.
Pētnieciskā darba izstrādes pamati
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:8.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:02.02.2024 12:30:25
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | JF_406 | LKI līmenis: | 6. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Tiesību zinātnes | Mērķauditorija: | Tiesību zinātne | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Kitija Bite | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Sociālo zinātņu fakultāte | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Dzirciema iela 16, Rīga, szfrsu[pnkts]lv | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 9 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 18 | ||||
Nodarbības (skaits) | 7 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 14 | ||||
Kopā kontaktstundas | 32 | ||||||||
Nepilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 4 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 8 | ||||
Nodarbības (skaits) | 1 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 2 | ||||
Kopā kontaktstundas | 10 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Vispārīgas zināšanas par sabiedrību, valsti un tiesībām. | ||||||||
Mērķis: | Veidot priekšstatu par pētnieciskā darba veikšanu tiesību zinātnē un sekmēt studentu patstāvīgu pētnieciskā darba izstrādi. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Zinātne. Pētnieciskā darba būtība. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Pētnieciskā darba uzsākšana. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
3 | Pētnieciskā darba problēmas veidi. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
4 | Tēmas izvēle un temata formulēšana. Pētījuma plāns. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | mācību izbraukums | |||||||
5 | Pētījuma dizaina izvēle. Laika plānošana pētījumam. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
6 | Metodoloģija. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
7 | Vispārzinātniskās metodes pētījumā. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
8 | Tiesību normu analīze. Tiesību normu interpretācijas metodes. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
9 | Pētījuma izstrāde un rezultāti. Rezultātu prezentēšana. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Zinātne. Pētnieciskā darba būtība. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Pētnieciskā darba uzsākšana. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
6 | Metodoloģija. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
7 | Vispārzinātniskās metodes pētījumā. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
9 | Pētījuma izstrāde un rezultāti. Rezultātu prezentēšana. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Studentiem obligāti apgūstami materiāli e-studijās. Kursa laikā studentu zināšanas tiek pārbaudītas regulāri – kontroldarbi, darbs grupās, aktivitāte semināros. Lai izvērtētu studiju kursa kvalitāti kopumā, studentam jāaizpilda studiju kursa novērtēšanas anketa Studējošo portālā. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | 50% obligāts apmeklējums – 20%. Dalība semināros – 20%. Sekmīgi nokārtoti 4 kontroldarbi – 20%. Individuāls mājas darbs [pētnieciskā darba ievads] – 20%. Rakstisks eksāmens – 20%. Eksāmenu kārto tie studenti, kuri izpildījuši kursa prasības. Studiju kursa gala vērtējums veido vidējā atzīme. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | - nosauc un raksturo zinātnes nozares Latvijā; - nosauc pētījuma dizaina veidus; - sakārto loģiskā secībā pētījuma posmus; - izklāsta Metodisko noteikumu nosacījumus pētījuma noformēšanas pamatprasībām; - identificē akadēmiskā godīguma veidus; - nosauc 4 juridiskās problēmas veidus un raksturo katru no tiem; - definē avotu veidus un to atrašanas iespējas zinātniski ticamiem avotiem; - apraksta tēmas un temata atšķirības; - reproducē satura nodaļu loģiskumu no parauga; - identificē pētījuma metodoloģijas 11 elementus; - nosauc metodes un tiesību normu interpretācijas metodes, prot tās rakturot; - apraksta zinātniskā rakstības stila būtību; - nosauc citu rakstības stilu pazīmes; - apraksta pētnieciskā darba nobeiguma būtību; - apkopo pētījuma rezultātus no parauga; - atpazīst pētījuma rezultāta prezentēšanas posmus. | ||||||||
Prasmes: | - izskaidro un argumentē pētījuma dizaina izvēli tiesību zinātnes pētījumiem; - skaidro un pamato pētījuma posmu pēctecības nepieciešamību; - izskaidro Metodisko noteikumu būtību un atpazīst kļūdas to neievērošanā; - atpazīst akadēmiskā godīguma pārkāpumus praktiskās situācijās; - identificē juridiskās problēmas veidu konkrētā situācijā; - atpazīst un prot atrast zinātniski ticamus avotus; - prot formulēt tēmas un temata nosaukumus piemēros; - prot formulēt vienkāršu satura rādītāju no parauga; - prot izskaidrot metodoloģijas izmantošanu studiju darbā I; - prot pareizā secībā izkārtot metodoloģijas elementus un spēj raksturot šo kārtību; - spēj raksturot atšķirības metodēm un tiesību normu interpretācijas metodēm; - atpazīst tekstā zinātnisko rakstības stilu; - spēj izskaidrot pētnieciskā darba nobeiguma veidošanās mehānismu; - spēj no parauga atlasīt pētījuma rezultātus, kas virzāmi prezentācijai; - prot identificēt svarīgākos pētījuma rezultātus, kas raksturo tematu; - spēj prezentācijas paraugā (PPTX) izkārtot nobeiguma saturu; - prot darboties komandē, diskutēt argumentēt pētījuma rezultātu prezentēšanu. | ||||||||
Kompetences: | - risina praktiskus akadēmiskā godīguma pārkāpumus un nepieļau tos savā darbībā; - apraksta konkrētu juridisko problēmu savam tematam; - prot atrast un izmantot zinātniski ticamus avotus savam tematam; - plāno un apraksta pētījuma metodoloģiju izvēlētajam tematam; - modificē metodes un tiesību normu interpretācijas metodes savam pētnieciskā darba tematam; - prot noformēt pētniecisko darbu, atbilstoši Metodisko noteikumu prasībām; - analizē svešu tekstu, atrodot metodoloģijas kļūdas un tās labojot; - praktiski prot prezentēt pētnieciskā darba rezultātus, izmantojot paraugu (PPTX). | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Pētnieciskā darba izstrādāšanas, noformēšanas un aizstāvēšanas metodiskie noteikumi: RSU Juridiskās fakultātes Domes 17.06.2021. sēdes noteikumi. Pieejams: http://www.rsu.lv/fakultates/juridiska-fakultate - aplūkots 20.08.2016. | ||||||||
2 | Pētniecība. Teorija un prakse/Aut.kol. K.Mārtinsones, D. Kamerādes zin.red. Rīga, RaKa, 2016, 546 lpp. | ||||||||
3 | Zinātniskā rakstīšana un pētījumu rezultātu izplatīšana/Aut.kol. K.Mārtinsones un A.Piperes zin.red. Rīga, RSU, 2018 | ||||||||
4 | Zinātniskās rakstīšanas skola. D. Laiveniece. Liepāja, LiePa, 2015. | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Kā uzrakstīt diplomdarbu. U. Eko. Rīga, Jāņa Rozes apgāds, 2006. |