.
Problēmjautājumi infektoloģijas un hepatoloģijas aspektā
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:2.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:06.08.2020 11:31:33
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | IUDK_009 | LKI līmenis: | 7. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Klīniskā medicīna | Mērķauditorija: | Ārstniecība | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Ludmila Vīksna | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Infektoloģijas katedra | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Rīga, Linezera iela 3, idkrsu[pnkts]lv, +371 67014777 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 0 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 0 | Kopā lekciju kontaktstundas | 0 | ||||
Nodarbības (skaits) | 8 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 4 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 32 | ||||
Kopā kontaktstundas | 32 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Anatomijā, bioloģijā, parazitoloģijā, patoloģiskajā fizioloģijā, bioķīmijā, mikrobioloģijā, infektoloģijā, iekšķīgajās slimībās, ķirurģijā, neiroloģijā, klīniskajā farmakoloģijā un imunoloģijā. | ||||||||
Mērķis: | Nodrošināt teorētisko un praktisko zināšanu apguvi diferenciāldiagnostikai starp infekcijas un citu patoloģiju, kopīgas simptomātikas apstākļos; noskaidrot šo simptomu un sindromu patoģenēzi, kā arī detalizēti formulēt diagnozes pamatojumu. Paredzēts nostiprināt izmeklēšanas prasmes un veidot izmeklēšanas programmu konkrētam pacientam. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Detalizēts klīnisko gadījumu iztirzājums Covid-19 un citu ARVI kontekstos. | Nodarbības | 1.00 | klīniskā bāze | |||||
2 | Detalizēts hospitālo infekciju klīnisko gadījumu iztirzājums – pašreizējie risinājumi, tai skaitā epidemioloģiskie, un perspektīva. | Nodarbības | 1.00 | klīniskā bāze | |||||
3 | Detalizēta klīnisko gadījumu analīze protēžu un citu svešķermeņu, kas ievietoti organismā medicīniskos nolūkos infekciju kontekstos – risinājumi, perspektīva. | Nodarbības | 1.00 | klīniskā bāze | |||||
4 | Detalizēta klīnisko gadījumu analīze tropisko infekciju kontekstos Latvijas iedzīvotājiem – Denge drudzis, malārija u.c. Apdraudējuma novērtējums. Profilakse. | Nodarbības | 1.00 | klīniskā bāze | |||||
5 | Laimboreliozes klīnisko gadījumu diferenciāldiagnostiskie virzieni praktiskajā medicīnā. Problēmas un risinājumi. Prognoze un profilakse. | Nodarbības | 1.00 | klīniskā bāze | |||||
6 | Hronisko vīrushepatītu − B un C, etiotropās terapijas iespējamās klīniskās problēmas un to risinājumi pirms terapijas uzsākšanas un ārstēšanas procesa laikā. | Nodarbības | 1.00 | klīniskā bāze | |||||
7 | HIV/AIDS un ar to saistīto infekciju nestandarta klīniskie gadījumi, risinājumi, problēmas, perspektīva. | Nodarbības | 1.00 | klīniskā bāze | |||||
8 | Neiroinfekciju, tai skaitā prionu, klīnisko gadījumu analīze, diagnostiskie risinājumi, prognozes. | Nodarbības | 1.00 | klīniskā bāze | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Iepriekšēja sagatavošanās attiecīgai nodarbību tēmai, referāts par izvēlēto tēmu. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Patstāvīgais darbs: referāts, vērtēšanas kritēriji – darba satura atbilstība izvēlētai tēmai, studenta ieguldītais patstāvīgais darbs, studenta zināšanu līmenis, kas novērtēts pārrunājot patstāvīgo darbu ar docētāju, darba noformējums. Eksāmens: nodarbību apmeklējums, patstāvīgā darba sekmīgs vērtējums, klīniskā gadījuma interpretācija. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Studējošais mācēs raksturot un sistematizēt konkrētu simptomu un sindromu piekritību konkrētām slimībām un analītiski pievērsties tiem diferenciāldiagnostikas aspektā; izskaidrot un pamatot nepieciešamos, tai skaitā specifiskos, laboratoros, radioloģiskos, morfoloģiskos un citus izmeklējumus un balstoties uz tiem detalizēti pamatot diagnozi; veidot ārstēšanas plānu; izmantojot diagnozi apliecinošos faktus; varēs izskaidrot terapeitisko pasākumu izvēli apstākļos, kad turpinās diferenciāldiagnoze; varēs demonstrēt zināšanas, kas nepieciešamas diferenciāldiagnostikā. | ||||||||
