Pārlekt uz galveno saturu

Endokrīno slimību diferenciāldiagnostiskie aspekti

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:3.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:27.07.2020 09:35:22
Par studiju kursu
Kursa kods:ISK_211LKI līmenis:7. līmenis
Kredītpunkti:2.00ECTS:3.00
Zinātnes nozare:Klīniskā medicīna; Internā medicīnaMērķauditorija:Ārstniecība
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Ilze Konrāde
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Iekšķīgo slimību katedra
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:Rīga, Hiprokrāta iela 2, iskatrsu[pnkts]lv, +371 67042338
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)4Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas8
Nodarbības (skaits)8Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)3Kopā nodarbību kontaktstundas24
Kopā kontaktstundas32
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Bioķīmija, patoloģija, fizioloģija, propedeitika un A endokrinoloģija (iekškīgās slimības, studiju kurss Nefroloģija, Gastroenteroloģija un Endokrinoloģija).
Mērķis:
Integrēt iepriekšējos studiju kursos iegūtās zināšanas klīnisko simptomu patoģenēzes mehānismos, izprast klīnisko lēmumu pieņemšanas procesu un starpdisciplināro integritāti.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Pieeja multimorbīdam 2. tipa cukura diabēta pacientam: medikamentu kombinācijas, ierobežojumi, kurus determinē aknu, nieru funkcijas traucējumi; Diabēta pacienta aprūpes principi interdisciplinārā stacionārā.Nodarbības1.00auditorija
2Cukura diabēta patoģenētiskās maskas un tipa precizēšana.Nodarbības1.00klīniskā bāze
3Dažādu diētas stratēģiju kritiska analīze. Cukura diabēta pašaprūpes principi 21. gadsimtā (tehnoloģijas un motivācija).Nodarbības1.00auditorija
4Neirohipofīze un ūdens - sāļu vielmaiņas traucējumi. Adenohipofīzes slimību klīniskās maskas.Nodarbības1.00auditorija
5Vairogdziedzera slimību maskas: simptomu patoģenēze, mērķtiecīga diferencildiagnoze klīnisko gadījumu kontekstā.Nodarbības1.00auditorija
6Virsnieru veidojumu diferenciāldiagnostika.Lekcijas1.00auditorija
7Sekundāras osteoporozes: no diagnozes līdz patoģenētiskai terapijai; Hiperkalciēmijas rēbusi un neatliekamā terapija klīnisko gadījumu analīze.Nodarbības1.00auditorija
8Makrovaskulārās komplikācijas 2. tipa CD pacientam: to terapeitiskās konsekvences un terapijas stratēģijas.Lekcijas1.00cits
9Diabētiska dislipidēmija: patoģenēze, medikamentozas un nemedikamentozas terapijas principi un klīnisko gadījumu kaleidoskops diskusijai; Insulīna rezistence un ateroģenēze: riska faktori un to loma slimības attīstībā.Nodarbības1.00auditorija
10Endokrīnās slimības kā kardiomiopātiju patoģenēzes modelis.Nodarbības1.00auditorija
11Ja sekundāra arteriāla hipertensija nav sekundāra endokrīnai slimībai… diagnostika, terapijas stratēģijas.Lekcijas1.00cits
12Endokrīnās slimības kā sirds ritma traucējumu modelis.Lekcijas1.00cits
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Sagatavo atbildes uz daudzatbilžu testiem. Individuālais darbs ar pacientu – anamnēzes ievākšana, izmeklējumu interpretācija, iespējamās diagnozes un diferenciālas diagnozes formulēšana.
Vērtēšanas kritēriji:
Students patstāvīgi apgūst studiju programmā piedāvāto literatūru, veic iegūtās informācijas apkopojumu. Sagatavo klīniskā gadījuma aprakstu. Obligāts pilns nodarbību un lekciju apmeklējums. Tiek vērtētas teorētiskas zināšanas ar klīniskā gadījuma analīzes palīdzību.
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):
Studiju rezultāti
Zināšanas:Studiju kursa apguves rezultātā studējošais spēs nosaukt un aprakstīt studiju aprakstā minētās endokrīnās slimības, spēs formulēt šo slimību definīciju, vadošo klasifikāciju (-as), slimības simptomātiku, slimības gaitu, diagnostikas kritērijus, izmeklēšanas plānu, ārstēšanas principus, ieskaitot nemedikamentozo, prognozi un prevencijas iespējas.
Prasmes:Spēs interpretēt klīnisko un bioķīmisko rādītājus, attiecināt to uz konkrētu klīnisko situāciju un sasaistīt to ar kopēju izmeklēšanas procesu; orientēties izmeklēšanas protokolos, rādītājos un interpretēt rezultātu; atpazīt programmā minētos sindromus un saprast kādās nozoloģijas ir šādas problēmas, diferencēt tos.
Kompetences:Ļauj izvirzīt darbības prioritātes un strukturēt darba uzdevumus tā, lai to izpilde visīsākā iespējamā laikā, racionāli izmantojot pieejamos resursus, uzlabotu pacienta veselības stāvokli.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1A. Lejnieks. Klīniskā medicīna. 1.-3.grāmatas. Nacionālais apgāds, 2010-2012 (akceptējams izdevums) (latviešu plūsmai)
2Safron Whitehead, John Miell. „Clinical endocrinology”. Scion Publishing.com, 2013
3Williams Textbook of Endocrinology. 12th edition, 2020