.
Pētnieciskās jaunrades projektēšana, darba sagatavošana un rezultātu noformēšana
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:7.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:02.02.2024 12:31:07
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | JF_112 | LKI līmenis: | 7. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 4.00 | ECTS: | 6.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Tiesību zinātnes; Civiltiesības | Mērķauditorija: | Tiesību zinātne | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Aivars Stankevičs | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Sociālo zinātņu fakultāte | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Dzirciema iela 16, Rīga, szfrsu[pnkts]lv | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 6 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 12 | ||||
Nodarbības (skaits) | 6 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 12 | ||||
Kopā kontaktstundas | 24 | ||||||||
Nepilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 4 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 8 | ||||
Nodarbības (skaits) | 4 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 8 | ||||
Kopā kontaktstundas | 16 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Loģika un tiesību socioloģija bakalaura studiju programmas līmenī. | ||||||||
Mērķis: | Veicināt studējošo izpratni par zinātniski pētnieciskās jaunrades būtību, pedagoģijas teorijām un principiem, attīstītot pedagoģiskā darba pamata prasmes un iemaņas. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Zinātniski pētnieciskās jaunrades būtība un izpausmes veidi. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Maģistra darba tēmas izvēle, pamatojums. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
3 | Zinātnes regulējums un politika. Zinātniskās patiesības būtība. Zinātniskās patiesības process: jutekliskais vērojums – domāšana priekšstatos – loģiskā domāšana. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
4 | Zinātniskās patiesības filozofiskais, loģiskais, sociālpsiholoģiskais un socioloģiskais konteksts. Teorijā koncentrētas zinātniskās patiesības uzbūves specifika. | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
5 | Maģistra darba tēmas formulēšanas specifika. Maģistra darba aktualitātes, novitātes, mērķu, uzdevumu, hipotēzes, objekta un priekšmeta, pētniecisko metožu pamatojums. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
6 | Maģistra darba teorētiskās un praktiskās daļas uzbūves pamatprasības. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
7 | Pedagoģijas būtība. Izglītības un audzināšanas mijiedarbība. Mācīšana un mācīšanās. Pedagoģiskās attiecības, audzināšana. | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
8 | Komenska pieredzes pārmantojums mūsdienu izglītības teorijās. Pedagoģisko attiecību veidošana. Konflikti audzināšanā un to risināšana. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Zinātniski pētnieciskās jaunrades būtība un izpausmes veidi. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Maģistra darba tēmas izvēle, pamatojums. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
3 | Zinātnes regulējums un politika. Zinātniskās patiesības būtība. Zinātniskās patiesības process: jutekliskais vērojums – domāšana priekšstatos – loģiskā domāšana. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
4 | Zinātniskās patiesības filozofiskais, loģiskais, sociālpsiholoģiskais un socioloģiskais konteksts. Teorijā koncentrētas zinātniskās patiesības uzbūves specifika. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
5 | Maģistra darba tēmas formulēšanas specifika. Maģistra darba aktualitātes, novitātes, mērķu, uzdevumu, hipotēzes, objekta un priekšmeta, pētniecisko metožu pamatojums. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
6 | Maģistra darba teorētiskās un praktiskās daļas uzbūves pamatprasības. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
7 | Pedagoģijas būtība. Izglītības un audzināšanas mijiedarbība. Mācīšana un mācīšanās. Pedagoģiskās attiecības, audzināšana. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
8 | Komenska pieredzes pārmantojums mūsdienu izglītības teorijās. Pedagoģisko attiecību veidošana. Konflikti audzināšanā un to risināšana. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Studējošajiem ir divi patstāvīgie darbi: 1. Patstāvīgi jāizstrādā sava maģistra darba dizaina melnraksts. 2. Audzināšana (grupas darbs) – saskaņots ar pasniedzēju. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Pirmajā patstāvīgajā darbā, tiks vērtēts: • pētnieciskā virziena (objekta) sociālā pieprasījuma formulējums; • paredzamo sarežģījumu identificēšana (ieskaitot arī politisko konjunktūru). Otrajā patstāvīgajā darbā, tiks vērtēts: • grupu darbs kopumā; • kopējā darba prezentēšana. Eksāmenā students tiks novērtēts, atbilstoši RSU Studiju reglamentam I. Eksāmens paredzēts studiju kursa noslēgumā, apkopojot studiju kursa laikā apgūto un gala vērtējums veidojas no trīs vērtējumiem (divi patstāvīgie darbi un eksāmena vērtējums – vērtējuma izšķiršanās gadījumā noteicošais ir eksāmena vērtējums). | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Studiju kursa apguves rezultātā studējošie būs guvuši zināšanas par individuālajā pētnieciskajā darbā sasniegtās zinātniskās patiesības būtību un izpausmes īpatnībām, kā arī par pedagoģiskā darba pamatiemaņām un spēs dot ieguldījumu jaunu pētījumu/zināšanu radīšanā. Studējošie apgūs zināšanas didaktikā, tādējādi apgūs mācīšanās un mākslas mācīt principus. | ||||||||
Prasmes: | Studiju kursa apguves rezultātā studējošie pratīs atbilstoši prasībām noformēt savu pētījumu rezultātus un uzņemties ētisko atbildību par tiem. Studējošie izpratīs pedagoģiskā darba pamatiemaņu būtību, pedagoģisko attiecību veidošanās modeļus. | ||||||||
Kompetences: | Studiju kursa apguves rezultātā studējošie pratīs augstā kompetences līmenī izmanot pētījumu rezultātā iegūtās teorētiskās un empīriskās zināšanas un integrēt dažādu jomu zināšanas savā darbā ar tiesību/jurispundences specifiku. Studējošie spēj pielietot iegūtās zināšanas turpmākā studiju procesā un tiesību speciālistu praksē izmantojot arī dažādus nestandarta risinājumus. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | A.Vilks, L.Vilka. Socioloģisko pētījumu kontekstuālās problēmas: Otrais pārstrādātais un papildinātais izdevums. – Rīga: Drukātava, 2009. | ||||||||
2 | Šteinberga, A. Pedagoģiskā psiholoģija. Rīga: RAKA, 2013. | ||||||||
3 | Zinātniskā rakstīšana un pētījumu rezultātu izplatīšana. Rīga: RSU, 2018. | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | A.Vilks. Politiskā pūļa latvietis. – Rīga: N.I.M.S., 2014. | ||||||||
2 | A.Vilks. Traģēdija X. Pirmā grāmata. – Rīga: N.I.M.S., 2014. | ||||||||
3 | Pētniecība: teorija un prakse, red. Mārtinsone K., Pipere A., Kamerāde D. Rīga: RaKa, 2016. | ||||||||
4 | Pētniecība: teorija un prakse, red. Mārtinsone K., Pipere A., Kamerāde D. Rīga: RaKa, 2016. | ||||||||
5 | Philips E., Pugh D. How to get a PhD: A Handbook for students and their supervisors. Open University Press, 2015. | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | Pētniecisko darbu aktualitāti pamatojošas žurnālu, laikrakstu publikācijas, kā arī interneta materiāli. |