||||||
6 | Purves D. et all Neuroscience (5th edition) Sinauer Associates, Inc.; 2011: 759 pp. | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | E-studijās pieejamās interneta saites |