Pārlekt uz galveno saturu

Informācijas tiesības

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:6.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:02.02.2024 12:29:39
Par studiju kursu
Kursa kods:JF_057LKI līmenis:6. līmenis
Kredītpunkti:2.00ECTS:3.00
Zinātnes nozare:Tiesību zinātnes; Tiesību teorija un vēstureMērķauditorija:Tiesību zinātne
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Aigars Evardsons
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Sociālo zinātņu fakultāte
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:Dzirciema iela 16, Rīga, szfatrsu[pnkts]lv
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)10Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas20
Nodarbības (skaits)6Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas12
Kopā kontaktstundas32
Nepilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)4Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas8
Nodarbības (skaits)1Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas2
Kopā kontaktstundas10
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Administratīvās tiesības, Administratīvais process.
Mērķis:
Palīdzēt izprast informācijas tiesību vietu un nozīmi praktiskajā darbā, kas veicinātu teorētisko zināšanu kopuma izveidi par jautājumiem, kuri saistīti ar iesnieguma izskatīšanas principiem, personas tiesībām uz informāciju, informācijas klasifikāciju. Ar patstāvīgo darbu palīdzību pilnveidot prasmi teorētiskās zināšanas pielietot praktisko uzdevumu izpildīšanas procesā. Veidot personas (studenta) kompetenci informācijas tiesību jomā.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Iesnieguma jēdziens, forma, veidi un to nozīme.Lekcijas2.00auditorija
2Iesniegumu izskatīšana starpinstitūciju sadarbībā. Informācijas tiesību normatīvie akti.Lekcijas2.00auditorija
3Valsts un pašvaldību institūciju tiesības un pienākumi informācijas sniegšanā.Lekcijas2.00auditorija
Nodarbības2.00auditorija
4Personas tiesības un pienākumi sastādot iesniegumu. Iesnieguma formas izstrāde.Lekcijas2.00auditorija
Nodarbības2.00auditorija
5Starptautisko tiesību aktu piemērošanas informācijas tiesībās. Informācijas atklātība kā viens no cilvēktiesību pamatnosacījumiem.Lekcijas2.00auditorija
6Latvijas un ārvalstu tiesu prakse informācijas pieprasījuma jautājumos.Nodarbības2.00auditorija
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Iesnieguma jēdziens, forma, veidi un to nozīme.Lekcijas1.00auditorija
2Iesniegumu izskatīšana starpinstitūciju sadarbībā. Informācijas tiesību normatīvie akti.Lekcijas1.00auditorija
3Valsts un pašvaldību institūciju tiesības un pienākumi informācijas sniegšanā.Lekcijas1.00auditorija
5Starptautisko tiesību aktu piemērošanas informācijas tiesībās. Informācijas atklātība kā viens no cilvēktiesību pamatnosacījumiem.Lekcijas1.00auditorija
6Latvijas un ārvalstu tiesu prakse informācijas pieprasījuma jautājumos.Nodarbības1.00auditorija
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
• Izstrādāt un sagatavot eseju par tiesisku vai praktisku problēmu, kas saistīta ar informācijas iegūšanu un/vai apstrādi (esejas saturā jābūt: problēma, problēmas rašanās cēloņsakarība, problēmas risinājums). • Uz katru semināru (atbilstošu lekciju plānojumam) sagatavot prezentāciju, būt gatavam prezentēt (ar prezentācijas slaidu palīdzību jāatspoguļo teorētiskās atziņas un to atspoguļojums praksē).
Vērtēšanas kritēriji:
Gala vērtējumu veido – aktīva līdzdalība praktiskajās nodarbībās (10%), atbilžu kvalitāte praktiskajās nodarbībās (10%), patstāvīgais darbs – eseja (30%), eksāmens – (50%).
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens (Rakstisks)
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):Eksāmens (Rakstisks)
Studiju rezultāti
Zināšanas:Par informāciju, tās apjomu, veidiem, kas nepieciešama juridisku kāzusu risināšanai, argumentācijai un juridisku dokumentu sagatavošanai, par informācijas iegūšanu un apstrādi.
Prasmes:• Prasmes analizēt, sintezēt un izvērtēt informācijas tiesību vietu un lomu praktiskajā darbā, izkopt zinātniski-pētnieciskās iemaņas. • Komunikācijas prasmes – komunicēt ar citiem tiesību zinātnes programmas studentiem par informācijas tiesību problemātiku, demonstrēt sociālās prasmes un emocionālo inteliģenci. Veidot argumentāciju un prasmi uzklausīt viedokļus. • Ievirze tālākās mācīšanās prasmēm – patstāvīgi strukturēt savu mācīšanos, analizēt savu zināšanu līmeni un to racionāli papildināt, atlasīt un izvērtēt literatūras avotus. Konstatēt un noformulēt problemātiku, atrast cēloņsakarības, t.i., problēmas „sakni” un piedāvāt konstruktīvus problēmas risinājumus. • Citas vispārējās prasmes – uzņemties atbildību par saviem lēmumiem un darbību, pieņemt kritiski izvērtētus lēmumus un rast risinājumus iepriekš neparedzētos un mainīgos apstākļos, pielāgoties jaunām situācijām un būt atvērtam pārmaiņām, uzņemties vadību un iniciatīvu un atbildēt par sekām, ievērot ētikas normas.
Kompetences:Spēja veikt konkrētus ar informācijas tiesībām saistītus uzdevumus, spēja izmantot zināšanas un prasmes profesionālajā un personīgajā attīstībā. Tiesību normu piemērošana ne tikai “mehāniski”, bet atbilstoši sabiedrības interesēm un prioritātēm, tādā veidā sintezējot prasmes strādāt ar normatīvo aktu bāzi un tiesību izpratni kopumā.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Latvijas Republikas Satversme
2Administratīvā procesa likums.
3Paziņošanas likums.
4Valsts pārvaldes iekārtas likums.
5Iesniegumu likums.
6Informācijas atklātības likums.
7Valsts valodas likums.
8Elektronisko dokumentu likums.
9Dokumentu juridiskā spēka likums.
10Arhīvu likums.
11Fizisko personu datu aizsardzības likums.
12MK 04.09.2018 noteikumi Nr558 «Dokumentu izstrādāšanas un noformēšanas kārtība»
Citi informācijas avoti
1Eiropas Cilvēktiesību tiesas spriedumi – http://www.echr.coe.int/echr
2Latvijas Republikas Satversmes tiesas spriedumi. – http://www.satv.tiesa.gov.lv