Pārlekt uz galveno saturu

Iekšķīgo slimību diferenciāldiagnostika un ārstēšanas novitātes (endokrinoloģija, hematoloģija, pneimonoloģija)

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:3.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:29.07.2020 14:33:51
Par studiju kursu
Kursa kods:ISK_202LKI līmenis:7. līmenis
Kredītpunkti:2.00ECTS:3.00
Zinātnes nozare:Klīniskā medicīna; Internā medicīnaMērķauditorija:Ārstniecība
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Jūlija Voicehovska
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Iekšķīgo slimību katedra
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:Rīga, Hipokrāta iela 2, iskatrsu[pnkts]lv, +371 67042139
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)0Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)0Kopā lekciju kontaktstundas0
Nodarbības (skaits)8Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)4Kopā nodarbību kontaktstundas32
Kopā kontaktstundas32
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Propedeitikā, patoloģijā, farmakoloģijā, imunoloģijā, dermatoloģijā, bioķīmijā, hemostāzē, vizuālā diagnostikā, kā arī priekšzināšanas, kas iegūtas iepriekšējo studiju gadu iekšķīgo slimību kursos.
Mērķis:
Studenti apgūs izplatītāko iekšķīgo slimību diagnostikas, diferenciāldiagnostikas un ārstēšanas novitātes (hematoloģija, endokrinoloģija, pneimonoloģija).
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Endokrīnas hiper- un hipotensijas. Endokrīnas komas.Nodarbības1.00klīniskā bāze
2Vairogdziedzera patoloģijas diferenciālā diagnoze.Nodarbības1.00klīniskā bāze
3Anēmijas, to diferenciāldiagnostika, ārstēšanas aktualitātes.Nodarbības1.00klīniskā bāze
4Hemorāģisko diatēžu klasifikācija un laboratoriskā diferenciāldiagnostika. Vazopātiju, trombocitopēniju, trombocītu funkciju traucējumi, koagulopātiju diferenciāldiagnostika. Imūna trombocitopēniska purpura. Gestācijas trombocitopēnija.Nodarbības1.00klīniskā bāze
5Limfodenopātiju, spenomegāliju diferenciāldiagnostika. Neitropēnijas sindroms, tā cēloņi, jaunākais terapijā.Nodarbības1.00klīniskā bāze
6Elpas trūkuma diferenciāldiagnostika. Obstruktīva miega apnoja (OMA).Nodarbības1.00klīniskā bāze
7Asins spļaušana (haemoptysis). Diferenciāldiagnostika.Nodarbības1.00klīniskā bāze
8Obstruktīvas elpceļu slimības, diferenciāldiagnostika un ārstēšanas novitātes.Nodarbības1.00klīniskā bāze
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Individuālais darbs ar pacientu – anamnēzes ievākšana, izmeklējumu interpretācija, ārstēšanas plāna sastādīšana, iespējamās diagnozes formulēšana; pacienta slimības vēstures izveidošana docētāja, ārstējošā ārsta vadībā; studiju pētnieciskā darba izstrāde, tā prezentācija un aizstāvēšana.
Vērtēšanas kritēriji:
Saskaņā ar Valsts pārbaudījuma nolikumu.
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Ieskaite (Semestra)
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):
Studiju rezultāti
Zināšanas:Studiju kursa apguves rezultātā studenti iegūst zināšanas par svarīgāko endokrīno, asins un asinsrades orgānu, ka arī plaušu slimību etioloģiju, patoģenēzi, diagnostiskajiem kritērijiem, diferenciālo diagnostiku un ārstēšanu. Studenti apgūst zināšanas par medicīniskās dokumentācijas aizpildīšanas principiem stacionārajos apstākļos.
Prasmes:Studiju kursa apguves rezultātā studenti prot komunicēt ar pacientiem un kolēģiem, identificēt studiju aprakstā uzskaitītās endokrīnās, asins un asinsrades orgānu, ka arī plaušu slimības, to smagumu un gaitu, diferencēt tos, pamatot diagnozi, nozīmēt nepieciešamo izmeklēšanu plānu un novērtēt rezultātus, nozīmēt ārstēšanu konkrētiem slimniekiem, noformēt nepieciešamo medicīnisko dokumentāciju.
Kompetences:Studiju kursa iegūtās kompetences ļaus mērķtiecīgi un strukturēti noskaidrot pacienta anamnēzi, novērtēt pacienta vitālos rādītājus (proti, pacienta apziņas stāvokli, elpošanu, sirdsdarbību, centrālo un perifēro pulsu, arteriālo asinsspiedienu, asins skābekļa piesātinājumu, ķermeņa temperatūru, diurēzi), ļaus sasaistīt patoloģisko procesu dažādos komponentus un simptomātiku, kas to ietekmē, ļaus izvērtēt pacienta veselības stāvokli, interpretēt atbilstību normai un novirzi no tās, un attiecināt atradni un konkrēto situāciju, un pieņemt lēmumu par tālāko rīcības taktiku. Ļaus atpazīt akūtus stāvokļus medicīnā, organizēt savlaicīgu palīdzības sniegšanu, ļaus interpretēt dažādu izmeklējumu rezultātus un formulēt atbilstošo slēdzienu, plānot ārstēšanas taktiku. Iegūtās kompetences ļaus veikt attiecīgajam patoloģiskajam stāvoklim atbilstošās manipulācijas, izrakstīt receptes, aizpildīt medicīnisko dokumentāciju saskaņā ar normatīvo aktu prasībām.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1A. Lejnieks. Klīniskā medicīna. 1.-3..grāmatas.Nacionālais apgāds, 2010-2012
2Safron Whitehead, John Miell „Clinical endocrinology” Scion Publishing.com 2013.
3Williams Textbook of Endocrinology, 12th edition, 2011
4Harrison`s Principles of Internal Medicine. 18-th ed, 2011
5The Merck Manual of diagnosis and therapy, 2011, 19.ed.
6Marshall A.Lichtman, Ernest Beutler, Thomas J.Kipps, Uri Seligsohn, Kenneth kaushansky, Josef T. Prchal. Williams Hematology. Seventh Edition. 2006.
7DeVita, Hellman, and Rosenberg's Cancer: Principles & Practice of Oncology (Cancer Principles and Practice of Oncology) by Vincent T. DeVita Jr. Jr. MD, Theodore S. Lawrence PhD MD, Steven A. Rosenberg MD PhD, Publisher: Lippincott Williams & Wilk
8S.Lejniece. Klīniskā hematoloģija. Nacionālais Medicīnas Apgāds, 2005.
Papildu literatūra
1S.Lejniece. Klīniskā hematoloģija. Nacionālais Medicīnas Apgāds, 2002.