Prasmes: | Pratīs plānot medicīniskās darbības konkrētam pacientam diferenciāldiagnostiskas mērķiem; pratīs detalizēti, padziļināti un mērķtiecīgi noskaidrot visa veida anamnēzes, tai skaitā epidemioloģisko; izmantojot iegūtos faktus slimību diagnostikā un diferenciāldiagnostikā – novērtēt, interpretēt un analizēt iegūtos medicīniskos faktus un izmeklējumu rezultātus – laboratoros, staru diagnostikas, funkcionāli morfoloģiskos u.c., lai noteiktu diagnozi. | ||||||||
Kompetences: | Veidot detalizētu izmeklēšanas plānu un ārstēšanas programmu sarežģītu infekcijas un/vai neinfekcijas slimību ārstēšanai patoloģiju diferenciāldiagnozes apstākļos un noteikt medikamentus individualizētas terapeitiskās pieejas nodrošināšanai pacientam; pielietojot argumentācijas, loģikas un retorikas pamatzināšanas, lai profesionāli sadarbotos ar pacientiem, pacientu tuviniekiem un kolēģiem infekcijas slimību diagnostikas, diferenciāldiagnostikas, ārstniecības un profilakses jomā, ievērojot medicīnas ētikas normas un respektējot pacientu tiesības; izmantot e-medicīnas iespējas, risinot radušos medicīnas jautājumus; uzņemties veselības veicinātāja lomu infekciju slimību specifiskās un nespecifiskās profilakses kontekstā; veikt administratīvās funkcijas efektīvas infekcijas slimību diagnostikas un ārstniecības principu izvēlē. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Mandell, Douglas, and Bennett's Principles and Practice of Infectious Diseases E-Book. Elsevier, 2020. Web. | ||||||||
2 | European Commission ; Directorate-General for Communication. COVID-19 : EU Coronavirus Response. Luxembourg]: [Publications Office], 2020. Web. | ||||||||
3 | Fred F. Ferri. Ferri's Clinical Advisor 2019, Elsevier. | ||||||||
4 | Goldman L., Schafer A. “Goldman-Cecil Medicine”, 25th Ed. Elsevier Inc. 2016 | ||||||||
5 | Maxine A. Papadakis, Stephen J. McPhee, Michael W. Rabow Lange Current Medical Diagnosis and Treatment 2018, 57th Edition; „Innere Medizin“ Gerd Herold and Associates | ||||||||
6 | Garcia-Monco J.C. CNS infections. Clinical approach. Springer, 2018 | ||||||||
7 | Vīksna L. Infekcijas slimības. Rīga: Medicīnas apgāds; 2011. | ||||||||
8 | Kuntz E., Kuntz H. D. Hepatology. 3rd ed. Springer medizin Verlag Heidelberg, Germany, 2008. | ||||||||
9 | Edited by Younossi Z. M. Practical Management of Liver Diseases. Cambridge University Press, USA, 2008. | ||||||||
10 | Lejnieka A. redakcijā. Klīniskā medicīna. Pirmā, otrā, trešā grāmata. Medicīnas apgāds, Rīga, 2012. | ||||||||
11 | Editor in Chief Porter R. S. The Merck Manual of Diagnosis and Therapy. 19th ed. Merck & C0. Inc., 2011. | ||||||||
12 | Brila A. Infekcijas slimību epidemioloģija. Rīga: Nacionālais apgāds; 2009. | ||||||||
13 | Danilāns A. Hroniskas aknu slimības. Rīga: Medicīnas apgāds; 2009. | ||||||||
14 | Bacon B R, et al, editors. Comprehensive Clinical Hepatology. 2nd ed. St Louis; London: Elsevier Mosby; 2010. | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | EASL Recommendations on Treatment of Hepatitis C 2018. Journal of Hepatology | ||||||||
2 | EASL Clinical Practice Guidelines On Hepatitis E Virus Infection | ||||||||
3 | Feldman M, Friedman L S, Brandt L J. Sleisenger and Fordtran’s Gastrointestinal and Liver Disease: Review and Assessment. 2 vol. 9th edition. Edinburgh: Elsevier Sounders; 2010. | ||||||||
4 | Foster G R, Goldin R D. Management of Chronic Viral Hepatitis. 2nd ed. London: Taylor & Francis; 2005. | ||||||||
5 | Белопольский Ю А. Справочник по инфекционным болезням. Москва; 2009. | ||||||||
6 | Покровский В И, Пак С Г, Брико Н И, Данилкин Б К. Инфекционные болезни и эпидемиология. 2-e изд. Москва; 2009. | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | www.uptudate.com | ||||||||
2 | https://ecdc.europa.eu/sites/ | ||||||||
3 | https://ecdc.europa.eu/en/news-events | ||||||||
4 | http://www.who.int/ | ||||||||
5 | https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/ | ||||||||
6 | https://www.ncbi.nlm.nih.gov/books/ | ||||||||
7 | https://emedicine.medscape.com/ | ||||||||
8 | https://www.cdc.gov/ | ||||||||
9 | http://www.antimicrobe.org/ | ||||||||
10 | https://www-amboss-com.db.rsu.lv/row/campus/2018/rsu-activat e | ||||||||
11 | http://www.dynamed.com/ | ||||||||
12 | http://www.merckmanuals.com/ | ||||||||
13 | https://aricjournal.biomedcentral.com/articles/ | ||||||||
14 | http://www.mayoclinic.org/diseases | ||||||||
15 | https://accessmedicine.mhmedical.com | ||||||||
16 | https://www.clinicalkey.com | ||||||||
17 | http://site.ebrary.com/lib/rsub | ||||||||
18 | http://search.ebscohost.com/ |